امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۴۰:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بالگرد بی‌آشیانه اورژانس استان نیازمند نگاه ویژه استاندار و خیرین

مسؤل روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان از مشکلات و خطرات کمبود پد بالگرد در استان و نداشتن آشیانه بالگرد خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از پیک ملت، پاکبازی،مسول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در مأموریتی که دیروز ۱۷ خرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به بالگرد اورژانس هوایی جهت امدادرسانی به بیماری در کوههای مونه از توابع لنده واگذار شد، به علت نبود پد بالگرد و صعب‌العبور بودن منطقه کارشناسان اورژانس هوایی در شرایط سختی پیاده شدند و کروی پروازی پس از پرواز طولانی مجبور به سوختگیری مجدد در بهبهان و نهایتا بازگشت به محل مورد نظر شدند.
کارشناسان اورژانس هوایی در این فاصله پس از یک ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به بیمار سختی‌ها و خطرات زیادی را متحمل شدند که در صورت داشتن پد بالگرد در نقاط سخت‌گذر عشایر نشین رنج پرواز و سختی مسیر بر رنج بیمار افزون نمی شد.

وی بیان کرد :طبق قوانین و دستوالعمل های شرکت هلیکوپتری ایران بالگرد فقط در جایی باید ارائه خدمت نماید و نشست و برخاست داشته باشد که پد بالگردی با حداقل استاندارد وجود داشته باشد. این درحالیست که اکثر نقاط استان فاقد پد بالگرد مناسب جهت نشست و برخاست می باشد که این شرایط خطرات پرواز بالگرد را دوچندان کرده است.

وی در ادامه گفت:همچنین آشیانه و پانسیون اجاره ای بالگرد و تیم پروازی با توجه به احتمال فسخ قرارداد از طرف فرودگاه و بی آشیان شدن این فرشته نجات آهنین ضرورت داشتن آشیانه و پانسیون ملکی را دوچندان می کند بنابراین از استاندار ،معاون عمرانی استانداری، مدیرکل بحران و همه نهادهای دلسوز کشوری و استانی و خیرین عاجزانه تقاضا داریم به هر طریق ممکن جهت برقراری امنیت سلامت در نقاط دوردست و سخت‌گذر، دانشگاه و اورژانس ۱۱۵ استان را جهت ساخت آشیانه بالگرد در مرکز استان و ساخت پد بالگرد در جای جای نقاط سخت‌گذر استان یاری نمایند.

منتشر شده در :2023/06/08 - 06:06|شناسه خبر: 85104 126 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه