امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۲۹:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویر احمد آخرین استان کشور از لحاظ جاده ای / تکمیل پروژه دهدشت- پاتاوه در صورت تخصیص اعتبار

دبیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت : تکمیل پروژه پاتاوه دهدشت بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین این اعتبار پروژه تا دوسال آینده آماده بهره‌برداری است.

راه ملت، به نقل از تنسیم، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ،اظهار داشت: معیار آسفالت راه‌های روستایی  دارا بودن جمعیت بالای ۵۰ خانوار است.

حسین فدایی گفت: در برنامه پنجم توسعه اولویت با روستاهای بالای ۵۰ خانوار است در سطح استان آمار روستاهای بالای ۵۰ خانوار زیاد است و در مجموع  میانگین کل شهرستان‌های استان شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان ۴۳ درصد است که در سطح کشور آخرین استان هستیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که امسال تا سال آینده با توجه به اعتبارات در قانون بودجه ۹۴ و ۹۵ برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است  حداقل تعهد دولت در برنامه ۵  که کل روستاهای بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار شوند .

فدایی بااشاره به اینکه بیش از ۸۵۰ کیلومتر از راه‎های روستایی استان آسفالت نیست،ابراز کرد: نقاط حادثه خیز استان شناسایی شده ولی به علت کمبود اعتبار در کشور در حال پیگری هستیم که این نقاط از لحاظ فنی و طرح هندسی مشکلات برطرف شود ولی جهت جلوگیری از تصادفات دنبال کار زودبازده هستیم که نقاط حساس رامرتفع کنیم.

وی بابیان اینکه  برای کاهش آمار تصادفات حداقل باید ۳۰ کیلومتر از راه‌های ورودی مرکز استان و مرکز شهرستان‌ها چهارخطه باشد،تصریح کرد: متاسفانه در این استان محور چهارخطه  وجود ندارد.

فدایی میزان بزرگ راه‌های استان را ۶۵ کیلومتر برشمرد و تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد رتبه آخر بزرگراه و راه های چهارخطه کشور را دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: حتی یک کیلومتر آزادراه در کهگیلویه وبویراحمد وجود ندارد.

وی بااشاره به اینکه پروژه پاتاوه دهدشت قطعه شرکت پارس گرما تعطیل نیست،اظهار داشت شرکت قرارگاه خاتم بیش از ۴۸ میلیارد تومان مطالبه دارد که به علت مطالبات بالا پروژه را تعطیل کرده است.

فدایی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت نسبت به سال گذشته رشد دوباری در تخصیص اعتبار را داشته است.

وی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم قرارگاه خاتم در آینده نزدیک به فعالیت ادامه دهد،گفت: تکمیل پروژه پاتاوه دهدشت بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین این اعتبار پروژه تا دوسال آینده آماده بهره‌برداری است.

منتشر شده در :2015/07/07 - 08:07|شناسه خبر: 11811 643 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه