امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۲:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معتمدی‌پور؛ لزوم بومی‌سازی تحقیقات در توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد،گفت: وجود اتحادیه‌های قوی عامل توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی است.

به گزارش راه ملت و به نقل از کپرنیوز؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جمع نمایندگان بهره‌برداران و تولیدکنندگان زیربخش تولیدات گیاهی، بر لزوم تشکیل و تقویت اتحادیه‌های کشاورزی در سه زیربخش باغداری، دام و طیور و شیلات در استان تاکید کرد و گفت: سامان دهی و توسعه بخش کشاورزی، تدوین ساختار نظام‌مند برای فعالان این بخش، رونق کشاورزی و دفاع از حقوق و منافع کشاورزان و تولیدکنندگان از اهداف این سازمان است.
سید علی معتمدی‌پور مجموعه تعاون روستایی را بازوی عملیاتی جهاد کشاورزی برای ایجاد تحول و رشد تولید دانست و بر تشکیل و ساماندهی اتحادیه‌ها با محوریت تعاون روستایی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تشکیل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها راهکاری مهم برای کاهش نفوذ واسطه‌های غیرمتعارف در حوزه محصولات باغبانی است ادامه داد: به همین منظور می‌توان غرفه‌هایی برای باغداران در میدان میوه و تره بار شهر یاسوج ایجاد کرد تا میوه آنان راحت تر و به قیمت واقعی فروخته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت بازاریابی محصولات تولیدی استان، اضافه کرد: این امر به کاهش التهابات ناشی از نوسان‌های قیمتی در بازار میوه نیز منجر می شود.
وی با اشاره به کیفیت بالای میوه شب عید به اذعان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از پنج استان تامین کننده سیب برای میوه شب عید است و برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر این فرایند با ساماندهی اتحادیه‌ها از هم اکنون باید انجام شود.
معتمدی پور در ادامه بر بومی سازی تحقیقات در توسعه کشاورزی استان و استقرار نظام مدیریت دانش تاکید کرد و افزود: لازم است تحقیقات انجام شده در سطح کشور با شرایط اقلیمی استان تطبیق داده شده و اساسی‌ترین مشکلات بخش باغبانی استان از جمله انتخاب و سازگاری ارقام مناسب در دستور کار و اولویت طرح‌های تحقیقاتی قرار گیرد.
در این نشست، نمایندگان اتحادیه‌های مختلف باغداران و گلخانه داران و همچنین نمایندگان شهرک‌های گلخانه‌ای و تولیدکنندگان بذر، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشتند.

منتشر شده در :2023/06/08 - 05:06|شناسه خبر: 85084 137 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه