امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۲۶:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه وبویر احمد سومین استان بیکار کشور

بر همین اساس بالاترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به مازندران با ۵۰٫۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۴۷.۴ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۴۷ درصد، کرمانشاه با ۴۵.۲ درصد، خراسان شمالی ۴۰.۴ درصد، گیلان ۴۰.۶ درصد، است.

راه ملت: بیکاری جوانان زیر ۳۰ سال کشور از مرز بحران گذشته و بسیار پیچیده شده تا جایی که نرخ بیکاری جوانان در استان مازندران به بیش از ۵۰ درصد رسیده و این نرخ در جمعیت زنان ایلامی بیش از ۸۶ درصد است.

در واقع کارشناسان بازار کار بر محاسبه بیکاری در ایران از سن ۱۰ سالگی انتقاد دارند و می گویند اگر این بررسی ها از سن ۱۵ سال به بالا صورت گیرد، نرخ های مربوط به بیکاری تغییر خواهد یافت. اساسا در ایران یک فرد ۱۰ ساله نمی تواند در گروه بیکاران و یا شاغلان قرار داشته باشد که بخواهیم وضعیت آنها را در آمارها وارد کنیم.

با وجود اینکه دولت تدبیر و امید از تابستان سال ۹۲ مسئولیت امور کشور را در دست گرفته بود، اما همواره این مسئله مطرح می شد که بررسی عملکرد این دولت باید از سال ۹۳ که خود برنامه ریزی و سیاست گذاری خواهد کرد، صورت پذیرد.

بر همین اساس بالاترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به مازندران با ۵۰٫۱ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۴۷.۴ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۴۷ درصد، کرمانشاه با ۴۵.۲ درصد، خراسان شمالی ۴۰.۴ درصد، گیلان ۴۰.۶ درصد، است.

البته اوضاع برخی استان ها مانند بوشهر با ۱۸.۵ درصد، قم ۱۵.۳ درصد، کرمان و همدان با ۱۷.۵ درصد بهتر است. دستکم در این ۳ استان کشور بیکاری جوانان زیر ۲۰ درصد قرار دارد. اما اوضاع بیکاری زنان جوان بسیار بدتر از نرخ عمومی بیکاری و نرخ بیکاری مردان است به نحوی که بیکاری زنان در استان ایلام ۸۶.۴ درصد است؛ در عین حال متوسط نرخ بیکاری زنان زیر ۳۰ سال کشور ۵۴.۵ درصد است.

بالاترین نرخ های بیکاری زنان مربط به استان های اردبیل با ۵۱.۲ درصد، اصفهان ۵۳، البرز ۵۵.۹، ایلام ۸۶.۴، چهارمحال و بختیاری ۸۰.۱ درصد، خراسان رضوی ۶۹.۵، خراسان شمالی ۵۵، خوزستان ۶۳.۵ درصد، فارس ۷۰، قزوین ۵۸.۷ درصد، کردستان ۵۵.۱، کرمانشاه ۶۱.۶ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۶۴.۷، گلستان ۶۹.۷، لرستان ۸۱.۷، مازندران ۶۴.۱، مرکزی ۶۲.۵ و هرمزگان ۷۳.۱ درصد است.

منتشر شده در :2015/08/12 - 12:08|شناسه خبر: 13731 635 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه