امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۵۳:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۹۲ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب ساخته شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد گفت: ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزارو ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.

به گزارش راه ملت؛ سید رضا حسینی نیک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رشد چشمگیر فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از سه هزارو واحد اموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.

حسینی نیک ابراز کرد: در حالی که تعداد مدارس این استان در دوران قبل از انقلاب اسلامی را ۲۷۰ مدرسه در قالب ۶۷۵ کلاسه درس با ۲۳ هزار و ۶۲۵ متر مربع بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هشت هزارو ۷۰۰ کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب تاکنون استاندار سازی شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ طرح آموزشی و ورزشی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

حسینی نیک بیان کرد: این تعداد طرح ها با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

وی ابراز کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

حسینی نیک تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح آموزشی با اعتباری بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت۳۶ مدرسه ۲ کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان امسال اجرا شد.

حسینی نیک افزود: طرح ساخت ۲۲ مدرسه ۲ و یک کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۰ دانش‌آموز هم اکنون با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

منتشر شده در :2023/02/02 - 08:02|شناسه خبر: 81127 171 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه