امروز :سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۹:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

عضو شورای شهر دهدشت:خواسته قبلی من، صمیمیت بین اعضاء شورا است/در مسایل مالی شهرداری نباید پیش‌داوری کرد

عضو شورای شهر دهدشت با تاکید بر موضع بی‌طرفانه خود در طیف‌های این شورا، خواستار پایان‌بخشیدن اختلافات اعضای شورا شد و گفت: در مسایل مالی شهرداری نباید پیش‌داوری کرد.

راه ملت، امیررضا خوش‌آیین عضو شورای اسلامی شهر دهدشت با اشاره به وضعیت شورای شهر در روزهای اخیر و بحث‌های جنجالی اعضای این شورا اظهار کرد: در پی این اختلافات، نشستی با حضور فرماندار و دیگر مسئولان در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

عضو شورای شهر دهدشت تصریح کرد: در این نشست صمیمی، اعضای شورای شهر جهت تنویر اذهان عمومی مطالبی بیان داشتند و فرماندار نیز تذکراتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در راستای تعهد قانونی و شرعی به مردم و صیانت و دفاع از حقوق آن‌ها و جایگاه حقوقی خود در شوراهای کل کشور، صراحتا اعلام داشته که جزء گروه‌های تشکیل شده به زعم دوستان (اقلیت و اکثریت) شورا نیستم افزود: بنده با دنبال‌کردن تنها هدف که همان صیانت از اعتماد و آرای مردم است گام برداشته و فعالیت خود را تا پایان خدمت در این پارلمان در این راستا ادامه خواهم داد.

عضو شوایعالی استان‌های کشور، خدمت‌رسانی به مردم را از وظایف اعضای شورا عنوان و تصریح کرد: اما متاسفانه یکسری مسایل برونی و داخلی باعث تضارب آراء و تنش‌هایی شده و شورا را به دو گروه اکثریت و اقلیت سوق داده است.

خوش‌آیین با تاکید بر عدم تعلق خود به گروه اقلیت و اکثریت خاطرنشان کرد: اینجانب به هیچ وجه اعتقادی به این دو دستگی ندارم و اقدامات بنده در این مدت عمر شورای چهارم، موضوع فوق را به منصه ظهور رسانده است.

عضو شورای شهر دهدشت مزایای عضویت در گروه اکثریت شوراها در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اما این حقیر صراحتا عطایش را به لقایش بخشیده و برای فرونشاندن این اختلافات و برگشتن جو رقابتی به رفاقتی کرارا این موضوع را بیان داشته و می‌گویم که خارج از تعلقات طیفی به کار خدمت‌رسانی به همشهریان در شورای شهر و شورای عالی استان‌ها ادامه می‌دهم.

خوش‌آیین اختلاف دیدگاه و تضاد اندیشه و آراء در نهادهای مردمی را در عین حال امری عادی تلقی و با بیان اینکه در غیراینصورت پویایی و شکوفایی در آن نهاد ایجاد نمی‌شود تصریح کرد: متاسفانه در این مدت برخی از دوستان و همفکران، اتهاماتی از جمله پیمان‌شکنی و بدقولی به اینجانب نسبت دادند که لازم می‌بینم توضیحاتی در این باره ارائه دهم.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که تا به حال از هیچ عهد و پیمانی تخطی نکرده و خلف وعده ننمودم یادآور شد: در راستای مهمترین وظیفه شورا بر اساس ماده ۷۱ قانون و اختیارات شوراها که همان انتخاب شهردار است و نیز انتخاب آقای حقانی به عنوان ریاست شورا در سال اول، در کنار گروه اقلیت تا آخر ماندم هر چند نتوانستم این موضوع را به سرانجام برسانم.

خوش‌آیین سیاست را سم مهلک در شورا خواند و افزود: در سال دوم شورا نیز از انتخاب آقای داورپناه به عنوان ریاست شورا حمایت کرده و به وی رای دادم و هر کاری که به زعم اینجانب به صلاح این مردم بوده است انجام داده‌ام.

وی در ادامه با بیان این‌که برای نخستین بار در طول ۱۵ سال از عمر شوراها، عضوی از شورای دهدشت در سمت معاون پارلمانی شورای عالی استان‌های کشور حضور یافته است خاطرنشان کرد: قاطعانه اعلام می‌دارم در راستای کشف حقیقت و اقناع وجدان آحاد مردم و صیانت از حقوق آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهم کرد؛ همان‌طوری‌که نام شهر کهن دهدشت را در تارک شوراهای کل کشور حک نموده و همیشه این موضوع ماندگار خواهد بود.

عضو شورای شهر دهدشت تصریح کرد: خواسته قبلی و قلبی من، صمیمیت بین اعضای شورای شهر بوده که در این سال همدلی و همزبانی صمیمیت باعث پویایی شورا و وجود شورای قوی موجب شهرداری و مدیریت شهری کارآمد و قوی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بی‌احترامی به اعضای اقلیت شورا در بازرسی مالی شهرداری عنوان کرد: بی حرمتی به عضو شورای شهر دهدشت را نمی‌پذیرم و در صورت اثبات این موضوع لازم است به هر نحوی از انحاء از ایشان اعاده حیثیت و جبران خسارات معنوی شود.

خوش‌آیین، پیش‌داوری در اعلام تخلفات مالی شهرداری را باعث ضربه‌زدن به نظام در برخورد با متخلفان دانست و افزود: از کسانی‌ که در این مدت با خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی در  این خصوص مصاحبه داشته‌اند انتظار می‌رود در راستای قوانین جاری مملکت از جمله قوانین مجازات اسلامی و قانون شوراها و آیین نامه و بخشنامه‌های موجود تا زمانی که تخلفات اداری، مالی در شهرداری از طریق مراجع ذی‌صلاح اثبات نگردد از هر گونه انتشار در جراید استنکاف نمایند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌های کشور گفت: در صورت مشاهده و اثبات هر گونه تخطی از وظایف محوله توسط شهرداری تا رسیدن به نتیجه، پیگیری کرده و از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد ولی پیش‌داوری در این باره را به صلاح نمی‌بینم.

خوش‌آیین در پایان عنوان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در این نهاد با آرامش خاطر و فراموش‌کردن اختلافات قبلی و دوری از کینه و عداوت و در راستای احقاق حق و صیانت از حقوق مردم گام برداشته و کار خود را ادامه دهند./ فارس

گزارش: طیبه سعادتی نیک

 

منتشر شده در :2015/07/12 - 08:07|شناسه خبر: 12093 783 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه