امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۲۷:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تجمع کارگران شهرداری یاسوج بخاطر عدم پرداخت حقوق

کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دو روز است که تجمع کردند.

راه ملت، به نقل از ایسنا، کارگران بخش خدمات شهری شهرداری یاسوج از جمله جاروکاران و جدولکاران بدلیل این پرداخت نشدن حقوق و بیمه سه ماهه اول امسال و عیدی و سنوات سال های ۹۳ دو روز است که در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از این کارگران به خبرنگار ایسنا گفت: طی سه ماهه سالجاری حقوق ما پرداخت نشده و به همین خاطر با مشکلاتی مواجه هستم.

وی افزود: از مسئولان استان و شهرداری انتظار داریم با توجه به مسایل و مشکلاتی که ما داریم به این وضعیت حقوق ما رسیدگی کنند تا ما هم به حق و حقوق خود برسیم.

یک کارگر دیگر نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حق بیمه ما پرداخت نشده که برای بهداشت و درمان این کارگران و خانواده های آنها درد آور است.

وی بیان کرد: دیروز یکی از فرزندانم بیمار شد اما متأسفانه بعلت اینکه حق بیمه برای ما پرداخت نشده، دفترچه بیمه ای برای درمان فرزندم نداشتم و پولی هم که برای درمان هزینه کنم، ندارم حالا مسئولان خود را جای ما بگذارند.

کارگری دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: همه این کارگران زن و بچه دارند و با توجه به اینکه مخارج زندگی خود را از همین کار بدست می آورند وقتی که سه ماه است حقوق و بیمه برای آنها پرداخت نمی شود چطور می توانند پاسخگوی خانواده خود باشند.

وی تصریح کرد: ما تا کنون عید و سنوات سال ۹۳ خود را دریافت نکرده ایم و از مسئولان و متولیان امر تقاضا داریم به خواسته های ما توجه کنند.

بعد از سه ماه هنوز تکلیف پیمانکار خدماتی مشخص نشده است

همچنین هدایت الله اکبری، یکی از اعضای شورای شهر در این زمینه به خبرنگار ایسنا ضمن تأیید تجمع کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: این تجمع بعلت پرداخت نشدن حقوق کارگران است و این مسأله بعلت مناسب نبودن وضعیت مالی شهرداری است.

وی افزود: شهرداری یاسوج اسفند ماه سال گذشته آگهی مناقصه زد، چند شرکت پیمانکاری در این مناقصه شرکت کردند که یک شرکت برنده مناقصه شد و نهایتا کار خدمات شهری نیز به این شرکت واگذار شد بعد از واگذاری کار برخی از شرکت ها شکایت کردند که این شرکت صلاحیت ندارد، اداره کل بازرسی نامه نوشت که تا تعیین تکلیف با این شرکت قرار داد منعقد نشود.

اکبری بیان کرد: بعد از گذشته سه ماه هنوز مشخص نشد که قرارداد این شرکت باید لغو شود یا ادامه دهد و تا قرارداد با شهرداری منعقد نکند نمی تواند بیمه کارگران را پرداخت کند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر در این مدت برای این کارگرانی که بیمه نیستند مشکلی و یا حادثه ای پیش می آمد چه کسی جوابگو بود. توقع داریم دستگاههای نظارتی همکاری کنند تا مشکل این کارگران رفع شود.

شهرداری و شورای شهر دنبال راه و چاره ای برای رفع مشکل

همچنین سرافراز اردشیری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این کارگران از ابتدای سال تا کنون حقوق و بیمه طلبکار هستند و از سال ۹۳ نیز عیدی و سنوات طلب دارند که شهرداری دنبال و پیگیر است این مطالبات را پرداخت کند اما مشکلاتی دارد.

وی افزود: کارگران قشر آسیب پذیرند و شهرداری و شورای شهر دنبال راه و چاره ای برای رفع مشکل آنهاست.

عیدی و سنوات سال گذشته کارگران پرداخت شده

همچنین محمد علی جاوید شهردار یاسوج نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: مناقصه ای برگزار کردیم برای واگذاری خدمات شهری و یک شرکت برنده مناقصه شده که چند پیمانکار دیگر به سازمان بازرسی و استانداری شکایت کردند و به ما اعلام شد تا تعیین تکلیف موضوع برای انعقاد قرار داد دست نگهدارید اما هنوز پاسخی به ما داده نشد و کارگران بلاتکلیف هستند.

وی افزود: عیدی و سنوات سال گذشته کارگران نیز از سوی شهرداری پرداخت شده است و شهرداری در این زمینه بدهی ندارد.

به گزارش ایسنا، سه نفر از این کارگران به نمایندگی از سایر کارگران برای رایزنی و گفت و گو با مسئولان استانداری با حضور در دفتر استاندار مطالبات و خواسته ها خود را مطرح کردند. این کارگران روز گذشته نیز در جلوی استانداری تجمع کرده بودند .

منتشر شده در :2015/07/01 - 08:07|شناسه خبر: 11494 772 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه