امروز :یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۰۳:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بیانه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت به مناسبت ایام الله ۲۲ بهمن

روزی که کلمه الله بر فراز زمان جای گرفت و آن روز بزرگ یکی از ایام الله ماندگار تاریخ شد. بهمن ای ماه پیروزی خوش آمدی که با مقدمت، عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامی­مان پیچید. قفس­ها شکسته شد و نفس­ها از زندان سینه­ها رهائی یافت.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

والفجر * والیال عشر* والشفع و الوتر* و اللیل اذا یسر

فاصله ­ی شب تاریک حکومت طاغوت تا صبح روشن فجر صادق انقلاب اسلامی، ده روز خدایی بود، که شبهایش همه شب قدربود، آری … دهه ­ی فجر پس از آن ده روز سپیده­ ی جمهوری اسلامی دمید.

 

روزی که کلمه الله بر فراز زمان جای گرفت و آن روز بزرگ یکی از ایام الله ماندگار تاریخ شد. بهمن ای ماه پیروزی خوش آمدی که با مقدمت، عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامی­مان پیچید. قفس­ها شکسته شد و نفس­ها از زندان سینه­ها رهائی یافت.

خوش آمدی ای دهه­ ی فجر که با آمدنت، سوز و سرما از شهر و دیارمان گریخت، برفهای بهمن با حرارت ایمان و اخلاص، آب حیات شد. خوش آمدی ای امام مهربانی­ها، ای رهاننده­ی ایران از ظلم و ستم، ای آزاد کننده­ی نفس­های در سینه، ای در هم شکننده­ی طاغوت و بت­های زمان همچون ابراهیم خلیل، خوش آمدی ای فرشته آسمانی، روح الله

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) رویداد بزرگی است که در دهه­های پایانی قرن بیستم معادلات منطقه و جهان را متغیر ساخت و شگفتی­ساز بزرگ قرن نام گرفت.

در دوره­ی پهلوی­ها کشور ایران استقلال خود را از دست داد و زیر سلطه­ی آمریکا و انگلیس قرار گرفت، فساد و بی بند و باری اخلاقی و اقتصادی به اوج خود رسید و لایحه­ها و قراردادهای ننگین توسط شاه و درباریانش به امضاء رسید. میراث طبیعی و خدا دادی و میراث ملی و تاریخی ایرانیان توسط بیگانگانی چون فرانسه، انگلیس و آمریکا به تاراج رفت.

از نکات دیگر حکومت پهلوی­ها می­توان به خوی اسلام ستیز آن­ها اشاره کرد که توسط رضا شاه با کشف حجاب علنی شد و سالهای بعد توسط پسرش ادامه پیدا کرد تا آنجا که تهران چهره­ی غربی به خود گرفته بود و فیلم­هایی در سینماهای تهران به نمایش گذاشته می­شد که دور از فرهنگ اسلامی و تاریخی ایرانیان بود. یا آنجا که در جشن­های ۲۵۰۰ ساله و پر هزینه­ که در زمانی اجرا می­شد که مردم در فقر و تنگدستی به سر می­بردند حرکاتی رخ می­دهد که دور از فرهنگ ایرانیان مسلمان بود، که حتی بعضی از این حرکات شگفتی فرستادگان دیگر کشورها را نیز بر می­انگیزد که مُهری بود بر اسلام ­ستیزی پهلوی­ها و پهلوی دوم.

در چنین شرایطی بود که ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) قیام می­کنند، برای استقلال ملت، آزادی ملت و اسلام ملت، همان اسلامی که هویت ایرانیان بود و به عبارتی علل و عوامل اصلی پیدایش انقلاب اسلامی به لحاظ ایدئولوژیک ریشه در تاریخ نهضتهای انبیاء و آیین اسلام داشته است و بر گرفته از نهضت سرخ عاشورای امام حسین(ع) است، این انقلاب یک نوآوری بزرگ تاریخی بود که ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) در تاریخ بشریت به ثبت رساند. همان انقلابی که اندیشمندان و جامعه ­شناسان بزرگ جهان آن را متفاوت­ترین انقلاب قرن نامیده­اند.

روز ۲۲ بهمن روز فرخنده­ای است که حق بر باطل و حزب الله بر طاغوت و طاغوتیان پیروز شد و این پیروزی طلوع خورشید استقلال و آزادی بر کشور و انفجار نور بود. روزی که دست بیگانگان و در رأس آن­ها آمریکا و انگلیس از ایران بریده شد و نسیم اسلام و آزادی وزیدن گرفت و نوای استقلال آزادی جمهوری اسلامی بر وطن طنین انداز شد و از آن سال تاکنون هر سال ایرانیان در این روز به جشن می­پردازند و با آرمانهای امام خود تجدید بیعت می­کنند.

ویژگی برجسته این انقلاب مردمی بودن آن است و به عبارتی سرمایه­ی هر نظامی مردمش هستند و روز ۲۲ بهمن روز نمایش شکوهمند این حضور است، شرکت مردم در راهپیمایی­ها جلوه­ای برجسته از بیعت مردم با نظام جمهوری اسلامی است، حضور مردم در خیابانها تجسم عینی و محسوس حضور ملت و پشتیبانی از آرمانهای انقلاب است، چیزی که هیچ تحلیلی و هیچ تحلیلگری نمی­تواند آن را نفی کند، حضوری که هر سال تکرار می­شود و هر بار همچون صاعقه­ای در وجود دشمنان و بد خواهان انقلاب نشسته و آن­ها را آزرده می­کند. همگان را دعوت می­کنیم که چون هر سال در این راهپیمایی با شکوه و بزرگ که تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی است شرکت کنند چرا که این روز، روز برائت از دشمنان و وفاداری به انقلاب اسلامی است، روز استکبار ستیزی و استعمار ستیزی است. روز وحدت ایرانیان است که با هم الله اکبر گویان فریاد می­زنند که نه تحریم و نه تهدید می­تواند آن­ها را از آرمانهای انقلاب اسلامی­شان و جانشین شایسته­ی امام خمینی (ره)، امام خامنه­ای (دام ظله العالی) دور کند.

۲۲ بهمن روز پیروزی خون بر شمشیر بر همه­ی ایرانیان و مسلمانان جهان مبارک باد.

 

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهدشت

 

منتشر شده در :2016/02/10 - 07:02|شناسه خبر: 22818 641 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه