امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۱۲:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازدید بیش از ۴۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های استان

از ۲۸ اسفند پارسال تاکنون ۲۰ هزار و ۳۶۷ گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیک ملت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:این تعداد گردشگر در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه‌های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد اقامت کرده اند.
وی بیان کرد:از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۶هزار و ۱۶۲ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی استان بازدید کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۷هزار و ۱۷۲نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در روز نخست فروردین بازدید کردند که از این تعداد هفت هزار و۵۲۰ نفر در مکان‌های اقامتی اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) در گچساران، آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیش از ۱۲۰ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه‌های تفریحی، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال است.
وی تاکید کرد: ۴۹۰ اتاق، متشکل از هزار و ۶۱۹ تخت در کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.
سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه‌های این استان دیدن می‌کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

منتشر شده در :2023/03/23 - 04:03|شناسه خبر: 82605 96 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه