امروز :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۶:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه وبویر احمد خواستار برخورد جدی با زمین خواری شد

راه ملت، به نقل از پورتال استانداری کهگیلویه وبویر احمد ، دکترسیدموسی خادمی در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان، نسبت به ساخت و سازهای غیر قانونی وغیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان هشدار داد. وی اظهار داشت: برخورد با زمین‌خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرآیند دائمی و […]

راه ملت، به نقل از پورتال استانداری کهگیلویه وبویر احمد ، دکترسیدموسی خادمی در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان، نسبت به ساخت و سازهای غیر قانونی وغیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان هشدار داد.

وی اظهار داشت: برخورد با زمین‌خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرآیند دائمی و همیشگی است وهمه ما به عنوان نمایندگان دولت وظیفه حفاظت، نگهداری و برخورد با متصرفان اراضی ملی را بر عهده داریم.

استاندار تصریح کرد: به دلیل کمبود زمین در یاسوج و سی سخت تجاوز به حریم ها نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است و باید با حساسیت بیشتری و برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری، این مسئله کنترل شود.

به گفته وی، اصل برخورد با پدیده زمین‌خواری بر عهده جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است و سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در این خصوص این ادارات را یاری کنند.

خادمی عنوان کرد: ساخت و سازهای بدون سند در منابع طبیعی تصرف غیرقانونی محسوب می‌شود و باید تخریب شوند و از اولویت دستگاه قضایی برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری است.

استاندار تاکید کرد: با تصرف غیرقانونی در حاشیه رودخانه‌های استان برخورد جدی شود چرا که حاشیه رودخانه متعلق به دولت است و باید تصرفات غیرقانونی رفع و مالکیت آن به دولت بازگردانده شود.

خادمی افزود: دستگاه‌ها بانک اطلاعاتی جامع تشکیل دهند و در آن میزان زمین‌های واگذار شده به مردم برای انجام طرح‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون را تعیین کنند و اگر جایی شخصی زمینی را برای انجام طرح خاصی گرفته اما اقدامی نشده، زمین پس گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه، طبق قانون واگذاری زمین برای انجام طرح‌های صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است، گفت: همچنین اگر ساخت و سازی خلاف قانون باشد، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز حق ارائه هیچگونه خدماتی به این افراد را ندارند.

استاندار تاکید کرد: زمین‌خواری یک موضوع خاص است که مبارزه به آن نیازمند ایجاد شعبه‌ای ویژه دارد.

منتشر شده در :2015/06/28 - 04:06|شناسه خبر: 11375 646 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه