امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۰۴:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تفرقه افکنی میان اقوام لر و فارس به چه قیمتی؟

یکی از کارهای شیطان تفرقه و گسترش سوءظن و بدبینی و دامن زدن به اختلافات فکری و حقوقی و زمینه سازی برای خصومت و دشمنی بین عموم انسانها و به ویژه بین مسلمانان و مومنان است.

یکی از کارهای شیطان تفرقه و گسترش سوءظن و بدبینی و دامن زدن به اختلافات فکری و حقوقی و زمینه سازی برای خصومت و دشمنی بین عموم انسانها و به ویژه بین مسلمانان و مومنان است.

در آیات و احدیث به کرات تفرقه و نفاق افکنی مورد نکوهش و سرزنش قرار گرفته است تا جایی که خداوند در سوره ی بقره این کار را پیروی از گامهای شیطان دانسته است و اسلام آوردندگان را از این کار برحذر داشته است.

از جنبه انسانی و حقوقی نیز ایجاد تفرقه در بین اقوام و حتی میان دونفر مورد پسند هیچ انسانی از هر دینی و مسلکی نبوده و نیست و در همه ی ادیان و اجتماعات انسانی مورد نکوهش قرار گرفته است.

مدتی قبل بود که وزریر کشور فردی لایق از استان کهگیلویه وبویر احمد را جهت سکانداری پست ریاست استانداری استان فارس منصوب کرد. بعد از اعلام اولیه این گزینه بود که تعدادی از نمایندگان استان فارس در اقدامی شتابزده و بدون اندیشه به عواقب کار در حرکتی نمادین اقدام به استعفای سوری کردند تا شاید وزارت کشور را تحت تاثیر قرار دهند که از گزینه صحیح خود در انتخاب ریاست استانداری فارس دست بکشد.

هر چند انتخاب استاندار کار دولت میباشد اما این اقدام نمایندگان استان فارس که حتی توسط نماینده ولی فقیه این استان نیز نکوهش شد باعث به وجود آمدن اختلافات و ایجاد شبهاتی بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد شد  و هنوز هم برخی  افراد از دامن زدن به این موضوع دست بر نمیدارند و این اقدام نمایندگان فارس را نوعی مخالفت با قوم بزرگ و اصیل لر میدانند.

بهتر بود نمایندگان فارس ابتدا در مورد سوابق و فعالیت های این شخص کمی تامل و تحقیق میکردند و سپس دلایل مخالفت خود را بصورتی اعلام میکردند تا از بروز هرگونه حساسیت بی مورد جلوگیری شود، و راه برای هرگونه سوء استفاده احتمالی بسته شود. چرا که یک اقدام شتابزده همیشه و در اکثر اوقات بدترین اقدام میباشد…

هرچند وزیر کشور با بیان این جمله که شخص انتخاب شده کاملا مورد رضایت وزارت کشور میباشد و حتی از افراد معرفی شده  توسط نمایندگان فارس از لحاظ علمی و فعالیت سیاسی و عملی بالاتر میباشد جواب تمام ابهامات ایجاد شده را داد.اما متاسفانه برخی ها هنوز هم دوست دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند!

موضوع کاملا روشن این است که استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد نه تنها به خاطر هم مرز بودن جغرافیایی، بلکه به دلیل شباهات و نزدیکی های بسیار زیاد تاریخی، فرهنگی، و مذهبی دو استان کاملا برادر و دوست هستند و جدایی از همدیگر ندارند و نخواهند داشت و هیچگاه لر و فارس بودن در میان این اقوام با اصلات  و این دو استان با فرهنگ و با تمدن بحث و اختلافی ایجاد نکرده است.

اما متاسفانه اقدام برخی نمایندگان استان فارس باعث شد برخی افراد سودجو حتی پس از انتخاب رسمی و مشغول به کار شدن استاندار فارس به جای همراهی با این استاندار و همراهی با مردم عزیز فارس با انتشار برخی مطالب و دستنوشته ها در صدد ایجاد تفرقه و نفاق میان این دو قوم با اصلات و اصیل ایرانی باشند.تا نه تنها کاری را درست نکنند بلکه باعث ایجاد دلخوری و حتی ایجاد حساسیت هایی بی مورد شوند.

متاسفانه یک سایت محلی استان کهگیلویه وبویر احمد “در راستای فعالیت های گذشته ی خود”  این بار نیز پس از گذشت حدود دو هفته از انتخاب رسمی و برگزاری مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس هنوز هم دست از شیطنت رسانه ای برنداشته است و در مطلبی با عنوان “تصمیم نمایندگان فارس باید عملی شود ! ” سعی در نمک پاشیدن مجدد به زخمی دارد که خیلی ها تلاش دارند این زخم زودتر التیام بخشد.

۳۶۵۲۰

مطالبی که تنها رسالت آنها را میتوان عامل جدایی و ایجاد تفرقه میان دو قوم لر و فارس و دو استان کهگیلویه وبویر احمد و فارس دانست.

چیزی که در مطلب ارسالی این سایت توجه هر خواننده ای را جلب میکند نوشتن اسامی تمام نمایندگان فارس میباشد، “حتی نمانیده ای که در این موضوع دخالتی نداشته است!!!”

نویسنده مطلب سپس سعی کرده با عنوان کردن این مطلب که نماینده اول فارس با کمک قوم لر انتخاب شده است مدعی شده اکنون این نماینده ” داعیه دار مبارزه” با انتخاب استاندار جدید شده است.  و عنوان کرده است: ” بزودی در مطلبی جداگانه مفصل درباره ایشان بحث خواهد شد”.

نکته دیگر این است که گویا این سایت با سابقه ی استان میخواهد روند کار غیر حرفه ای خود را که فقط میتوان تفرقه میان قوم لر و فارس نامید ادامه دهد و در جایی دیگر از همین مطلب عنوان کرده است: “مطالب دیگری در این خصوص در زمان مقتضی منتشر خواهد کرد.”

بررسی و ادامه دار کردن موضوعی که پرونده آن کاملا بسته شده است و حتی استاندار فارس نیز در پست تصدی نشسته است، در یک سایت مطرح استانی که حتی محدوده فعالیت آن  تنها در حیطه استان کهگیلویه وبویر احمد میباشد چه مفهوم و منظوری میتواند داشته باشد؟ آیا میتوان جز ایجاد اختلاف میان اقوام از این گونه مطالب برداشت دیگری داشت؟

نکته ای که کاملا مغرضانه نگاشته شده  این است که این سایت با استفاده از کلماتی همچون ” عزیزان قوم لر استان فارس، غیرت و مردانگی، حمایت یکدست قوم لر، نام بردن از نمایندگان استان فارس و…” نه تنها سعی در خاموش کردن آتش نفاق که توسط برخی افراد مغرض شعله ور گردیده ندارد بلکه به نحوی تلاش میکند نقش آتش بیار معرکه را بازی کند!

باید یک نکته را به دوستان و عزیزان رسانه ای علی الخصوص مدیرمسئول محترم این سایت مطرح استانی عرض کرد، که رسالت یک رسانه نه تنها خاموش کردن آتش نفاق و تفرقه هست بلکه وظیفه ی اصلی یک خبر رسان آن هم در سطح استانی که سالها چوب همین قوم و قوم بازی ها را خورده است تلاش برای افزایش سطح آگاهی در استان و همراه بودن با مردمی میباشد که نه دردشان لر و فارس بودن است و نه تحلیل و بررسی اخباری که جز تفرقه حاصلی ندارد. یک رسانه وظیفه اش رساندن فریاد این مردم به گوش مسئولین است تا شاید جاده ای آسفالت شود و یا شاید چراغی در دور دست های استان در خانه ای روستایی روشن شود…!

متاسفانه مثل اینکه برخی دوستان عرصه رسانه تنها هدفشان جذب بازید کنند است و فقط فکر ونگاهشان به تعداد بازدید است، و از اثرات مخرب این گونه تحلیل های یک جانبه هیچ اطلاعی ندارند.

نوشتن مطالب و یادداشتهای مغرضانه کار بس راحت و ساده ای است همانگونه که خراب کردن ساده تر از آبادی است! پس بهتر است آبادگر باشیم تا خراب کننده….

در پایان امیدواریم هیچ یک از مردم شریف دو استان بزرگ فارس و استان کهگیلویه وبویر احمد تحت تاثیر این مطالب قرار نگرفته و هیچ گاه برادری و اصالت و نزدیکی های سالیان خود را فدای اغراض برخی افراد مغرض نکنند که مطمئناً همینگونه نیز هست.

 

مهندس ایمان برومند زاده

صاحب امتیاز رسانه خبری راه ملت

 

 

 

 

 

منتشر شده در :2015/07/25 - 09:07|شناسه خبر: 12742 1282 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه