امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۲۴:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نصیرالاسلامی؛ بقاع متبرکه و امام‌زادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی به شمار می‌روند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بقاع متبرکه و امام‌زادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی به شمار می‌روند.

به گزارش راه ملت، حجت الاسلام عباس الاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنجم ذی‌القعده در تقویم‌ها به نام «روز ملی تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه» نام‌گذاری شده است و هر ساله در این روز که در دهه کرامت قرار دارد برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله خطاب به امام علی علیه السلام فرمودند: « یا اَبَا الْحَسَنِ! اِنَّ اللّهَ تَعالى جَعَلَ قَبْرَکَ وَقَبْرَ وُلْدِکَ بِقاعا مِنْ بِقاعِ الْجَنَّهِ وَ عَرْصَهً مِنْ عَرَصاتِها وَ اِنَّ اللّهَ جَعَلَ قُلُوبَ نُجَباءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَهً مِنْ عِبادِهِ تَحِنُّ اِلَیْکُمْ وَ تَحْتَمِلُ الْمَذَلَّهَ وَ الْأَذى فَیُعَمِّرُونَ قُبُورَکُمْ وَ یُکْثِرُونَ زیارَتَها؛ اى اباالحسن! خداى متعال، قبر تو و فرزندانت را بقعه اى از بقعه هاى بهشت و آستانه اى از آستانه هاى آن قرار داده است و همانا خداوند، دلهاى بندگان نجیب و برگزیده خویش را شیفته شما قرار داده است که در راه زیارت شما خوارى و اذیّتها را به جان مى خرند و قبرهاى شما را آباد مى کنند و بسیار به زیارت آنها مى آیند.»

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی گفت: پیوندی خاصی بین مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد و اهل بیت(ع) وجود دارد، شیعی بودن مذهب مردم استان موجب فراوانی علاقه برای زیارت و احترام به خاندان اهل بیت(ع) در این استان شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام‌زادگان با واسطه کمی با اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) نسبت دارند، همین مسئله سبب شده است که ایشان جایگاه ویژه‌ای نزد مردم داشته باشند و در زمان حیات مورد احترام فراوان و در زمان پس از وفات یا شهادت نیز به عنوان واسط امام معصوم(ع) مورد زیارت و توسل قرار بگیرند. برای مردم این مسئله مطرح است که امامزادگان به دلیل ارتباط نزدیکشان با اهل بیت(ع) از جایگاه و تقرب خاصی نزد خداوند برخوردار هستند و به همین دلیل با حضور در بقاع متبرکه امامزادگان ضمن ادای احترام به ساحت مقدس این بارگاه‌های نورانی، ایشان را نزد امام معصوم(ع) واسطه قرار می‌دهند تا گره از مشکلاتشان باز شود.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی گفت: وقتی به تاریخ دوره اسلامی توجه کنیم می بینیم مردم ایران عشق و علاقه خاصی به امامان معصوم، فرزندان و نوادگان و سلاسه پاک پیامبر گرامی اسلام(ص) داشته و دارند. همین علاقه سبب می شد که آنها به بنای بقعه این بزرگواران توجه خاصی داشته باشند.

نصیرالاسلامی گفت: بقاع متبرکه و امام‌زادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی به شمار می‌روند و نقش اساسی و عظیمی در تأمین راهبردی بنیادی در حرکت تاریخ بشر داشته و دارند. آرامگاه‌های امامزادگان در شهرها و مناطق متعدد استان کهگیلویه و بویراحمد به مثابه پل‌های ارتباطی بین اعصار و قرون از دیدگاه مذهبی، تاریخی و هنری همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته و به عنوان مراکز مذهبی بعد از مساجد بیشترین کارکرد را در جوامع اسلامی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول سال برنامه های مختلف از جمله طرح نوروزی آرامش بهاری ،سوگواره یاس نبوی، طرح تابستانی نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی ، طرح ضیافت الهی و … در بقاع متبرکه برگزار می شود.

براساس سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ، دویست و بیست و پنج بقعه متبرکه در استان ثبت شده است و بر حسب جمعیت و مساحت ، جزو استان های برخوردار از برکت وجود سلاله اهل بیت علیهم السلام هستیم.

منتشر شده در :2023/05/25 - 04:05|شناسه خبر: 84495 136 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه