امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۲۵:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ کسب مقام سوم کشوری هدایت دانش‌آموزان در رشته کاردانش/بیش‌ترین افت تحصیلی استان مربوط به رشته تجربی است

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت:

به گزارش راه ملت از یاسوج محمد جمالی در جمع خبرنگاران در خصوص آغاز فرایند هدایت تحصیلی ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم در استان اظهار کرد: هدایت تحصیلی دغدغه اصلی و اساسی خانواده هاست تعداد ۱۱ هزار دانش آموز پایه نهم در استان داریم ک باید فرایند هدایت تحصیلی را به کمک همه از جمله رسانه ها مطابق علایق و توانمدی آن ها هدایت کنیم، هدایت تحصیلی در راستای شکوفایی استعدادها و مقدمه عدالت آموزشی است.

وی بیان کرد: در سطح استان شور و نشاط خانواده ها به سوی رشته تجربی است و البته بیشترین افت را در رشته تجربی داریم. 

جمالی افزود: در سال گذشته یک عدالت نسبی را اجرا کردیم و مقام سوم کشوری در هدایت دانش آموزان به سمت رشته کاردانش را کسب کردیم. 

این معاون آموزش و پرورش استان گفت: یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش که مطابق سند تحول بنیادین و رهنمود مقام معظم رهبری بوده مهارت آموزی دانش آموزان و هدف از مهارت رسیدن به اشتغال است.

جمالی افزود: باید هنرستان ها را به سمت هنرستان تولیدی جهت دهیم و می‌دانیم که رشته ریاضی در استان تعطیل شده که این خبر بدی است زیرا رشته ریاضی زیر ساخت فنی یک کشور است.

این مسئول گفت: یکی از مشکلات کنونی در استان ما تبدیل مدارس نمونه به هیئت امنایی  است زیرا مدارس نمونه تاثیر زیادی در شکوفایی استعداد ها دارند و چه جایی بهتر از مدرسه نمونه که استعداد دانش آموز را بشناسیم.

وی به موضوع کیفیت‌بخشی به آموزش هم اشاره کرد و گفت: در راستای کیفیت بخشی متوسطه دوم مسابقات علمی چهارشنبه آینده با بیش از هزار و دویست نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد و در راستای ارتقای نمرات پایه دوازدهم آزمون شبه نهایی برگزار می‌کنیم و در امتحانات امسال سوالات از حالت حفظی به مفهومی و ترکیبی تغییر کرده است در کنکور دی ماه امسال سوالات مفهومی بود و ما برای تقویت بنیه علمی در اسفند و اردیبهشت آزمون شبه نهایی برگزار می‌کنیم. 

وی با بیان این که وضعیت میانگین نمرات دانش آموزان حال و روز خوشی ندارد گفت: همانطور که می‌دانید در کنکور شرایط متفاوت شده و سوالات مفهومی تر شده‌اند از رسانه ها می‌خواهم فقط خبر نزنند بلکه در آگاه سازی دانش آموزان تلاش  کنند زیرا تعامل رسانه با آموزش و پرورش می‌تواند کمک شایانی در روند آموزشی داشته باشد.

منتشر شده در :2023/02/26 - 11:02|شناسه خبر: 81686 155 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه