امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۸:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مشمول بیمه سلامت هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایرنا، محسن عزیزی روز سه شنبه در حاشیه خدمات دهی بیمه سلامت استان به خبرنگاران مرکز یاسوج، اظهار کرد: اصحاب رسانه همیشه یار و یاور سلامت مردم در جامعه اسلامی بوده اند و یکی از ارکان و بازوهایی که همیشه سلامت را همکاری می کند رسانه است.

وی افزود: برای تقدیر از صاحبان قلم، تلاش شد تا در این هفته با موسسات درمانی هماهنگی صورت بگیرد و در سه شهرستان یاسوج(آزمایشگاه دکتر عزیزی)، گچساران (آزمایشگاه دکتر براتی) و دهدشت (آزمایشگاه دکتر رضوی) یک سری آزمایشهای کامل پزشکی رایگان برای آن ها انجام شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم یعنی همان عدالت در سلامت، تصریح کرد: در این دولت برنامه هایی تدارک دیده شده تا توجه بیشتری به بیماران خاص و صعب العلاج شود.

عزیزی ابراز کرد: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار و هفت نفر از این بیماران در استان شناسایی و نشاندار شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه این بیماران نشاندار شوند در مراکز دولتی ما بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهایشان توسط سازمان بیمه گر پرداخت می شود.

عزیزی بیان کرد: در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماری شان است همچون شیمی درمانی رادیو تراپی و اسکن های خاص و آزمایشات خاص شامل این موضوع می شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می کنند و دچار بیماری های وابسته به به دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر نشاندار می شوند.

در سوم آبان ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب العلاج در کشور رونمایی شد.

منتشر شده در :2023/05/09 - 06:05|شناسه خبر: 84063 289 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه