امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۳:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آرامش زائران امامزاده محمود در طرح نوروزی آرامش بهاری

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه بازدید بعمل آورد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ، طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی بصورت همزمان در این بقعه متبرکه برگزار و به آن ضیافت بهاری گفته می شود.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که به همراه قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد از فعالیت های هیأت امنا، مرکز افق و خدام بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر بعمل آورد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خلوص، بندگی و گام نهادن انسان در مسیر تکامل است این ماه پرفیض، امسال با بهار طبیعت تقارن پیدا کرده و چه زیباست که بهار دل را با بهار طبیعت پیوند بزنیم و از این ماه بهترین استفاده را ببریم.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی درباره ماه مبارک رمضان می‌فرماید: “ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌کند و آن ماه برکت است”، امام رضا (ع) نیز در حدیثی بیان می‌کند: هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل اینست که در ماه‌های دیگر تمام قرآن را بخواند.
نصیرالاسلامی گفت: بقعه متبرکه امام‌زاده محمود علیه السلام یکی از مشهورترین بقاع متبرکه استان کهگیلویه وبویراحمد است که از زمان‌های گذشته مورد توجه مردم با ایمان و مکانی برای تمسک و توسل اهل معرفت بوده است.
عباس نصیرالاسلامی گفت: بیش از صد و ده زایرسرای بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام مشهور به سید محمید در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی (ضیافت بهاری) در خدمت زائران و گردشگران مذهبی می باشد.
۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است و طرح نوروزی آرامش بهاری در سه بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها ، بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه و بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد بصورت ویژه و سطح یک برگزار می شود.
«بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام »
حرم مطهر حضرت امام‌زاده سید محمود علیه السلام مشهور به سید محمید علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی در ۷۵ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.
در دامنه تپه‌های پوشیده از درختان سر بلند، آنجا که چادر اعتقاد بر پا است به گنبد و مناره فیروزه رنگ می‌رسی که امامزاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام نام دارد و مکان حمد و ستایش است.
در میان درختان سرسبز و سایه گستر چشمه زلال مذهب آرام در جریان است، امامزاده سید محمید علیه السلام در بخش «چاروسا» شهرستان کهگیلویه خیمه شوق و شور بر پا کرده است.
بقعه متبرکه امام‌زاده سید محمود مشهور به سید محمید علیه السلام در شیبی ناهموار در دامنه کوه بی‌سیتون (بی‌سیدون) چهار روستا (چاروسا) از دهستان طیبی سر حدی غربی، بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، با ارتفاع ۱۱۹۰ متر با سطح دریا، با فاصله ۷ کیلومتر با شهر قلعه‌رئیسی و ۷۵ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده است.
این امام‌زاده دارای اولاد زیادی در بلاد وسیع کرانه‌های جنوبی خلیج‌ فارس و دامنه شمالی و شرق جبال زاگرس (کهگیلویه و بویر‌احمد، بهبهان، بنادر بوشهر، قسمتی از اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری) و سایر نقاط ایران و خارج از کشور است که به سادات «رضا توفیق» شهرت دارند.

منتشر شده در :2023/03/31 - 01:03|شناسه خبر: 82774 122 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه