امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۴۴:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بسته خبری مذاکرات: شمارش معکوس برای پایان مذاکرات هسته‌ای/سند توافق ۱۰۰ صفحه است /نتانیاهو:در برابر ایران تسلیم نشوید

راه ملت،سعی نموده ایم آخرین اخبار مهم مذاکرات هسته ای را در قالب یک بسته ی خبری برای شما آماده سازیم. امیدواریم مورد رضایت شما کاربر عزیز راه ملت قرار گیرد: یک مقام وزارت خارجه ایران گفت: ما به سختی در حال کار هستیم،اما یک جمع بندی امشب به لحاظ تدارکاتی غیرممکن است به هرحال […]

راه ملت،سعی نموده ایم آخرین اخبار مهم مذاکرات هسته ای را در قالب یک بسته ی خبری برای شما آماده سازیم. امیدواریم مورد رضایت شما کاربر عزیز راه ملت قرار گیرد:

یک مقام وزارت خارجه ایران گفت: ما به سختی در حال کار هستیم،اما یک جمع بندی امشب به لحاظ تدارکاتی غیرممکن است به هرحال متن ۱۰۰ صفحه است.

 

صالحی: در مورد مسائل فنی، موضوع خاصی باقی نمانده است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «تقریباً در مسائل فنی متن توافق و ضمائم، موضوع خاصی باقی نمانده است و صرفاً در حال مرور نوشته‌ها و انطباق آن با مذاکرات شفاهی هستیم. مطمئن باشید نمایندگان شما در این مذاکرات نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا هیچ تصمیمی اتخاذ نشود که موجب توقف یا حتی کُند شدن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران شود.»
آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای امشب به دست می‌آید
خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری به نقل از دو دیپلمات حاضر در مذاکرات وین اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان انتظار دارند امشب توافق مقدماتی برای معاهده تاریخی هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ حاصل شود. اسوشیدتپرس نوشته است که امروز متن توافق به پایتخت‌ها فرستاده می‌شود تا سران کشورها آن را مطالعه و در صورت تغییرات و موافقت، روز دوشنبه توافق رسمی اعلام شود. یک منبع ایرانی نزدیک به مذاکرات هم گفته است: توافق به لحاظ لجستیکی و فراهم کردن مقدمات کار برای امشب امکان‌پذیر نیست و کار هم‌چنان سخت ادامه دارد.
جان کری به کلیسا رفت
وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه برای انجام فرایض دینی به یکی از کلیسا های وین رفته است. جان کری همچنین دقایقی پیش به خبرنگاران گفت جلسه دیشب او با محمدجواد ظریف بسیار خوب و مثبت بوده است. او گفت “درحال گرفتن تصمیم‌های جدی هستیم”. همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گزارش داده است که توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی امروز قابل دستیابی است. به گفته این مقام تنها چند موضوع مانده که نیاز به حضور وزرای خارجه دارد.
به نوشته سایت رادیوفردا، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس» گفته است به نظر او گرفتن تائید کنگره برای توافق نهایی چنانچه حاصل شود، برای رئیس‌جمهوری آن کشور «هدف بسیار سختی خواهد بود».
بی بی سی: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امروز باز هم از کشورهای غربی خواست در مقابل ایران “تسلیم نشوند”. آقای نتانیاهو گفت ایران نباید نیات خود را مخفی کند.
یک مقام مسئول نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گفت: محورهایی که  سایت‌های خبری از برخی مفاد و بندهای برجام  منتشر کرده اند دقیق  نیست.
وی ادامه داد: مذاکره در مورد چند موضوع اختلافی هنوز ادامه دارد  و تا قبل از پایان  مذاکرات و نهایی شدن نگارش بندهای مرتبط در متن برجام ٬  مطالبی از این دست صرفا گمانه زنی رسانه ای ارزیابی می گردد.
منابع دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات هسته ای بین ایران و ۱+۵ به  گفتند: هم اکنون نگارش بندهای توافق نهایی جامع درباره برنامه هسته ای ایران در حال انجام شدن است. از صبح امروز یکشنبه با مشارکت عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیدت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا آغاز شده است. در پایان کار معاونان وزیران امور خارجه، نشستی با حضور وزیران امور خارجه آمریکا و ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی آنچه به دست آمده است برگزار شود.
منتشر شده در :2015/07/12 - 08:07|شناسه خبر: 12140 953 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه