امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۱۳:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد

کسانی که بر جای اهل بیت بر مسند حکومت تکیه زده اند مواظب وظایف قانونی خود باشند

راه ملت، حجت الاسلام و المسلیمن مزارعی، رئیس کل دادگستری استان در همایش فصلی رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی گفت: اگر طرفین دعواهای دسته جمعی به صلح و سازش برسند، جریمه دولتی همچنان باقی است و در این مورد دادگستری استان هیچگونه مماشاتی با طرفین نخواهد داشت. وی اظهار کرد: برخورد قانونی با مزاجعه […]

راه ملت، حجت الاسلام و المسلیمن مزارعی، رئیس کل دادگستری استان در همایش فصلی رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی گفت: اگر طرفین دعواهای دسته جمعی به صلح و سازش برسند، جریمه دولتی همچنان باقی است و در این مورد دادگستری استان هیچگونه مماشاتی با طرفین نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: برخورد قانونی با مزاجعه کنندگان، سرعت عمل در رسیدگی و مدیریت پرونده¬ها و همچنین فعال¬تر کردن واحد جلب از امتیازات هرحوزه قضایی است و در آینده این موضوعات از سیاست های اصلی دادگستری کل استان قرار می گیرد.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره مبارکه بقره گفت: مدیران جامعه با الگوگرفتن از پیامبر رحمت می بایست نسبت به مسائل جامعه حساس باشند، زیرا آن حضرت آن چنان نسبت به مسائل جامعه نگران بود که نزدیک بود در همان اوایل دعوت به نیکی ها جانش را از دست دهد، بنابراین کسانی که بر جای اهل بیت(سلام الله علیهم) بر مسند حکومت تکیه زده اند مواظب وظایف قانونی و زیرمجموعه خود باشند.

وی گفت: در سه ماه گذشته سرعت مختومه شدن پرونده ها بیشتر شده است و سعی می کنیم با همین روند پرونده های موجود در دادگستری را بررسی و مختومه کنیم.

مزارعی در پایان با تأکید بر اینکه قاضی خوب کسی است که برای خدا و خلق خدا گام بردارد تأکید کرد: نظم و انضباط قاضی، حفظ شئونات و جایگاه قضاوت و همچنین مدارا با مردم باید سرلوحه کار دستگاه قضایی قرارگیرد و قضات و کارکنان دادگستری باید در این زمینه برای همه نهادها و سازمانها الگو و پیشتاز باشد.

در این همایش از قضات و کارکنان نمونه حوزه های قضایی تقدیر شد.

منتشر شده در :2015/08/08 - 08:08|شناسه خبر: 13324 671 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه