امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۳۹:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تشکیلات ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر باید زیر نظر رهبری باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر کشور گفت: تشکیلات ساختاری و بودجه این ستاد باید مستقل از دولت و مجلس و قوه قضاییه باشد و زیر نظر رهبری یا مجلس خبرگان فعالیت کند.

به گزارش راه ملت و به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی، روز پنجشنبه در همایش سراسری دبیران و مدیران ستادهای امر به معروف و نهی از مُنکر سراسر کشور در اصفهان اظهار داشت: جایگاه واقعی ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر تا به امروز در جامعه سازماندهی نشده است و به همین دلیل هم با این حجم از مُنکرات در جامعه مواجهیم.

وی ادامه داد: مطالب بسیاری در منبرها و کتاب‌ها در باره امر به معروف و نهی از مُنکر گفته شده است اما هنوز ساختاری که بتواند موجب بروز اینها در جامعه شود، وجود ندارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر کشور افزود: این ستاد برای اینکه بتواند از همه مُطالبه‌گری کند با مشکل ساختاری عمده‌ای مواجه است البته این مسأله دلیلی برای این نیست که کار و فعالیت نکنیم.

هاشمی گلپایگانی با بیان‌اینکه با این ستاد نمی‌شود همه مُنکرات را در جامعه برطرف کرد، گفت: البته انسجام و حرکت ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر نسبت به گذشته خیلی خوبتر شده است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: امتیاز و نمره این ستاد نسبت به گذشته ۲۰ است اما در مقایسه با وضع مطلوب، امتیاز هفت دریافت می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر کشور گفت: علت مُبقیه(بقای) جمهوری اسلامی ایران، امر به معروف و نهی از منکر است .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان اصفهان نیز در این همایش اظهار داشت: در زمینه مطالبه‌گری اتفاقات خوبی در هفت ماه گذشته در این استان رقم خورده است.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری افزود: در زمان حاضر شورای امر به معروف و نهی از مُنکر در ۲۳۲ اداره استان اصفهان تشکیل شده است و بصورت تخصصی جلساتی را با دبیران این شوراها برگزار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکصد معروف و یکصد مُنکر اجتماعی در ادارات شناسایی شده و در اختیار شورای امر به معروف و نهی از مُنکر استان قرار گرفته است و همه موظف‌اند بستر ترویج معروف و ظرفیت مهار و مدیریت مُنکرات را فراهم کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ اظهار داشت: بدون استثنا اگر در ادارات به موضوعی برخورد کنیم، افرادی که دچار انحرافی شده‌اند توسط شورای امر به معروف آن اداره به این مرکز مشاوره معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت گروه‌های فرهنگی سطح شهر اصفهان می‌کنیم، ادامه داد: این گروه‌ها در قطار شهری و نقاط گردشگری با محوریت ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر استان به فعالیت‌ فرهنگی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: بسته فرهنگی عفاف و حجاب ویژه مدارس را بصورت بازی تدوین شده و در اختیار مدارس قرار گرفته که با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و امیدواریم سال آینده نیز این امر بصورت گسترده‌تر انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: آموزش‌های تخصصی تذکر لسانی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ارائه شده است که در ایام نوروز امسال این افراد در نقاط مختلف اصفهان حضور داشتند.

همایش سراسری دبیران و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از مُنکر کشور با هدف بررسی ابعاد شبکه‌سازی اجتماعی و فرهنگی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید بهشتی اصفهان(شهر ابریشم) به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

منتشر شده در :2023/05/28 - 12:05|شناسه خبر: 84776 179 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه