امروز :سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۴۱:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بزرگواری: مهدی هاشمی دله دزد نیست کارتل دزد است / طلحه و زیبر از پیامبر استفاده کردند رفسنجانی از امام

این من،این شما ، این سردار عبدالهی و این هم سردار هاشمی،بیاید برویم اگر من همچنین کاری کرده باشم.اتفاقا من وقتی که خدمت سردار عبدالهی رسیدم به ایشان گفتم خواهشم این است که سردار هاشمی را حمایت کنید که این پروژه را به سرانجام برساند.

راه ملت، سید علی محمد بزرگواری  نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یکی از سایتهای محلی به برخی سوالات این پایگاه پاسخ داده است، در ادامه قسمت هایی از این مصاحبه را با همدیگر مرور میکنیم:

 

*یکی از ایراد هایی که در مورد شما وجود دارد این است که می گویند آقای بزرگواری در تهران شعار مرگ بر فتنه گر می دهد و در حوزه انتخابیه میزبان و مهمان اصلاح طلبان است. نظرتان در این زمینه چیست؟

من از روز اول گفتم خطم خط اصولگرایی است. خطم مشخص است. در سطح کلان موضع من مشخص است. حتی دیدید که چه انتقاد هایی به آقای احمد نژاد در اوج دوست داشتن به دلیل حمایت از آقای مشایی داشتم. اما در منطقه نمی خواهم خودم را با فرزندان منطقه درگیر کنم.

حتی در شورای شهر علیرغم ایراد هایی که از من گرفته شد همه را تائید کردیم و نخواستم با فرزندان منطقه حتی تندروهای مخالف خودم تنش ایجاد کنم.

*می گویند چون اینها منافع آقای بزرگواری را فراهم می کنند .

چه منافعه ای برای من دارند.

 

* به دلیل اینکه رای اصلاح طلبان را داشته باشید در منطقه با اصلاح طلبان هماهنگ هستید و برای گرفتن تائیدیه اصولگرایی در کلان بر علیه اصلاح طلبان شعار مرگ بر فتنه گر می دهید.

در منطقه هم شعار می دهم. البته همه اصلاح طلبان که فتنه گر نیستند.برخی از اصلاح طلبان آزاده ،خانواده شهید و ولایت را قبول دارد اینها که فتنه گر نیستند. به طور کلی من در منطقه نمی خواهم با کسی درگیر شوم. با آقای زارع و تاج گردون هم درگیر نمی شوم و اگر بخواهم درگیر شوم اوضاع اینگونه نیست.

من اگر به یاسوج بروم منزل سید رضا توفیقی ( رئیس شاخه مجاهدین انقلاب اسلامی استان) می روم چون صله ارحامی با هم داریم.

 

*خوب همین موضوع باعث می شود که بگویند آقای بزگورای خیلی دنبال تنش است چون می خواهد اهداف حزبی و رای منطقه را داشته باشد نطق های تنش زایی در مجلس دارد و به این شخص و آن شخص حمله می کند؟

من دنبال آرامشم در منطقه هستم و در سطح کلان زیر بار هیچ کسی نمی روم.

*عده ای می گویند نطق های آقای بزرگواری در مجلس به حوزه انتخایه آسیب میرساند و نمونه بارزش همان بحث چماق لری است و به نوعی در شان مردم منطقه و نماینده مجلس نبوده .حتی یکی از نمایندگان می گفت ما از آقای بزرگواری خواستیم که نرود و سخنرانی نکند و بگذارد نماینده های تهران صحبت کند.

اصلا اینگونه نیست که نطق های من به منطقه آسیب برساند.حق نمایندگی ما این است که در تمام زمینه های کشور اظهار نظر کنیم. حق نماینده است که در مخالف یا موافق دولت صحبت کند.من خودم ثبت نام کردم و اسمم درآمد باید سخنرانی می کردم. از رسایی و حسینیان چه چیزی کمتر دارم که سخنرانی نکنم ؟ چون اینها تهرانی هستند و من شهرستانی هستم سخنرانی نکنم.گرایشم و خطم مشخص است.

من در آن زمان دولت را در حدی که حمایت کنم ندیدیم. دولت متشکل از کارشناسان برجسته نبود. یک عده افراد فرسوده ای در دولت بود که توسط آقای رفسنجانی به آقای روحانی تحمیل شده بود.

به من گفتند منطقه ات محروم است و شما به عنوان مخالف حرف نزنید.

*چه کسی به شما این را گفت؟

حالا. وقتی من گفتم اینها فرسوده هستند و نمی توانند کار کنند و از صندوقچه خاتمی و رفسنجانی درآمده اند گفتم که قبل از سخنرانی به من گفتند چون نماینده منطقه محروم هستید به عنوان مخالف سخنرانی نکن ولی من به وظیفه نمایندگی ام عمل می کنم. آنجا شوخی کردم و گفتم اگر وزیری که من در مخالفت با اشان حرف زدم حق من را ندهد با چماق لری با ایشان برخورد میکنم ولی منظورم قدرت مردمی و پشتوانه مردمی بود. اصلا من یک نماینده لر زبان هستم.

*اگر به همان زمان برگردید آن نطق را به همان شکل بیان می کنید؟

تنظیمش می کنم. من معمولا یک سخنرانی هستم که از روی متن سخنرانی نمی کردم. ولی از وقتی به مجلس آمدم تمام سخنرانی هایم را روی متن بیان می کنم.آن یک نطق را ننوشتم و بالاخره آن سخنرانی آنگونه شد.

*فکر نمی کنید آن نطق روی آرای شما در منطقه تاثیر منفی گذاشته باشد؟

مرحوم بهمن بیگی گفته است که مردم این دیار مردمی بودند که آنقدر پا در رکاب و دست بر ماشه تفنگ بردند تا از دهستانی استانی ساختند. فکر نکنم این حرف روی مردم منطقه ما تاثیر منفی گذاشته باشد.آن حرف بهمن بیگی یعنی حرف من. یه عده ای مخالف من هستند چه جناح راستی چه جناح چپی با آن نطق من مخالف هستند.هرچه می گفتم هم مخالف بودند.من حرفم را می زنم. خیلی ها بعدا به حرف من رسیدند که من حق را گفتم.

*بعد از آن نطق شما یک فضای گسترده ای در فضای مجازی بر علیه شما راه اندازی شد.آیا این ها را پیگیری کردید.

خیر.در شان خودم نمی دانستم این را پیگیری کنم.

*در آن نطق شما اتهام دله دزدی در مجلس به مهدی هاشمی فرزند هاشمی زدید. می گفتند که قصد جواب دادن به نطق شما و شکایت از شما را دارند آیا این موضوع صحت دارد؟

نه. فقط اتفاقا تشکر کردند. شکایتی از آنها ندیدم من اشتباه کردم گفتم دله دزد. اینها کارتل دزد هستند . به سخنان آقای یزدان پناه که از دوستان ایشان است و در فضای مجازی منتشر شده گوش دهید ببینید چه چیزهایی گفته است.

*بعد از آن نطق شما، آقای موحد و تعدادی از دوستانش با آقای هاشمی رفسنجانی دیداری داشتند و خیلی ها می گفتند این دیدار در تقابل با آن نطق بوده و پذیرفتن آقای موحد از سوی آقای هاشمی به نوعی پاسخی بوده به نطق شما؛نظرتان در این زمینه چیست؟

ما آنجا نبودیم که ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

*تحلیلتان از این دیدار چیست؟

موضع آقای هاشمی رفسنجانی در خصوص فتنه و آن نطقی که در نماز جمعه داشتند مشخص کرد که ایشان چگونه اند. بعد از اینکه آقای رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری رد شد و با حمایت ایشان مردم به روحانی رای دادند تا روحانی رئیس جمهور شود این آقایان فکر کردند میتوانند از اهرم قدرت آقای هاشمی استفاده کنند و از این طریق کلاهی را برای خود ببافند و به این دلیل سراغ هاشمی رفتند و فکر نمی کنم در مخالفت با من این کار را کرده باشند.اینها رفتند که خودی نشان دهند.

در زمان جنگ جمل طلحه و زبیر برای مقابله با علی (ع) از خانواده پیامبر (ص) استفاده کردند و الان آقای رفسنجانی دارند از خانواده امام خمینی (ره) سرمایه می گذارند و سوء استفاده می کنند و حرف هایی را می زنند که هیچ سندیتی ندارد و در صحیقه نور هم نیامده است. (اتفاقا من قصد دارم این مطلب را در یک نطقی بگویم).

اگر انقلابیون و یاران هاشمی نگران ایشان هستند باید وی را از چنبره خانواده اش خارج کنند چون اینها نمی گذارند هاشمی در مسیر باشد.

*یکی از انتقادهایی که به آقای بزرگواری می شود این است که ایشان مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمدی که همفکرش نیستند را حمایت که نمی کند هیچ ،تخریب هم می کند . نظرتان در این زمینه چیست؟

یک مورد بیاورند که من این کار را کرده ام. دیدید که حرف هایی در مورد سردار عدل هاشمی می زنند ولی ما با هم دیدار و نشست های زیادی داشته و داریم و اتفاقا برنامه ما این است که با بقیه هم چنین نشست هایی داشته باشیم.

*چون شما اسم سردار عدل هاشمی را آوردید بگذارید در مورد ایشان سوالاتم را ادامه دهم. می گویند شما رفتید قرارگاه خاتم الانبیا و گفتید چون آقای هاشمی در استان کار عمرانی می کند در انتخابات نیز تاثیر گذار است ایشان را برکنار کنید و وقتی هم که به اوقاف رفت نیز دنبالش همین حرف ها را زدید تا ایشان را برداشتند.

این من،این شما ، این سردار عبدالهی  و این هم سردار هاشمی،بیاید برویم اگر من همچنین کاری کرده باشم.اتفاقا من وقتی که خدمت سردار عبدالهی رسیدم به ایشان گفتم خواهشم این است که سردار هاشمی را حمایت کنید که این پروژه را به سرانجام برساند.

اتفاقا یکبار با حضرت آیت الله ملک حسینی خدمت ایشان رسیدیم و من گفتم در زمان سردار هاشمی این پروژه پیشرفت خوبی داشت و ایشان گفتند که ما ۴۵ میلیارد تومان بدهکار شدیم.

مدرکی یا سندی بیاورند که من کوچکترین حرکتی بر علیه ایشان داشته ام. در اوقاف هم خدمت سردار عابد رسیدم و از ایشان بابت انتصاب آقای هاشمی تشکر کردم و خود ایشان نیز شاهد این موضوع بوده اند.

الان در این جای جدید هم شاید اولین کسی بودم که رفتم و تبریک گفتم و اتفاقا دوست دارم آقای هاشمی همیشه داری منصب باشند. اینهایی که شما گفتید حرف و حدیث هایی است که بعضی ها با هدف مشخص بیان می کنند.

*فکر می کنید علت این شایعاتی (آقای بزرگواری باعث رد صلاحیت موحد شد.آقای بزرگواری دنبال تخریب مدیران ملی هم استانی است.آقای بزرگواری دوست ندارد کسی مسولیت بگیرد چون احساس خطر می کند) که دنبال شما وجود دارد چیست؟

این شایعات از سوی  مغرضینی برخواسته می شود که اعتقادی به روز قیامت و معاد ندارند.اگر اعتقاد به روز قیامت و معاد داشتند هرگز این حرف ها را نمی زدند.ما هم این ها را به همان روز قیامت واگذار می کنیم.شاید برخی از اینها نماز شب هم بخوانند و خودشان را متدین قلمداد می کند ولی این حرف ها را می زنند.

من رفتم پیش سیامک ضرغام پور پسر شهباز خان گفتم چون بچه استان است دستش را می بوسم تا در استان سرمایه گذاری کنم .

*پس شما در حمایت از مدیران ملی هم استانی به گرایش فکری آنها کاری ندارید؟

اصلا. من خوشحالم که آقای غریب پور کجاست،آقای پناه کجاست ،آقای تقوی نژاد کجاست.

*ولی آقای دلاویز را حمایت نکردید؟

هم من و هم آقای تاج گردون ایشان را حمایت کردیم و در آینده نیز ایشان را حمایت می کنم.

 

منبع: عصر دنا

منتشر شده در :2015/07/04 - 10:07|شناسه خبر: 11676 2623 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه