امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۵۱:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پاسخی به یک یادداشت به قلم رعنا محمدی:

تاکید رهبری بر مردمی بودن مسئولان/موحد شاخص مردمی در سپهر سیاست

بنا بر انچه گفته شد جناب صادق حیدریان دین اسلام سلوک مردمی بودن و مثل مردم زندگی کردن را شاخصه اصلی مسئولین می داند، سید محمد موحد نماینده ای است که خود را خدمتگزار مردم میداند ومحوریت را به مردم میدهد و دلیل ماندن و اسطوره شدنشان در سیاست همین اعتماد مردم به ایشان است.

راه ملت: رعنا محمدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر (سه‌شنبه۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ) در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، نکات مهمی درباره توطئه‌‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی-امنیتی دشمنان، “بیان کردند که انتخابات اسفندماه امسال از جمله موضوعات مدنظر می باشد.

ایشان با تأکید بر اهمیت “انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان” در اسفند ماه امسال بیان کردند: انتخابات می‌تواند مظهر قدرت ملی باشد و اگر درست برگزار نشود ضعف کشور ، ملت و مسئولان را نشان می‌دهد و هر چه ضعیف تر شویم؛ تهاجم و فشار دشمنان بیشتر می‌شود.

بنابراین باید قوی شویم که یکی از ابزارهای مهم قدرت، انتخابات است. همه ما در ذیل تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)موظف هستیم ارزش ها و آرمان های جمهوری اسلامی را حفظ کنیم. انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ جلوه ای برای حذف دست خائنین و دشمنان است و برای حذف دشمنان ابزاری نیاز است که یکی از این ابزار ها عدم وجود چالشها؛ عدم وجود درگیری ها و.. است.

در همین راستا می توان بیان نمود که کشور عزیزمان ایران اسلامی به صورت عمومی و استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه دارای شرایط خاص سیاسی هستندکه انتخابات یکی از نمودهای حضور و مشارکت مردم در صحنه ی سیاست و تلاش برای حفظ آرمان های جمهور اسلامی می باشد. اگر قرار است انتخاباتی با آرامش ، همانطوری که مدنظر مقام معظم رهبری است داشته باشیم از الان باید زمینه بروز هرگونه تنش را متولیان امر بگیرند و مانع شوند.

در راستای همین مسئولیت و همین نکته متنی را در سایت افتو نیوز منتشر شد و ساعت ها ذهنم را درگیر خود کرد که نویسنده این متن با نام مستعار صادق حیدریان چه هدفی پشت نوشته هایش داشته است؟ سوال من از نویسنده محترم این است به چه اصل و مبنایی معتقدید؟به عملکرد عینی و رفتاری؟ یا به آمار و ارقام؟ چه چیزی را دنبال می کنید ؟ آیا عناد شخصی و مشخصی دارید؟ یا مامورهستید فضای سیاسی شهرستان را به سمت چالش سوق دهید؟ باید فریاد بزنید و عصبانی شوید زیرا مامور شده اید که این همه واقعیت را نبینید، دستمزدتان چقد بوده است ؟که وجدان خود را به خواب برده اید و بر این همه واقعیت پا گذاشته اید؟ شما نه تنها موحد را نشانه گرفتید بلکه در این متن مجلس را مورد حمله قرار دادید.

جناب آقای صادق حیدریان متن به ظاهر دلسوزانه شما را از نظر علمی و دینی مورد تحلیل قرار دادم، مقاله شما چنان ضد و نقیض می باشد که حتی کودکان هم میتوانند به دیدگاه کینه توزانه در این متن پی ببرند.

شما در متن به نحوی که خود نمیدانید موحد را ستایش کرده اید و به این واقعیت رسیده اید که ایشان مدیری است که مردم انتخاب کرده اند آنهم به مدت چندین دهه(مراجعه به این متن شما: سید محمد موحد سال ۱۳۶۲ برای اولین بعنوان کاندید مجلس شورای اسلامی در انتخابات شرکت کرد و از آن انتخابات حدود ۴ دهه می‌گذرد و وی همچنان با وجود مخالفان و موافقان در صحنه حضور دارد و دارای اثرگذاری است)

از طرفی دیگر به شما متذکر میشوم که بیان تئوری های نظریه پردازن پشت سرهم بدون اینکه بتوان با محتوا تطبیق داده شود کاری بسیار ساده و سهل است شما نظریه ها را بیان کرده اید اما تحلیل محتوا و نتیجه گیری رو مطابق تئوری ذکر نکردید. “موضوع اصلی مورد مطالعه لاسول مطالعه شخصیت رهبران سیاسی و لیدرهای بزرگ است ؟ طبق این دیدگاه موحد چنان شخصیت مردمی و مدیریتی مدبرانه داشته اند که می توان به آسانی پی برد تدبیر و مدیریت در شخصیت ایشان موج می زند.”

در بخشی دیگر از متن بیان کرده اید موحد قبل از انتخابات و موحد بعد از انتخابات با متفاوت هستند اما باید یادآور شم که موحد بعد از انتخابات همان اسطوره ای است که جلوی مجلس بر زمین جلوس می کند و درد مردم را میشنود، موحد بعد انتخابات آن موحدی است که عید نوروز و تمام وقتی که در مجلس نیستند را در خانه و منزل با مردم دیدار مردمی دارد ، همان موحدی است که رکورد دار شخصیت مردمی بودن بین نمایندگان است، همان موحدی است که راهروی مجلس در هر روز ملاقات نمایندگان با مردم پر می شود از مردم شهرستان، همان موحدی است که رفتار خود و خانواده اش با مردم زبانزد خاص و عامه است”.

 

نکته ی دیگری که باید متذکر شوم این است که مقام معظم رهبری فرمودند، مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب که آقای موحد انجام می دهند،در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدن، با آنها حرف زدن، این یک جلوه‌ی از با مردم و برای مردم بودن است.

“سخن بی‌واسطه با مردم این حضور و گفت و گوی مستقیم با آنها شاید در کوتاه مدت منجر به نتیجه قابل انتظار نشود اما با لمس مستقیم مشکل و رنج مردم مسیرهای رفع و بهبود آن به اولویت نخست مسئولان تبدیل خواهد شد.” آقای موحد این بیانات را مبنای عملکرد سیاسی خودشان قرار داده اند: رفتن به میان مردم ، مقام معظم رهبری می فرمایند که این رفتن به میان مردم را از دست ندهید. بعضی‌ها جَوسازی میکنند و یک اسمهایی رویش میگذارند ، اسیر این جوسازی‌ها نشوید؛ بروید با مردم روبه‌رو بشوید، حرف مردم را بشنوید، حلم به خرج بدهید. گاهی انسان خسته میشود ،گاهی انسان واقعاً خسته میشود امّا تحمّل کنید، صبر کنید…

بنا بر انچه گفته شد جناب صادق حیدریان دین اسلام سلوک مردمی بودن و مثل مردم زندگی کردن را شاخصه اصلی مسئولین می داند، سید محمد موحد نماینده ای است که خود را خدمتگزار مردم میداند ومحوریت را به مردم میدهد و دلیل ماندن و اسطوره شدنشان در سیاست همین اعتماد مردم به ایشان است.

رفتار عینی محمد موحد در دیدار های مردمی: قطعا ویژگی بارز اسطوره بی بدیل مردمی بودن است . از ساعت ۸صبح تا پاسی از شب بدون این که استراحتی کند بی وقفه جوابگوی مردم است و پیگیری تلفنی و نامه ای و به هرنحوی پیگیری میکند. موحد در ماه مبارک رمضان با زبان روزه از قبل اذان ظهر تا وقت افطار و همچنین ساعت ها بعد افطار با مردم همدل و همنشین بوده این در صورتی ست که سایرین در تفریح و تعطیلات به سر می بردند. یقین دارم شما حتی برای یک بار هم شده به محل ملاقات دیدار مردمی در مجلس رفته اید قطعا یا خواسته نامعقولی داشته اید و به آن نرسیده اید یا مامورشده اید که واقعیت ها را نادیده بگیرید.علم سیاست و تطبیق تئوری های روانشناسی سیاسی تنها کپی نظریه ها نیست، تحلیل و تطابق میخواهد که در متن شما تنها کپی نظریه دیده می شود .

شما از اشرافیت و قدرتنمندی سخن گفته اید که اگر به وجدان خود رجوع کنید و رفتار و نحوه زندگی موحد وخانواده اش را ببینید. خانواده موحد همیشه در هرشرایطی و هر زمانی پذیرای مردم هستند، نحوه زیست ایشان و خانواده اش الگوی زندگی سیاسی در سطح کلان می باشند. نحوه گفتمان، منش، زندگی ، ارتباط با مردم خود گواه این سخن می باشد.

الفبای سیاست را حداقل یاد بگیرید کلمه قدرت در جایی استفاده می شود که مردم نقشی در آن نداشته باشند، چندین نماینده مانند آقای احمد ناطق نوری، آقای عبداللهی مانشان، و…. هستند که در طی چند دوره توانستند با رای و انتخاب مردم به مجلس راه پیداکردند، اینها نشان اعتماد مردم و خواست مردم است و همین مردم در رقابت ها نشان دادند که موحد را میخواهند شما نمونه بارز مردم سالاری را زیر سوال بردید. مردم در دور گذشته با اختلافی فاحش و پر معنی نسبت به رقیب اصلی رای به انتخاب ایشان به عنوان نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی دادند تا بار دیگر نماد و نمود مردم داری واقعی راهی مجلس کنند و دست ردی زده باشند به جریانات زر و زور و نمایندگی مردم را به خادم بدهند

حال به نظر شما این نوع حرکتها، این نوع نوشته ها، این مقاله ها وگفتمان ها جز ماموریت برای برهم زدن آرامش مردم وخلاف دیدگاه بیانات مقام معظم رهبری، چیز دیگری می باشد.

به اعقاد بنده دستگاه های امنیتی از الان باید این آمادگی را به وجود آورند و اجازه ندهند آرامش مردم از بین رود و مردم را از حضور پای صندوق های رای مایوس کنند.

جناب حیدریان، موحد مرد بی بدیل سیاست درحساس ترین شرایط در جایگاه دادستانی در استان های خوزستان و فارس به مدت ۱۰ سال مدیریت و مسئولیت داشته اند. در دوران مرحوم آیت الله یزدی مسئولیت معاون پارلمانی قوه قضاییه را بر عهده داشتند. این ها نشان از توانمندی های ایشان در حوزه مسئولیت است.شما بدهیات جامعه را انکار کرده اید. بنابراین سخنان شما نه تنها باطل است بلکه بیهوده گویی است.

“فکونوا احراراً فی دنیا کم” حداقل جوانمرد باشید.

منتشر شده در :2023/04/07 - 01:04|شناسه خبر: 82912 1194 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه