امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۳۹:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ده فیلم ابرقهرمانی پرفروش تاریخ: از “شوالیه تاریکی” تا “اونجرز”

فیلم‌های ابرقهرمانی (سوپرهیرو) تجارتی بزرگ در سینمای هالیوود است و در سال های اخیر موفق شده اند علاقمندان زیادی بدست آورند. فروش این فیلمها به حدی موفق بوده که از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما ۴ فیلم در ژانر ابرقهرمانی هستند.

به گزارش بازار خبر، سالانه تعداد زیادی از این ژانر فیلم در سینماهای جهان و مخصوصا هالیوود تولید می شود که بیشتر آنها برگرفته از کارکترهای کمیک هستند. استودیوی مارول یکی از پیشروان ساخت این گونه فیلمها است که تا سال ۲۰۱۹ قرار است بیش از ۲۰ فیلم ابر قهرمانی مجزا و دنباله دار تولید کند.

سال آینده شاهد نمایش فیلمهای مطرح کاپیتان آمریکایی: جنگ داخلی، بتمن در برابر سوپرمن، ایکس من: آخر الزمان، و دکتر استرنج خواهیم بود…

در ادامه با پرفروش‌ترین فیلمهای ابرقهرمانی تاریخ سینما آشنا می شوید.

انتقامجویان(The Avengers)

فروش: یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار

انتقامجویان یکی از شش فیلم پرهزینه استودیو مارول است که با بودجه ۲۲۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها آمد. در این فیلم شاهد اجتماع گروهی از ابرقهرمانان کتابهای کمیک و مقابله با یک ضد قهرمان قدرتمند هستیم. انتقامجویان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بعد از تایتانیک و آواتار است.

انتقامجویان ۲(Avengers: Age Of Ultron)

فروش:یک میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار

قهرمانان انتقامجویان ۳ سال بعد بار دیگر موفق شدند رکورد فروش خود را تکرار کنند. قسمت دوم این فیلم با بودجه ۲۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار تولید شد. اگرچه این فیلم همچنان در برخی از کشورها فروش دارد ولی به نظر نمی رسد رکورد قسمت اول را بشکند. انتقامجویان: عصر آلترون در حال حاضر پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

مرد آهنی۳ (Iron Man 3)

فروش : یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار

مرد آهنی یکی از معدود فیلمهایی است که در قسمت سوم محبوبیت بیشتری یافت. این فیلم در سال ۲۰۰۸ با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. رابرت داونی جونیور بازیگر نقش اول آن برای بازی در این فیلم ۵۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. مرد آهنی ۳ یکی از موفق ترین و خوش ساخت ترین فیلمهای استودیوی مارول است. این فیلم هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما ست.

شوالیه تاریکی برمی خیزد(The Dark Knight Rises)

فروش :یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار

شوالیه تاریکی برمی خیزد موفق ترین قسمت از سری فیلمهای بتمن است که در میان حواشی گسترده در سال ۲۰۱۲ اکران شد. این فیلم با بودجه ۲۳۰ میلیون دلار تولید شد و حضور بازیگرانی همچون کریستین بیل و تام هاردی باعث شد این فیلم در باشگاه میلیاردیها جایگاه ۱۳ را بدست آورد.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

فروش: یک میلیارد و ۵ میلیون دلار

در سال ۲۰۰۸ کریستوفر نولان قسمت دوم از سه گانه معروف بتمن را با بازی حیرت انگیز هیث لجر و کریستین بیل روی پرده برد. فیلم با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری تولید شد و به خاطر بازی نقش منفی فیلم همچنان یکی از محبوبترین فیلمهای ابرقهرمانی است. این فیلم در باشگاه میلیاردی ها روی صندلی ۲۱ نشسته است.

مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)

فروش:۸۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

سم ریمی این فیلم را در سال ۲۰۰۷ با بودجه ۲۵۸ میلیون دلاری روی پرده برد. با اینکه فیلم سرشار از انواع ضدقهرمانها بود ولی موفق شد نام خود را در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش ابرقهرمانی ثبت کند. مرد عنکبوتی ۳ در جایگاه ۳۵ پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما قراردارد.

مرد عنکبوتی (Spider-Man)

فروش: ۸۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

در سال ۲۰۰۲ اولین قسمت از فیلم مرد عنکبوتی اکران شد. این فیلم در زمان خود بی نظیر بود و با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری موفق شد بیش از ۸۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کند. مرد عنکبوتی چهل و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

مرد عنکبوتی ۲ (Spider-Man2)

فروش:۷۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

مرد عنکبوتی در آغاز روی کار آمدن فیلمهای ابرقهرمانی، خوش درخشید و همین باعث شد در سال ۲۰۰۴ قسمت دوم آن با موفقیت روی پرده رود. این فیلم با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد و در فهرست پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما جایگاه ۵۲ را دارد.

نگهبانان کهکشان(Guardians Of The Galaxy)

فروش:۷۷۴میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

در سال ۲۰۱۴ فیلم نگهبانان کهکشان که بی شباهت به فیلم انتقامجویان نبود روی پرده رفت. فیلم با بودجه ۱۹۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار تولید شد ولی بی توجهی در زمان اکران آن موجب شد، در فروش کمی ناموفق باشد. در فهرست پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما جایگاه ۵۴ را دارد.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز(The Amazing Spider-Man)

فروش: ۷۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

تب مردعنکبوتی تاسال ۲۰۱۲ ادامه داشت… ولی بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری و استفاده از نام مرد عنکبوتی تاثیر چندانی در فروش فیلم نداشت و این فیلم موفق به شکستن رکورد فروش قسمتهای قبل نشد.

منتشر شده در :2015/06/15 - 05:06|شناسه خبر: 10907 848 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه