امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۷:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

انتخابات اتاق اصناف یاسوج و حاشیه هایش

انتخابات اتاق اصناف یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دقیقاً زمانی که قرار بود برگزار شود، به شیوه‌ای کاملاً پرحاشیه لغو شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایسنا؛ طبق اطلاع رسانی از طریق پیامک به واجدین شرایط رای دادن و اعضای هیأت مدیره قراربود که ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ انتخابات اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف یاسوج برگزار شود، اما وقتی اعضا و واجدین شرایط برای رای دادن مراجعه کردند ناگهان به آنها اعلام شد که انتخابات لغو شده که این خبر با اعتراض شدید اعضای واجد شرایط و هیأت مدیره فعلی اتاق اصناف مواجه شد.

در ادامه این مساله اعضای هیأت مدیره فعلی برای روشن شدن دلیل لغو انتخابات به دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد رفتند که این دیدار با حضور نماینده استانداری، حاشیه‌ساز و منجر به درگیری های لفظی بین مدیرکل و برخی کارمندان صمت استان و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف و خبرنگاران شد.

در حالی که “علی ارشدی”، رئیس فعلی اتاق اصناف یاسوج در این دیدار در حال صحبت کردن بود، روزبهان مدیرکل اتاق اصناف در بین صحبتهای ارشدی گفت می خواهیم که این نشست و دیدار رسانه ای نشود، اما آقای زمانی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره در واکنش به این صحبت مدیرکل صمت عنوان کرد که اتفاقا باید رسانه ها در جلسه حضور داشته باشند و صحبت‌های این جلسه رسانه ای و منتشر شود که پس از واکنش این عضو هیأت مدیره، مدیرکل صمت جلسه و صندلی خود را ترک کرد و گفت؛ جلسه تمام است!

ارشدی افزود: با توجه به این که بصورت کتبی لغو انتخابات به ما اعلام نشده در اینجا حضور یافته‌ایم تا ببینیم که دلیلی این موضوع چیست؟

یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره به روزبهان مدیرکل صمت استان گفت؛ این حرکت شما و ترک جلسه بی احترامی به کل کسبه و بازاریان است.

در همین حین یکی از کارمندان اداره کل صمت به دستور مدیرکل، قصد جلوگیری از کار خبرنگاران و تصویربرداران و بیرون کردن آنها از جلسه را داشت که با واکنش اعضای هیأت مدیره مواجه شد و برای دقایقی این جلسه به جنجال و تشنج کشیده شد و در نهایت این کارمند از جلسه اخراج شد و با پادرمیانی آقای‌عالی پور معاون بازرگانی اداره کل صمت، مدیرکل به جلسه برگشت. خبرنگاران به دعوت اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف در این نشست حضور یافته بودند.

انتخابات اتاق اصناف یاسوج و حاشیه هایش

“علی عالی پور”، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن دعوت مدیرکل و اعضای هیأت مدیره فعلی اتاق اصناف به آرامش و آرام کردن جلسه گفت: درست است که شما مدیرکل دستگاه هستید اما آقایان هم مجموعه بازاریان شهرستان هستند و این حرکت زیبا و پسندیده نیست، زیرا موضوع قابل حل است و انتظار داریم که آقایان رعایت اصول نشست را داشته باشند.

وی افزود: دلایل لغو انتخابات هیأت مدیره اتاق اصناف یاسوج را مدیرکل اعلام کرد که داشتن مهمان از وزارت خانه و شخصا حضور داشتن هنگام انتخابات با توجه به حساسیت موضوع از مهمترین دلایل این موضوع گفته شد. البته انتظار داریم که آستانه تحمل بالا و بیشتر باشد.

«علی ارشدی»، رئیس فعلی اتاق اصناف یاسوج در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه قرار بود انتخابات اتاق اصناف یاسوج امروز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار شود در این اداره کل حضور یافتیم، دلایل لغو انتخابات قبول یا غیرقابل قبول؛ اما آیا زمانی که برای برگزاری انتخابات نامه زده‌اید نمی دانستید که معاون وزیر به استان سفر می کند؟

وی افزود: چند مرتبه نامه زده ایم که انتخابات اتحادیه ها را برگزار کنید و انجام نشد. انتخابات برخی اتحادیه ها برگزار می شود و طبق قانون هنوز نامه کمیسیون نظارت به دست ما نرسیده اما اعتبارنامه داوطلبان صادر شد، به هر حال این مسایل در برگزاری انتخابات اتاق اصناف تاثیرگذار خواهند بود.

ارشدی اظهارکرد: داوطلبان انتخابات اتاق اصناف طی چند روز اخیر و تعطیلات عید فطر برای انتخابات برنامه ریزی و هماهنگی کردند و منتظر برگزاری انتخابات بودند که امروز ناگهان اعلام شد که انتخابات برگزار نمی شود. این گونه رفتارها باعث تنش هایی در اتاق اصناف خواهد شد. اعضای هأت مدیره منتخب می خواهند برای ۱۳ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۰ هزار نفر تصمیم گیری کنند با این وضعیت به جایی نمی رسیم و مشکلات بیشتر می شود.

رئیس فعلی اتاق اصناف یاسوج تصریح کرد: حرف ما اینست که انتخابات برگزار می شود یا نه؟

«کریم روزبهان»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دیدار با اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف گفت: به دلایل مختلف از جمله سفر معاون وزیر صمت به استان گفتیم که انتخابات اتاق اصناف یاسوج در فرصت بهتر و با حضور همه اتحادیه ها برگزار می شود.

وی افزود: هر کاری باید در چارچوب قانون انجام شود ولی با جنجال و حاشیه سازی کار انجام نمی شود. هیأت اجرایی شامل؛ نماینده اتاق اصناف، استانداری و اداره کل صمت در نشستی در این زمینه تصمیم گیری می کنند.

روزبهی، یکی از اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف یاسوج در پاسخ مدیرکل صمت گفت: چرا قبل از لغو انتخابات و به موقع جلسه هیأت اجرایی انتخابات گرفته نشد؟ و در دقیقه نود اعلام می شود که انتخابات کنسل شده است.

روزبهان، مدیرکل صمت عنوان کرد: آقا حاشیه درست نکنید.

اما روزبهی تاکید کرد: حاشیه نیست کار شما دقیقا حاشیه سازی و خلاف قانون است، هر جا دلتان بخواهد رد می کنید و هر جا دلتان باز بخواهد تایید می کنید.

عالی پور معاون اداره کل صمت گفت: چهار اتحادیه نامه نوشتند که اجازه بدهید که ما انتخابات درون اتحادیه ای را برگزار کنیم و سپس انتخابات هیات رئیسه را شروع کنیم و این دلیل مهمی برای لغو انتخابات بود .

ارشدی با بیان این مطلب که «درست است، اما زمانی که شما نامه اتحادیه ها را بررسی می کردید این درخواست را رد کردید» ابراز عقیده کرد؛ الان چون شرایط را برای انتخاب فرد مورد نظر خود مهیا نمی‌بینید آن را بهانه می کنید، شما اول درخواست را رد کردید.

عالی پور گفت : فرمانداری دستور داده است که تا تعیین تکلیف این ۴ اتحادیه دست نگهدارید.

ارشدی، رئیس فعلی اتاق اصناف یاسوج اظهارکرد: اتحادیه ها نامه نوشتند شما درخواست را رد کردید و گفتید انتخابات به قوت خودش باقی است و ترتیب اثر ندادید.

هرمزی، یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره فعلی اتاق اصناف یاسوج نیز گفت: بنده بعنوان نماینده بازار اعلام می کنم که چرا انتخابات اتاق اصناف و بازار را سیاسی کرده اید.

انتخابات اتاق اصناف یاسوج و حاشیه هایش

پس از اینکه در اداره کل صنعت، معدن و تجارت نتیجه ای به دست نیامد اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف یاسوج برای حل موضوع به استانداری رفتند که استاندار، معاونان سیاسی و امنیتی واقتصادی حضور نداشتند.

منتشر شده در :2023/04/28 - 04:04|شناسه خبر: 83572 173 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه