امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۴:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج: گاهی مصوبات شورای گفت‌وگو قابلیت اجرایی ندارند / ادارات دولتی پاسخگو باشند / رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج تغییر کرده و به سمت کارآیی و عمل خواهیم رفت و از تئوری پردازی صرف دوری می‌کنیم

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که عبدالله قبادی_ رئیس جدید اتاق بازرگانی یاسوج_ اهداف و برنامه‌های خود را به‌طور خلاصه تبیین کرد و خواستار پاسخگویی سازمان‌ها و ادارات دولتی در خصوص مصوبات و مکاتبات شورای گفت‌وگو باشند.

به گزارش راه ملت و به نقل از کبنا؛ هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.
عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ در این جلسه تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است را ضروری و کاربردی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته همواره اقتصاد را مهمترین موضوع کشور دانستند و در همین راستا سیاست‌های کلی نظام را تبیین کردند و نامگذاری شعار سال به همین منظور است.
وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی یاسوج برای تحقق شعار در کنار سایر دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار دارد. مهار تورم و رشد تولید دو راهبرد مهم کشور است که تحقق آن با هم‌افزایی و وحدت امکان‌پذیر است.
قبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج تغییر کرده و ما به دنبال پیاده کردن رویکردی اثربخش هستیم که علاوه بر فعالیت مبتنی بر دانش و برنامه به دنبال بهبود فضای کسب و کار با همکاری همه جانبه با سایر دستگاه‌های دولتی نیز هستیم.
وی با بیان اینکه مدیریت جدید اتاق بازرگانی یاسوج دست همه مدیران و بخش خصوصی را به منظور رونق تولید به گرمی می‌فشارد، گفت: اتاق بازرگانی یاسوج همواره در کنار مجموعه دولت بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: اتاق بازرگانی یاسوج مشاور سه قوه و اتاق در همه زمینه‌ها همراه دولت است. انتظار داریم که سازمان‌ها، نهادها و مدیران دولتی کمک کار بخش خصوصی باشند و برنامه بدهند و از ماها مطالبه گری کنند، همانطوری که ما در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغالزایی از ادارات دولتی مطالبه‌گری خواهیم کرد.
قبادی در ادامه به برخی از مشکلات شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی گریزی زد و گفت: متأسفانه گاهی شاهد هستیم که مصوبات شورای گفت‌وگو قابلیت اجرایی ندارند که باید پیگیر باشیم که این مصوبات قابلیت اجرایی داشته باشند و این مشکل اصلی شورای گفت‌وگو است.
وی خطاب به عسکری، معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان‌ها باید پاسخگوی مصوبات و مکاتبات شورای گفت‌وگو باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج همچنین از پیگیری برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج در این باره صحبت‌های انجام گرفته که سعی می‌کنیم از این فرصت به نفع استان قدم‌های مثبتی برداریم.
قبادی گفت: یکی دیگر از اهداف تیم جدید اتاق بازرگانی یاسوج پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به صادرکنندگان است.
وی همچنین گفت: به دنبال رفع موانع مُخل تولید هستیم، عوامل انسانی مُخل تولید وجود دارد و بعضی جاها مشکل‌تراشی می‌کنند. بنابر این رویکرد اتاق بازرگانی یاسوج تغییر کرده و به سمت کارآیی و عمل خواهیم رفت و از تئوری پردازی صرف دوری خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث امور بازرگانی و واحدهای تولیدی و ارائه خدمات نقش تسهیل‌گری خواهیم داشت.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: بانک‌ها یک سر مشکلات فعالیت اقتصادی هستند که با مدیریت و برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات کارشناسی شده مشکلات این حوزه را مرتفع خواهیم ساخت.
کریم روزبهان_ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد_ در این جلسه با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ پاسخگوی مشکلات تولید استان نیست، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۲۹ واحد تولیدی دارد که ۱۱۲ واحد راکد هستند و از ۱۱۲ واحد راکد و غیرفعال ۵۳ واحد شرایط بازگشت و احیاء را دارند.
وی افزود: این ۵۳ واحد تولیدی به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که با احیای آنها برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
سید علی معتمدی‌پور_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه با کلی‌گویی مشکلات اقتصادی استان برطرف نمی‌شود، اظهار داشت: حذف یارانه بیشترین اثر را بر تورم حوزه کشاورزی داشته است که در گزارش‌ها باید این موارد دیده شود.
وی افزود: در ایجاد زیرساخت سردخانه‌ای؛ از ایجاد ظرفیت ۳۲ هزار تنی که برای استان هدف‌گذاری شده بود، ۱۰ هزار تن آن بدون تسهیلات در حال نتیجه دادن است.
معتمدی‌پور به موفقیت استان در طرح خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۱ هزار تن گندم در این قالب خریداری شد و امسال تاکنون ۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
وی تاکید کرد: این بزرگترین موفقیت اقتصاد کشاورزی است که کمتر از آن سخن گفته می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتهای صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: با بعضی محدودیت‌ها روبرو هستیم که جای مانور نداریم.
مرادنژاد_ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این جلسه به آمادگی این شرکت برای استقرار سرمایه‌گذاران در زیرساخت‌های صنعتی خبر داد و اظهار داشت: زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آماده استقرار سرمایه‌گذاران است و ما در حال بهبود این زیرساخت‌ها نیز هستیم.
وی گفت: خوشه‌های کسب و کار را از شکل تئوری به شکل عملی رسانده‌ایم.
حمیدرضا واعظی‌‌زاده_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست به منظومه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: باید اشتغال روستایی مورد توجه همه مسوولان قرار بگیرد؛ چرا که این کار سبب برکات زیادی برای روستائیان می‌شود.

????????????????????????????????????

منتشر شده در :2023/06/07 - 09:06|شناسه خبر: 85041 93 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه