امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۰:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تجلیل از کارگران کارخانه سیمان مارگون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی/روزبهان/کشوری قدرتمند تر است که تولید کننده تر باشد و تراز تجاری بالا تری داشته باشد/اندر خور/ نگاه اسلام به کارگر یک نگاه ارزشی است/عطار زاده/اگر ظرفیت آب، برق و گاز این کارخانه فراهم شود خط دوم کارخانه سیمان مارگون احداث می‌شود/ سرهنگ ارسلانجو/هستی بنای کار و کارگری هست/سبحان نژاد/ساخت دو هنرستان کار دانش و فنی و حرفه ای و مجتمع آموزشی در مارگون

به مناسبت روز کارگر طی آئینی از کارگران برتر شرکت بین المللی توسعه گستر هلال خاورمیانه (کارخانه سیمان مارگون) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

به گزارش راه ملت؛ کریم روزبهان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان؛ ضمن تبریک روز کارگر گفت بسیار خرسندیم که امروز توفیقی نصیبمان شد که بتوانیم در جمع کسانی حضور پیدا کنیم چرخاننده چرخ تولید این منطقه و چرخ بزرگترین کارخانه صنعتی استان و پیشانی صنعت استان باشیم.

وی اضافه کرد:من باید تقدیر و تشکر کنم از بانیان این جلسه و باید تکرم بشوند کسانی که نقش بسزایی در اقتصاد و اشتغال منطقه دارند.

روزبهان گفت:در دنیای امروز شاخصه های قدرت تغییر کرده،کشوری قدرتمند تر است که تولید کننده تر باشد که تراز تجاری بالا تری داشته باشد و ما در این مسیر داریم حرکت میکنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت:ما باید بوسه بزنیم بر دستان کسانی که با سرمایه گذاری ارزشمند خودشان در این منطقه درگرگون کردن ما افتخار میکنیم امروز علاوه بر این اینکه این کارخانه در کشور می درخشد پیشانی صنعت استان نیز می باشد.

روزبهان گفت:همه ما موظفیم در مقابل نیاز مردم برنامه ریزی کنیم تلاش کنیم و همکاران ما در صنعت معدن و تجارت استان به صورت شبانه روز ت رسد می کنند و تلاش می کنند که این مشکلات را حل کنند.

وی افزود:امروز در این کارخانه نیازی به حضور نماینده این کارخانه نیست و ما به صورت تلفنی مشکلات این کارخانه را برسی و حل می‌کنیم .

وی گفت:همه عزیزان را دعوت می‌کنم کسانی که توان دارند توان فقط توان مالی نیست،توان ارتباطی هست توان علمی هست کمک کنند که واقعا نیاز این منطقه را به توسعه برسانیم.

وی بیان داشت: بنده از استاندارد محترم و انقلابی، معاون محترم سیاسی امنیتی و همچنین نماینده پر تلاش شهرستان در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر میکنم که همیشه دغدغه این کارخانه را دارند.

مختار اندر خور فرماندار مارگون ضمن تقدیر و خیر مقدم تشکر از همه کسانی از استان و شهرستان تشریف آوردند و تبریک روز کارگر گرفت:همه عزیزان میدانید دولت مردمی آیت الله رئیسی چه موقع ای و در چه وضعیتی سر کار آمد نگاه این دولت خدمت و خدمتگزار ی است، آن چیزی که این دولت را با سایر دولت ها متمایز کرده مسولین دولت کارگزاران این دولت حداقل دغدغه خدمتگزاری به مردم را دارند.

وی ادامه داد:در این شهرستان ما در طول هشت سال حتی یک ممتر آسفالت نداشتیم ولی در طول این مدت دولت جدید بیش از ۲۵کیلومتر آسفالت در سطح جاده های روستایی شهرستان داشتیم میخواهم بگویم طرح ها از راکد بودن و الان از حالت خارج شده است.

وی بیان داشت: این انگیزه در ذات کارگزاران این دولت هست که در کنار مردم باشند و انشا الله بتوانیم سال به سال از مشکلات بکاهیم .

اندر خور اضافه کرد:من یک خواهش دارم از نهاد های انقلابی که پای کار بیایند خصوصا در مناطق محروم پای کار بیایند یک همگرایی با دولت داشته باشند که ما مولفه های مثل آب شرب،بهداشت، تلفن، راه و…. هنوز ما به توسعه جامعه نرسیدیم وهمتی کنند که ما از این گردنه سخت عبور کنیم.

فرماندار مارگون ببان داشت:نگاه اسلام به کارگر با نگاه غرب بسیار متفاوت است ، نگاه اسلام به کارگر یک نگاه ارزشی است ،و یک نگاه احترام آمیزی است همانطور که پیامبر با بوسه زدن بر دستان کارگر اهمیت کارگر را در اسلام نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد:امروز اگر ما میخواهیم به توسعه همه جانبه برسیم و دست استکبار غرب را قطع کنیم با این تحریم های ظالمانه باید کارگران و کار فرمایان ما پای کار بیایند تا انشاالله سالی که مزین است به رشد تولید بتوانیم ان چیزی که در خور مردم و برسانیم.

وی ادامه داد:کارخانه سیمان مارگون علاوه بر رونق تولید کمک بزرگی در بخث اشتغال کرده که هم اکنون تعداد بسیار زیادی در این کارخانه مشغول است.

عطار زاده مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارخانه سیمان مارگون در سال ۹۶به بهره برداری رسیده الان خوشبختانه ظرفیت نامی را سپری کرده و بیش از ظرفیت در حال تولید است.

وی افزود در حال حاضر در تین کارخانه ۳۰۰نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول می باشند و بیش از دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم زیر پوشش خود داریم

وی در خصوص ناوگان حمل‌ونقل گفت:شرکت حمل نقل ما به نام شرکت هلال ترابر خاورمیانه که با بیش از ۳۲کامیون بزرگترین ناوگان حمل‌ونقل جون غرب کشور است و انشا الله در آینده نزدیک به ۱۰۰دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص مشکلات این کارخانه گفت:مشکلات عمده این کارخانه بزرگترین مشکل ما زیر ساخت ها هست و این زیر ساخت ها چیزی نیست بجز آب، برق و گاز صنعت قاعدتا نیاز به این سه رکن اساسی دارد و اخیرا در تمام کشور با بحران این سه رکن اساسی روبرو هستیم.

وی افزود:مسولان باید به فکری برای افزایش ظرفیت نیروگاه ها پالایشگاه ها ،شرکت ها و احداث سد های جدید باشند که انشاالله در آینده نزدیک علاوه بر اینکه مشکل خط یک کارخانه سیمان مارگون را حل کنیم بلکه اگر بتوانیم در این راستا خدمات ارزشمندی را ببینیم اگر ظرفیت آب ، برق و گاز فراهم شود انشا الله این قول را هم بدهیم خط دوم سیمان مارگون مطالعات ان آغاز بشود که انشا الله خط دوم سیمان مارگون آغا ز به کار کند.

عطار زاده ضمن تقدیر و تشکر از مسولانی که ما را حمایت کردند گفت: اگر سیمان مارگون در این منطقه هست این چیزی نیست جز حمایت مسولان محترم استان و شهرستان و تمامی کسانی که قلبشان برای صنعت و تولید و برای این منطقه کمتر برخوردار می تپد
آنها کمک کردن ما به اینجا برسیم تلاش و همت کارگران زحمتکش و مهندسین مجموعه الان باعث شده سیمان مارگون جز ۵برند برتر ایران باشد و الان با برنامه ریزی دو سه ساله که داریم این را ثابت کنیم سیمان مارگون جز برند اول کشور باشد.

ایمان سبحانی نژاد “معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد” ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تقدیر و تشکر از مسئولین محترم :سرمایه گذار این مجموعه تولیدی ،مدیر عامل محترم جناب آقای مهندس عطار زاده و مجموعه همکارانشان در حوزه اداری و کارگری و تمامی مسئولین محترم ،مدیران کل، روئسای ادارات،فرماندار محترم شهرستان مارگون ،مجموعه شورای اداری شهرستان مارگون ،روحانیت معظم و معزز و بالاخص سبز پوشان حریم ولایت و امنیت و با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای گفت: خاصیت برنامه ریزی،خروج از روزمرگی است و دو عامل مهم یعنی”وجدان کاری و نظم اجتماعی” را باعث پیشرفت و توسعه دانستند.

وی در محضر تمامی مدیران کل ، مسئولین محترم و مجموعه سپاه پاسداران بیان کردند: با توجه به این نعمت خدادادی و این حرکت بزرگ در حوزه تولید و اشتغال در این شهرستان فراهم شده و قطعا با بازنشستگی این عزیزان در آینده ما باید کادر سازی ،نیرو سازی و تربیت نیروی حرفه ای و تخصصی کنیم .

وی در ادامه سخنان خود افزود: امیدوارم در آینده نزدیک هنرستان در این مرکز باید با تلاش و همکاری مسئولین ،تاسیس و راه اندازی بشود و خداوند متعال توفیق داده است که ما ساخت دو هنرستان کار دانش و فنی و حرفه ای پسرانه و مجتمع آموزشی را، از مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت برای این مرکز شهرستان گرفتیم و علاقه مندیم که هنرستان جبار را هم در کارخانه سیمان تاسیس کنیم و دانش آموزان باید بعد از اتمام تحصیلات و گرفتن دیپلم در این مجموعه‌ شاغل بشوند .

سبحانی نژاد ادامه داد: مربیان، اساتید و دبیرانی که باید دروس تخصصی و تأسیساتی یا حرفه ای رشته مورد نظر را تاسیس بکنند تأمین و پرداخت حضور شان با خودمان است .

وی در پایان بیان کردند: باید در حوزه تولید و اشتغال، با توجه به شعار سال که “مهار تورم و رشد تولید است ، مصوبه این ظرفیت ها را جهت خدمت رسانی از دست تمامی مجموعه محترم که شرف حضور دارند بگیریم.

واعظی مدیر کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی ضمن آرزویی توفیق برای حاضرین در جلسه و تبریک روز کارگر گفت: خدا را شاکریم که در کنار شما عزیزان خادمان در کارخانه سیمان مارگون حضور داشته باشیم.

وی افزود:امروز وقتی برند سیمان مارگون را تعریف می‌کند و این شناسه ارزشمند را تعریف می‌کند ما در چه نقطه ای از ایران اسلامی قرار گرفتیم ایم میسر نخواهد شد مگر با یک نگاه ارزشی به مقوله کار و یک همت و اراده ای در وجود شما مدیران و مسولین و همه عزیزانی که فضای کار و تولید به اون جایگاه واقعی خودش برسد پس باید تحسین کرد این کار قابل ستایش را که انجام دادند .

وی گفت:همه ما بالاترین شأنمان نوکری مردم و خادمی مردم است، شاید بضاعت ما قطعا بدون نقض و ایراد نباشد ولی باید طوری باشد که تکریم کار و کارگران تبدیل به یک فرهنگ شود.

سرهنگ ارسلانجو جو رئیس ستاد اقشار بسیج در سپاه فتح کهگیلویه و و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه مسولان و تبریک روز کارگر گفت: کارگر در هستی خود خداست پس افتخار کنید به کارگر بودن خود حتی در عالم غیب کارگران هم کار میکنند .

وی افزود:هستی بنای کار و کارگری هست در دین اسلام کار و کارگری از جایگاه بالای برخودار است ،از بوسه ای که امیر المومنین (ع)بر دستان کارگر زد تا عرق کارگر معادل خون شهدا است از توصیف امام رضا (ع).

در ادامه نماینده کارگران با بیان مشکلات مسولان قول مساعدت دادند.

در پایان نیز از کارگران نمونه تجلیل شد.


انتهای پیام/

منتشر شده در :2023/04/27 - 12:04|شناسه خبر: 83498 392 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه