امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۵:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه و بویراحمد در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: موارد مثبت در نمونه های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته می باشد و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می باشد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ دکتر پرویز یزدان پناه در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

 

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶۹۰۱ مورد گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا می باشند. همچنین از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده ۹ درصد موارد مثبت و بترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران و بویراحمد می باشند.

 

وی تصریح کرد: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده است که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته می باشد و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری می باشد.

 

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت .

 

 

وی اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان گفت: از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آنها شرایط مساعدتری برای آنها بوجود آید.

منتشر شده در :2021/03/28 - 08:03|شناسه خبر: 63534 457 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه