امروز :جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۵۳:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حجت الاسلام نصیرالاسلامی در دیدار با ستاد دیه استان:

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه، در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد با حضور در ستاد دیه استان با علی عباس فلاحتی مطلق مدیرعامل نمایندگی ستاد دیدار و در خصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفتگو کردند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ،در این دیدار حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به محل هزینه موقوفات اظهار داشت
:استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین سرعت بخشیدن مقداری از عوائد موقوفات به ستاد دیه استان برای وقف مال، برای بهبود ازدواج جوانان ،کاهش پرونده‌های طلاق و نیز آزادی زندانیان غیر عمد و آزادی زندانیان غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

عباس نصیرالاسلامی در ادامه ضمن بیان شرایط احیای وقف های مستقل و جمعی افزود ؛
اداره کل اوقاف و امور خیریه آمادگی همکاری به صورت شراکتی با بنیاد تعاون ستاد دیه با توجه به نیت موقوفه در همکاری با ستاد دیه استان با توجه به ظرفیت بقاع و موقوفات در استان و احیاء وقف‌های مستقل و جمعی زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم آوریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش دارد تا وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه به پیش ببرید که یکی از نیات روز ، آزادی زندانیان می باشد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی در پایان با اشاره به ظرفیت بقاع و اماکن متبرکه یادآور شد: این اداره کل آمادگی کامل در طرح مشارکتی با ستاد دیه استان ، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و همکاری و سرمایه گذاری بنیاد تعاون ستاد دیه این موضوع می تواند نقش موثری در تقویت این سنت حسنه وقف داشته باشد.

در ادامه این نشست مدیر عامل نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از حضور و حسن نیات سازمان اوقاف و امور خیریه استان در حوزه گره گشایی از وضعیت زندانیان و خانواده های این قشر از جامعه به عنوان بخشی از معضلا اجتماعی اذعان داشت : با تاکید بر اینکه این ستاد مختص جرائم غیر عمد مالی شامل چک و سفته ، اجرای مهریه و تصادفات می باشد .ما با کسانی کمک میکنم که وارد زندان شده باشند و دادنامه آن ها صادر شده باشد .

فلاحتی مطلق گفت: اگر ظرفیت وقف به کمک ستاد دیه بیاید می‌توانیم با کمک به انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون این ستاد سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده اند کمک کنیم.

وی در پایان تاکید داشت: این ستاد آمادگی کامل به منظور کمک به مددجویان و پرداخت دیه به اولیاء دم و مصدومان و پرداخت سایر محکومیت های مالی به محکوم له، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

منتشر شده در :2024/10/06 - 09:10|شناسه خبر: 93492 41 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه