امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۰:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برف و باران در راه کهگیلویه و بویراحمد

تحلیل های هواشناسی از ورود سامانه بارشی همراه با برف و باران از اواخر روز جمعه ۲۴ آبان به کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ کارشناس اداره کل هواشناسی این استان از ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد از اواخر وقت جمعه خبر داد.

ولی بهره مند افزود: با توجه به افت محسوس دما از ۶ تا ۸ درجه‌ در روز‌های جمعه و شنبه پیش بینی میشود بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف باشد.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی با هشدار به مردم و دستگاه های متولی برای درز نظر گرفتن تمهیدات لازم در روزهای آینده گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد است.
ولی بهره مند با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود افزود: این سامانه با بارندگی‌های فراگیر، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در بعضی ساعات تگرگ و در نقاط مستعد و مرتفع با بارش برف همراه است.
وی ادامه داد: طی این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال آسیب به تاسیسات با توجه به رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید دور از انتظار نیست و این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
میانگین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون به ۳۴.۲ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹.۴ میلی متر کاهش یافته است.

وی گفت: این سامانه بارشی تا سه شنبه بر جو استان حاکم بوده که با بارش باران، رعد و برق و بارش برف همراه است .

منتشر شده در :2019/11/14 - 12:11|شناسه خبر: 43490 646 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه