امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۲:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: برگزاری مهرواره محله همدل در استان/اغلب مردم در جامعه ما خواستار ماندگاری حجاب هستند

مدیرکل سازمان تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد،گفت: هدف از برگزاری مهرواره محله همدل دعوت مردم به مشارکت در حل مشکلات جامعه است.

به گزارش راه ملت از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو، اظهار داشت: تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن با هم قطعاً منشأ خیر و برکت خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌های مفیدی در ماه رمضان سال گذشته در حوزه‌های قرآنی با نگاه محله محوری انجام گرفت و بعضی از برنامه‌ها با همکاری صدا و سیما نظیر مسابقات قرآنی انجام و پخش شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سوره کانونی محمد با توجه به محتوای سوره از طرف کانون‌های کشور جهت پویش کشوری و استانی برگزیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مهرواره محله همدل نیز دعوت مردم به مشارکت در حل مشکلات جامعه است، بیان کرد: جامعه‌ای مقاوم و موفق خواهد بود که مردم در آن جامعه احساس مسئولیت کنند، قریب به هزار هیأت در استان داریم که ۶۰۰ هیأت ثبت شده‌اند و ماندگاری هیئات قطعاً به حضور و پشتیبانی بستگی دارد.

 افتخاری گفت: امر و به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، اما این موضوع نباید به تحقیر کسی منجر شود، انسان‌های شریف و عزتمند عفیف هستند و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سبقه تاریخی از روی غیرت مردمی اهل حجاب و عفاف هستند.

وی به موضوع حجاب و عفاف نیز گریزی زد و افزود: حجاب و عفاف هویت ملی، منطقه‌ای و دینی ما است و انتظار دارد که رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش لازم را داشته باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در نظرسنجی انجام شده اغلب مردم در جامعه ما خواستار ماندگاری حجاب هستند، بی‌حجابی کانون اصلی خانواده را هدف قرار داده است.

وی افزود: غرب خود مورد این حمله قرار گرفته است و هم‌اکنون سعی دارد که کشور ما را دچار این چالش کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان مهرواره محله همدل از نیمه شعبان شروع شده و تا عید غدیر به صورت کشوری در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف از برگزاری این مهرواره محله همدل شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف محلات و کمک به حل مشکلات است.

موسوی نیا گفت: افراد می‌توانند با ارسال کلمه لبیک به شماره ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ در مهرواره محله همدل شرکت کنند و ارسال کلمه لبیک در واقع لبیک به ندای رهبری است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هزار هیأت در استان داریم که بیش از ۳۰۰ هیأت در شب‌های قدر به برگزاری مراسم این شب‌ها برگزار خواهند کرد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌ها در ماه رمضان پرداخت و افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، برگزاری ایستگاه ‌های صلواتی قبل از افطار، برگزاری جزءخوانی جلسات خانگی توسط بانوان، ایجاد غرفه‌های دخترانه با موضوع حجاب و عفاف با همکاری ادارات و سازمان‌ها در پارک‌ها، در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با محوریت تعلیم و تربیت صالحین سپاه پاسداران استان برای روزه اولی‌ها برنامه ویژه برگزار خواهد شد.

وی افزود: راه‌اندازی غرفه‌های پرسش و پاسخ و معرفت افزایی در پارک‌ها و بوستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

محسن رضایی، مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به تشریح برنامه‌های مجموعه دارالقرآن کریم استان پرداخت و افزود: برنامه‌های قرآنی هر روز از شبکه دنا به همراه سخنرانی به مدت ۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

وی افزود: ترتیل خوانی در مساجد اعظم شهرها انجام می‌شود و قریب به ۳۵۰ مسجد بعد از نماز ظهر و عصر به مدت ۲۰ دقیقه به این برنامه می‌پردازند و محافل انس با قرآن در محله‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها در ماه رمضان برگزار می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کرسی‌های تلاوت در نه شهرستان استان برگزار می‌شود و پویش تفسیر و حفظ و ترتیل سوره مبارکه محمد نیز از طرف دارالقرآن کریم کشور برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تشریح پویش سراسری سوره محمد پرداخت و افزود: سئوالات مربوط به مسابقه کشوری سوره مبارکه محمد در گروه‌های قرآنی و از طریق رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

وی گفت: محفل انس با قرآن در مناسک نماز جمعه در مصلی‌های استان در حال برگزاری است.

رضایی خاطرنشان کرد: اذان را به صورت زنده در میادین مرکزی شهر و محله‌های شهر توسط سه مؤذن در راستای تشویق مردم به نماز خواندن پخش خواهد شد.

منتشر شده در :2023/03/29 - 05:03|شناسه خبر: 82730 110 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه