امروز :سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۰۳:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه‌و‌بویراحمد به تماشای نمایش “پلا پلاهای مادری که شاعر بود” نشست/درخشان: استقبال چشمگیر مردم در سالن‌های نمایش رسالتمان را در تهیه ، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین‌تر می‌کند

نمایش پلا پلاهای مادری که شاید شاعر بود به نویسندگی و کارگردانی سید صالح زینی پور کاری از گروه تئاتر هلیا وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اجرا و مورد استقبال چشمگیر علاقمندان به هنر نمایش واقع شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از عصرآشنا؛ نمایش پلا پلاهای مادری که شاید شاعر بود به نویسندگی و کارگردانی سید صالح زینی پور کاری از گروه تئاتر هلیا وابسته به انجمن هنرهای نمایشی اجرا و مورد استقبال چشمگیر علاقمندان به هنر نمایش واقع شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد با حضور در اجرای شب چهارم این نمایش گفت؛ در راستای اهداف جشنواره شهید آوینی و تولید آثار فاخر تئاتر ، شاهد اجرای زیبای هنرمندان نمایش در گوشه گوشه این استان بودیم و مردم نیز نظاره گر بودند.

امین درخشان خاطر نشان کرد: استقبال از اثار هنرمندان تئاتر و روشن نگهداشتن چراغ سالنهای تئاتر رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تهیه، تولید و اجرای آثار نمایشی سنگین تر کرد.

وی با اشاره به حضور پر شور و جمعیت متراکم در سالن پلاتوی حسین پناهی و استقبال از این نمایش اظهار داشت، «این نمایش داستان زندگی مادری است که در میان خیالات خود گم شده است، او در ذهنش شوهر کرده و زندگی ساخته، اما پسرش به جبهه رفته و شهید شده، جنازه‌اش هرگز بازنگشته،و در پس و پیش درب ها و دهلیزها،حس غریبی از دوری و گم‌گشتگی منتقل می‌کند. و در ذهن مخاطب، درکی زیبا با اندیشه ای که «زنده‌ها در خیال می‌میرند و مردگان در قلب مادر می‌زایند.» را مجسم می سازد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نمایش، هنرمندان نام آشنای استان ، فردین یزدانی اصل، زینب هاشمی‌ مریم شروانی، عزیز الله وثیق نژاد و حسین یزدانی اصل نقش آفرینی می کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از؛ رضا رفیعی سرپرست گروه، سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان، دستیار کارگردان: جواد اسلامی،منشی صحنه : زلیخا محمدی طاقانکی، مدیر صحنه: بیتا بدخشانی ،طراح صحنه: مسلم بزرگزاده و حمید یزدانی،طراح واجرای نور: زینب آریایی،اجرای گریم: لاله نامجو، طراح لباس ورونیکا زینی پور،مشاور و اجرای لباس؛ حمیده حق دل،طراح پوستر و بروشور: فرود عباسی.برپایه این گزارش، این نمایش به مدت ۵ شب از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهرماه در پلاتوی استاد حسین پناهی اجرا و مورد استقبال علاقمندان به هنر نمایش واقع شد.

منتشر شده در :2024/10/19 - 10:10|شناسه خبر: 93603 28 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه