امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۱:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دوم فروردین ماه روز جهانی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی، روز جهانی آب در سال جدید(دوم فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ مارس ۲۰۲۳) که شعار”شتاب در تغییر برای حل بحران آب” برای آن انتخاب شده را گرامی داشت.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در پیام آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، آمده است:” ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است.
شعار امسال”شتاب در تغییر برای حل بحران آب” انتخاب شده که یقینا هشداری است برای توجه بیشتر به بروز تغییرات و دگرگونی های متاسفانه منفی ای که به صورتی بنیادی و بحرانی در مقوله آب و منابع آبی بوجود آمده و به تبع آن، ضرورت مدیریت آینده نگر و چاره اندیشی و اقدام برای حذف این مشکلات و بحران ها، بیشتر از قبل احساس می شود.
بدون شک منافع آب صرفا نوشیدن انسان و روییدن درختان و گیاهان و مصرف چهار پایان نیست، بلکه بنیان حیات بر آب نهاده شده است و بر همین اساس لازم است تا دقت ها و حساسیت ها در خصوص حفاظت و نگهداری و کنترل و حذف تغییرات مخربی که در بحث و بخش آب دارد اتفاق می افتد و بلکه افتاده است، بیشتر شده و چاره اندیشی و اقدامات لازم برای برون رفت از آن، صورت پذیرد.
ارزش آب در دین و روایات چنان عظیم و مهم است که با دقت در تفاسیر مختلف ی توان به این جایگاه بیشتر پی برد، به گونه ای که در قران کریم می خوانیم “هو الذی انزل من السماء ماء لکم منه شراب و منه شجر فیه تسیمون.”( نحل/۱۰)، «خدایی که آب را از آسمان فرو فرستاد که از آن بیاشامید و درختان پرورش دهید تا از میوه آن بهره مند شوید به برگ آن حیوانات خود را بچرانید.».
همچنین می خوانیم”وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ» هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم.” (انبیا/۳۰)
شعار امسال این تکلیف را برای همگان و خصوصا دست اندرکاران بخش آب بیشتر کرده تا سرعت و گستردگی بیشتری برای تدوین برنامه ها و همچنین اجرای آنها را داشته باشیم.
اینجانب ضمن تبریک عید باستانی نوروز به محضر ملت شریف ایران و هم استانی های عزیزم و گرامی داشت روز جهانی آب با شعار”شتاب در تغییر برای حل بحران آب”، این نوید را می دهم که مجموعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در چارچوب اهداف و همچنین دستورالعمل های بالادستی و با شناخت دقیق زیست بوم استان و شرایط آبی آن، جهت هماهنگی، همبستگی با دستگاهها و سازمان های مرتبط با بحث آب و همچنین ایجاد تناسب هرچه بیشتر میان نیازهای مختلف آبی و منابع آبی و توجه به اصول و روش های کارشناسانه برای تدوین و اجرای برنامه ها و طرح های مختلف آبی، تلاش و پیگیری همیشگی خود را داشته و بیشتر نماید تا انشالله به کمک همگان، بتوانیم بحران های مختلفی که خصوصا در سال های اخیر در بخش آب با آن مواجه بوده ایم را مرتفع و مدیریت کنیم.

منتشر شده در :2023/03/22 - 09:03|شناسه خبر: 82602 112 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه