امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۵۴:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۸ عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج رونمایی شد

 هشت عنوان کتاب دفاع مقدس امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی، نویسندگان، پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج رونمایی شد.

به گزارش راه ملت؛ سردار «حمید خرم دل»، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد روز  دهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در این مراسم گفت: با توجه به اینکه کنگره شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود ضرورت دارد حماسه آفرینی های رزمندگان استان را برای مردم و کشور برجسته و تدوین کنیم.

وی افزود: ضرورت دارد آنچه که در طول دفاع مقدس اتفاق افتاده را ثبت و ضبط کنیم و این کار بسیار به جا، شایسته و ارزشمندی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کسانی که دفاع مقدس را درک کرده اند و حماسه آفریدند باید این اتفاق بزرگ را رقم بزنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه تاریخمان را غربی ها نوشتند، تاریخ دفاع مقدس نیز ممکن است مورد دستبرد آنها قرار بگیرد و آنها تاریخ دفاع مقدس را بخواهند بنویسند و آنچه که می خواهند را به خورد جامعه خواهند داد.

خرمدل با اشاره به گزارش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب چاپ شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است. خلوص رزمندگان، توکل آنها به خدا و ولایت مداری و همه آنچه که در طول دفاع مقدس اتفاق افتاده همین ها هستند.

وی ادامه داد: جنگ ما یک جنگ کلاسیک معمولی که دو ارتش منظم در برابر همدیگر قرار گیرند نبود، توپ و تانک، پشتیبانی های اطلاعاتی، نیروی انسانی، اطلاعات و … عراق قابل مقایسه با کشورمان نبود. اگر گوش به فرمان ولایت نبودیم و توکل به خداوند نبود، اصلاً این جنگ معنا نداشت و روز نخست وعده صدام که گفته بود مصاحبه خود را در تهران خواهد داد، محقق می شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر ما از تاریخ درس نگیریم هیچ ارزشی ندارد و تاریخ همچنان در حال تکرار است، ولی بازیگران آن عوض می شوند و هدف ها ممکن است تغییر کند، اما اتفاقات سلسله هستند.

سردار خرم دل با بیان اینکه ما باید آنچه که در دفاع مقدس صورت گرفته را به امروز که در آن هستیم ربط دهیم، تاکید کرد: در جنگ امروز دشمن پیچیده‌تر، سخت‌تر و مصمم تر در حال دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است. نیروهای مسلح کشورمان بعد از دفاع مقدس همین سه کلید واژه را گرفتند و تا امروز این انقلاب را حفظ کردند و به شکل اعجاب انگیزی انقلاب توسعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: امروز اگر ناو «دنا» دنیا را دور می زند، این یک کار معمولی نیست که یک خلیج را طی کند، بلکه اقیانوس ها را بیخ گوش آمریکا و اروپا با شکوه و عظمت طی می کند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رونمایی از موشک قدرتمند و فاخر خرمشهر گفت: روز گذشته نیز هواپیمای مسافربری و باری رونمایی شد و انشالله در روزهای آینده اتفاقات دیگری خواهد افتاد. این شگفتی ها و موفقیت‌ها مرهون توکل به خدا، اخلاص دانشمندان کشورمان و گوش به فرمان ولایت بودن است.

سردار خرم دل افزود: دشمن تلاش می کند تا ما را ناامید کند و امروز در همان وضعیت دوران دفاع مقدس قرار دادیم و خرمشهرها در پیش ما است و این نوید پیروزی های بزرگ و کارهای سختی را می دهد.امروز دشمن تلاش می‌کند تا روح و روان ما را تسخیر کند و متاسفانه در برخی جاها با شعار «ما نمی توانیم» به بمباران تبلیغاتی علیه کشورمان روی آورده، اما پیشینه ما این را نمی گوید.

وی اظهار کرد: هر کجا که تمرکز و به خدا توکل کردیم، قدرت خود را متمرکز کرده و با همدیگر بودیم، قطعاً پیروز شدیم.شهید میثمی می فرماید «قدرت ما به امکانات ما نیست، بلکه به میزان اتصال ما به خداوند متعال است و هر اندازه که این اتصال محکم تر باشد، قدرت ما بیشتر خواهد بود».

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز نیز در این دنیای بد و غبار آلود که دشمن از همه طرف در حال محاصره ما است باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم، زیرا ما زره ای نامیدی در لسان مقام معظم رهبری نمی بینیم و هر وعده ای که در مورد آینده داده به اذن الهی تاکنون محقق شده است. پیروزی هایی که به برکت خون شهدا، رزمندگان، جانبازان آزادگان ایثارگران و خانواده های شهدا به دست آمده شگفت انگیز است، اما بمباران دشمن اجازه نمی دهد ما شیرینی را بچشیم.

سردار خرم دل تاکید کرد: همه کشورهای دنیا تلاش کردند تا سوریه، یمن و لبنان را شکست دهند ولی نتوانستند، چون جریان مقاومت ریشه در جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری داشت و اگر ما بخواهیم این انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم، حتماً باید این مسیر را طی کنیم

وی ضمن تاکید بر اینکه شهدا امروز زنده و بر اعمال و رفتار ما ناظر هستند، افزود: مطمئن باشید بخشی از هدایت ها، راه گشایی ها و اتفاقات بزرگ به برکت خون شهیدان است، زیرا خون شهید هدر رفتنی نیست و جوشش و رویش دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز وظیفه داریم که این مسیر را با قدرت، شوکت و عظمت طی کنیم و این گنجینه را به آیندگان برسانیم و اجازه ندهیم کسانی در این تاریخ دست ببرند. با توجه به اینکه کنگره شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود ضرورت دارد حماسه آفرینی های رزمندگان استان را برای مردم و کشور برجسته و تدوین کنیم.

سردار «غلامرضا علاماتی»، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس نیز در ارتباط ویدئو کنفرانس با مراسم رونمایی از هشت عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج گفت: این برنامه مزین به نام مقدس شهدا، پیشکسوتان و رزمندگان و تمامی کسانی است که در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند تا پیام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که فرمود باید کاری که در هشت سال دفاع مقدس انجام شده به دست مردم برسد و مردم از معنویت آن در سال‌های آتی و صد سال و دویست سال آینده بهره‌مند شوند را عینیت ببخشند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس همه کسانی که دل در گرو اسلام و میهن و شرافتمندی و عزت داشتند به ندای امام خود لبیک گفتند و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و در مقابل استکبار ایستادند و شعار خودباوری را معنا کردند.

علاماتی با گرامیداشت یاد و خاطره همه کسانی که خالقان صحنه‌های دفاع مقدس بودند، اظهارکرد: امروز رسالت تک تک آحاد جامعه این است که خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده نگه دارند و باید بتوانیم آنچه در آن زمان تبلور یافت به نسل‌های کنونی و آیندگان انتقال دهیم که در این زمینه وظیفه ما مسئولان سنگین‌تر است.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه در آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسناد دفاع مقدس به وظایف تمامی سازمان‌های لشکری و همه دستگاه‌های کشوری در این زمینه اشاره شده است، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف خود را به خوبی انجام دهیم تا این اسناد حفظ و نگهداری و از تحریف آنها جلوگیری شود که در این زمینه باید از روش‌های نوین بهره بگیریم.

علاماتی تصریح کرد: همه وظیفه داریم برای شناسایی، تدوین و نمایه‌نویسی و توصیف اسناد دفاع مقدس اقدامات لازم را انجام دهیم و طبق فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان، باید کاری کنیم که مردم از مواهب معنوی این اسناد بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم ید واحده شویم و قدم‌های بزرگی را برداریم تا ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را حفظ و ثبت و ضبط کنیم و در فرهنگ کشورمان تأثیرگذار باشیم.

گفتنی است که در این آیین از کتاب‌های «چشم شیشه‌ای»، «زیر دید دشمن»، «جرعه‌ای از مکتب عشق»، «مشق‌های بامدادی»‌ و «مبارز بی‌تفنگ» و سه عنوان کتاب اسنادی مربوط به نقش دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس رونمایی شد.

کتاب «چشم شیشه‌ای» روایتگر تاریخ شفاهی «رضا منطقی» عکاس و مستندساز دوران دفاع مقدس است که مصاحبه، تحقیق و تدوین آن توسط «سیدحسین یادگارنژاد» انجام شده است.

کتاب «زیر دید دشمن» روایتگر تاریخ شفاهی «غلامحسین قاسمی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که توسط «مهناز جلالی» تدوین شده است.

کتاب «مبارز بی‌تفنگ» روایتگر تاریخ شفاهی «خیرالله عقیلی» از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است که کار مصاحبه آن توسط «محمود مهمان‌نواز» انجام شده و توسط «مهناز جلالی» تدوین شده است.

کتاب «جرعه‌ای از مکتب عشق» روایتگر تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «امرالله اندرزیان» است که مصاحبه آن توسط «محمود مهمان‌نواز» و تدوین آن توسط «پری‌ناز رومینا» انجام شده است.

کتاب «مشق‌های بامدادی» روایتگر تاریخ شفاهی «سید فتح‌الله خاضع» از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که توسط «سید کاظم فاضل» تدوین شده است.

همچنین سه عنوان کتاب اسنادی مربوط به نقش دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به کوشش «سید حسین یادگارنژاد» گردآوری و تدوین شده است.

این کتاب‌ها با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ و به بازار نشر عرضه شده است

منتشر شده در :2023/05/31 - 03:05|شناسه خبر: 84855 175 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه