امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۹:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از کارخانه ماشین‌سازی پارس و پلی‌کلینیک تخصصی شهرستان گچساران

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که در سی‌وهفتمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان به استان کهگیلویه‌وبویراحمد سفر کرده است، در دومین روز این سفر از کارخانه ماشین‌سازی پارس و پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی گچساران بازدید کرد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ موسوی در بازدید از کارخانه ماشین‌سازی پارس که با حضور سیدناصر حسینی‌پور نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان گچساران و همچنین مدیرکل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد، گفت: در صورت ارائه برنامه احیا، توسعه و بازاریابی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه ماشین‌سازی گچساران، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت ویژه به این موضوع توجه و در احیای آن مشارکت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی کارخانه ماشین‌سازی گچساران، اقلام مورد نیاز برخی کارخانه‌های زیرمجموعه حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی است، گفت: باید زمینه احیا و توسعه این کارخانه با استفاده از ظرفیت پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و صنایع مرتبط در شهرستان و کشور برنامه‌ریزی شود و شرایط راه‌اندازی مجدد آن فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران یک صنعت مورد توجه صنایع راهبردی است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی می‌توانند برای تأمین ماشین‌آلات موردنیاز خود با این کارخانه قرارداد منعقد کنند و این کارخانه باید چند برابر اشتغال فعلی، اشتغال‌زایی داشته باشد.
براساس این گزارش، سید ناصر حسینی، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: پتروشیمی گچساران، ظرفیتی برای کارخانه ماشین‌سازی پارس در این شهرستان است که با برنامه و نگاه توسعه‌ای و جهادی، این کارخانه می‌تواند با حداکثر ظرفیت فعالیت داشته باشد و فرصت‌های اشتغال جدید برای این منطقه ایجاد کند.
حسینی افزود: بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در منطقه گچساران است و در این شرایط نباید اجازه داد تولید و فعالیت این کارخانه متوقف شود.
روانبخش دیهیم، فرماندار شهرستان گچساران، نیز با اشاره به اینکه کارخانه ماشین‌سازی پارس نیاز به یک خون تازه دارد، گفت: حادترین مشکل شهرستان گچساران بیکاری و اشتغال جوانان جویای کار است. نرخ بیکاری در شهرستان گچساران طبق آمار معادل ۱۶ درصد است که در واقع به ۲۰ درصد هم می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه راه اندازی مجدد و فعال شدن کارخانه ماشین‌سازی پارس، رشد تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت، گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ میلیارد تومان به این کارخانه اختصاص داده شد که در صورت تحقق این مبلغ، کمک قابل‌توجهی به کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران خواهد شد.
دیهیم گفت: با توجه به وجود ۳۳ هزار نفر بیمه‌شده و هفت هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی در شهرستان گچساران و وجود صنایع واحد‌های صنعتی و پروژه‌های آینده، امیدواریم ظرفیت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی در این منطقه با حمایت مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه یابد.
، میرهاشم موسوی در ادامه این سفر ضمن بازدید از پلی‌کلینیک تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی در گچساران و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۶ میلیون نفر، تحت پوشش خدمات تأمین‌اجتماعی هستند که بیش از ۱۴ میلیون نفر از آنها بیمه‌شده و بیمه‌پرداز اصلی هستند. همچنین بالغ بر ۴ میلیون نفر بازنشسته را تحت پوشش داریم و یکی از رویکردهای اصلی ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف بیمه و درمان برای این عزیزان است.
وی افزود: یکی از خدمات ما به بازنشستگان عزیز پرداخت وام قرض‌الحسنه به این قشر فرهیخته است که امسال رقم وام پرداختی به۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین امکان اعزام بازنشستگان به سفر زیارتی مشهد مقدس را هم پیش‌بینی کرده‌ایم که برای بازنشستگان عزیز یک سفر کاملاً رایگان با امکانات خوب است و امسال هم مثل سنوات گذشته این سفر را برای بازنشستگان عزیز خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی از اولویت‌های این سازمان است، گفت: بعد از بحث معیشت و پرداخت به‌موقع حقوق، اولویت اول ما توسعه خدمات درمانی برای بازنشستگان و همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی است که این خدمات از دو مسیر به این عزیزان ارائه می‌شود که یکی در قالب خدمات درمان مستقیم و کاملاً رایگان است و مسیر دوم خرید راهبردی خدمات سلامت بر اساس تعرفه‌های دولتی در قالب درمان غیرمستقیم است.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی علاوه بر بخش درمان مستقیم که در این بخش، خدمات درمانی در بیش از ۴۰۰ مرکز درمان ملکی اعم از درمانگاه تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستان ارائه می‌شود، با بیش از ۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد خرید راهبردی خدمات سلامت است که بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز غیرملکی از این خدمات بهره‌مند شوند.
موسوی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی به دنبال توسعه ظرفیت‌های خدمات مستقیم درمانی به‌عنوان پیشانی خدمات این سازمان است، اظهار داشت: در همین راستا امسال بالغ بر ۲۰۰ پروژه را در دست اجرا داریم که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان هم منابع برای آن پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در واکنش به ادعای تعطیلی برخی مراکز و داروخانه‌های تأمین‌اجتماعی، گفت: ما در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین‌اجتماعی، روز تعطیل نداریم. البته ممکن است بخشی از خدمات در روزهای تعطیل و متناسب با کاهش مراجعات، در سطحی متناسب با مراجعات ارائه شود اما مراکز درمانی تخصصی خصوصاً مراکز بیمارستانی ما در روزهای تعطیل هم آماده ارائه خدمت با تمام امکانات هستند.
وی افزود: در مراکزی که درمان مستقیم تمام وقت ارائه می‌شود، داروخانه‌های آن مراکز هم تمام وقت حضور دارند و بر اساس نسخه‌های تجویز شده دارو ارائه می‌کنند، اما اگر خارج از مراکز درمانی ما ویزیتی انجام شود، بیمه‌شدگان عزیز می‌توانند به داروخانه‌های طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و بر اساس تعرفه شورای عالی بیمه، داروهای موردنیاز را دریافت کنند.

منتشر شده در :2023/06/08 - 07:06|شناسه خبر: 85108 161 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه