امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۸:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب؛ غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام شهر یاسوج توسط هنرمندان+تصاویر

در اولین روز هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا گمنام شهر یاسوج با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ در اولین روز هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا گمنام شهر یاسوج با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان در این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید بویژه شهید سیدمرتضی آوینی گفت: فروردین ماه که سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی است به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که به تبع آن ۲۰ الی ۲۷ فروردین ماه هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.

وی افزود: هنرمند متعهد را میتوان در آیینه شهید سید مرتضی آوینی دید که واقعیات را از نگاه معرفتی و حکمت دین به تصویر می کشد تا فطرت انسانی را بیدار کند و در او بصیرتی ایجاد کند که رشد معنوی را به دنبال خواهد داشت.

اسلامی تصریح کرد: ابزارهنر در جنگ رسانه ای امروز که با معیار جهاد تبیین قابل مهار کردن است یکی از ابزارهای اصلی است که به راحتی مفاهیم را در قالب های گوناگون هنری برای مردم تببین می کند.

وی اضافه کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی از سوی حوزه هنری استان برای اقشار مختلف پیش بینی شده است که در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

در این روز هنرمندان با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای شهر یاسوج، یاد و خاطره اسوه های صبر و مقاومت را گرامی داشتند.

منتشر شده در :2023/04/11 - 02:04|شناسه خبر: 83052 253 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه