امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۰:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بی توجهی عجیب اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به پروژه های کهگیلویه؛

طرح “بازآفرینی شهری” دهدشت شبیه یک رویا باقی ماند

اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد پروژه “بازآفرینی شهری” دهدشت را چون مسکن مهر این شهر به حال خود رها کرده است .

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ رشد موزون و همه جانبه و پایدار شهر بابرنامه ریزی مدون ، سیاستگذاری در توزیع مناسب و تقریباً عادلانه خدمات و تأسیسات رفاهی شهری میسر می‌شود اما دیری است که عدم اعتقاد به مدیریت واحد یکپارچه شهری به عنوان یک چالش مهم مدیریت شهری قابل لمس است بطوریکه در شهر دهدشت به علت نگرش بخشی، ضعف ساختاری در مدیریت شهر سازی و فقدان مشارکت مردمی، سازمان های خدمات رسان شهری نتوانستند به صورت کارا به توزیع فضایی عادلانه خدمات بپردازند و تمرکز بیش از اندازه در بخش مرکزی شهر، نابرابری فضایی و مشکلات متعددی را برای شهر و شهروندان ایجاد نموده است و شهرداری ها نحیف تر از انست که پروژه های عمرانی و خدماتی بزرگ تعریف نماید و حتی با ورود سرمایه گذار بعضا چشم انتظار کمک دولتی است .

 

با مطرح شدن « طرح بازآفرینی شهری» دهدشت این پروژه فرصتی قلمداد شد که می‌تواند در برطرف کردن مشکلات فرهنگی، اجتماعی بافت‌ فرسوده شهر مؤثر باشد از سوی دیگر فرهنگ و تاریخ این دیار را بصورت نمادین در المان شهری ممتاز جلوه دهد وروند توسعه شهر را رونق بخشد اما بعد از مدتها رایزنی و برگزاری جلسات مختلف استانی و شهرستانی در این خصوص و نگرانی از بازگشت اعتبار ویژه ، پروژه کلید خورد؛ فرماندار وقت(جعفر نیکبخت ) انرا حیاتی دانست و شهردار و اعضای شورا هر کدام از رونق بخشی اقتصاد بازار سخن ها گفتند ،با این وجود اما بنظر می رسد با گذشت بیش از دوسال و نیم از جلسات ابتدایی این طرح اداره کل راه و شهرسازی استان این پروژه را نیز چون مسکن مهر دهدشت به حال خود رها کرده است .

 

 در گوشه دیگر شهر پروژه بازار جمعه که قرار بود با ساخت ان ساکنان بازار روز را در خود جای دهد تا شاید باز افرینی مرکز شهر که در حد تجهیز کارگاه راکد ماند حرکتی بخود گیرد با وجود پیشروی مطلوب با کمبود اعتبار روبرو شده و روند فعالیتش روبه کندی می رود .

 

فرماندار کهگیلویه در بازدید از روند ساخت بازار جمعه -روز دهدشت با بیان اینکه این شهر به زیر ساخت‌های مهم نیاز دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت تاکید کرد :هدف عمده مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری ایجاد رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان است که این مهم با اقدامات تحول افرین و پیگیری مداوم در این حوزه امکان پذیراست.

 

 کریمی نژاد با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مزیت‌های توسعه شهری است تصریح کرد : پروژه جمعه بازار دهدشت با ۳۵۰واحد در گستره ۷۰۰۰ متری فرصت های شغلی برابر و غیر مستقیم ایجاد خواهدکرد .

 

وی با اشاره به اینکه تجمع و تمرکز در مرکز شهر دهدشت موجب نابرابری ملک و ترافیک در این نقطه از شهر شده است افزود : پروژه های اینچنینی شهر را از معضلات «مرکز و حاشیه» ازاد خواهد کرد .  

.

وی با تاکید بر رفع موانع تولید و اشتغال تصریح کرد : در حال حاضر نمی شود به بهانه ی بالا رفتن ارز و مشکلات مالی این به پروژه به تعویق بیفتد . 

 

 

وی افزود :با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت اقتصادی استانداری کمک می شود تا با تزریق اعتبار بخشی از این بازار تا شهریور امسال به بهره برداری برسد .

 

 

 

گفتنی است این بازار قرار است با کلیه امکانات رفاهی، شامل بانک، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه و سایر امکانات رفاهی دیگر که تعبیه شده است به شهروندان خدمات ارائه خواهد داد.

 

 

با این وجود این امکانات و این بازار برای شهروندان کهگیلویه رویایی زیبا ست.

 

 

منتشر شده در :2021/04/19 - 05:04|شناسه خبر: 64302 375 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه