امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۳۵:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وزیر جهادکشاورزی

دولت نرخ تورم را تک رقمی می‌کند

حجتی گفت: یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار بوده و براساس قراردادهایی که با بانک‌های عامل بسته‌ایم تا ۲ هفته آینده امیدواریم این میزان بدهی نیز پرداخت شود.

راه ملت: محمود حجتی پنجشنبه عصر در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به تشریح دیدار هیات دولت با رهبری انقلاب پرداخت و اظهارکرد: رئیس جمهور و هیات دولت این قول را به رهبری معظم انقلاب دادند که نرخ تورم را تک رقمی کنند.

وی گفت: علاوه براین وعده، به رهبری انقلاب قول دادیم که مشکل رکود را نیز حل کنیم و البته همه این‌ها در شرایطی در حال اتفاق افتادن است که تحریم‌ها در حوزه نفت علیه ایران وجود دارد و قیمت هربشکه آن نیز به یک سوم قبل از دولت تدبیر و امید کاهش پیدا کرده است.

وزیر جهادکشاورزی دولت یازدهم با اشاره به وضعیت تحویل گرفتن دولت، افزود: وقتی دولت را به ما واگذار کردند مشکلات متعددی در حوزه‌های هسته‌ای، اقتصاد و معیشت مردم برسرراه بود.

حجتی گفت: در کالاهای اساسی مانند گرم، برنج و ذرت نیازمند واردات بودیم و متاسفانه بدلیل محدودیت‌ها و نارسائی‌هایی که ایجاد شده بود این کالا‌ها حتی دراختیار ما قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه ذرت را با ارز ۱۲۰۰ تومان دولت خریداری و آن را با نرخ ۱۲۵۰ به مردم می‌فروخت، گفت: این درحالی‌ست که اکنون همین ذرت را دولت با ارز نزدیک به سه هزار تومان می‌خرد و ۷۰۰ تومان به مردم می‌فروشد.

وزیرجهادکشاورزی افزود: تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه مردم ما بسته شد و به لطف پرودگار، رهبری فرزانه انقلاب و تیزهوشی تیم مذاکره کننده هسته‌ای، این تحریم‌ها در سه ماهه اول دولت تدبیر و امید در ژنو متوقف و محدودیت‌های غذایی و دارویی در‌‌ همان مدت برداشته شد.

حجتی گفت: امیدواریم باتوافقی که در سطح ملی حاصل شده همه قوای نظام اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم، حول محور رهبری معظم انقلاب راه کنونی را ادامه داده تا زمینه‌های شکوفایی اقتصادی و توسعه‌ای فراهم شود.

وی بحث تورم را از مهم‌ترین مشکلات دولت تدبیر و امید در ابتدای راه دانست و گفت: تورم در سال ۹۱ به ۴۰ درصد رسیده بود و اکنون به حدود ۱۴ درصد رسیده که دولت خواهد کوشید این نرخ را تک رقمی کند.

وزیر جهادکشاورزی دولت یازدهم افزود: نرخ رکود اقتصادی در زمان آغاز دولت تدبیر و امید به منفی شش رسیده بود و اکنون سه درصد است و امیدواریم بعد از توافق این نرخ به نحو مطلوبی افزایش یابد.

حجتی به وضعیت قیمت نفت در زمان شروع کار دولت نیز اشاره و ادامه داد: قیمت نفت در زمان تحویل گرفتن دولت هربشکه ۱۱۷ دلار و اکنون به ۴۰ دلار رسیده است.

وی گفت: هزینه‌های دولت باوجود کاهش شدید قیمت نفت افزایش یافته اما تخصیص بودجه‌های عمرانی باوجود تمامی محرومیت‌ها و محدودیت‌ها به۲/۲ برابر سال گذشته افزایش یافته است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: در سال گذشته چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و چهارهزار میلیاردتومان پرداخت شد اما در سالجاری رقم خرید این محصول به هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسیده است.

حجتی گفت: یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار بوده و براساس قراردادهایی که با بانک‌های عامل بسته‌ایم تا ۲ هفته آینده امیدواریم این میزان بدهی نیز پرداخت شود.

وی در ادامه از تدوین طرح جامع توسعه باغات دیم خبرداد و اظهارکرد: طرح توسعه باغات دیم را بطور جدی در دستورکار قرار داده‌ایم و در کنار آت توسعه زمین‌های آبی نیز در دستورکار است.

وزیر جهادکشاورزی دولت تدبیر و امید افزود: طرح جامع دیگری درباره زنجیره تولید را نیز آغاز و معتقدیم کشاورزی نباید فقط به مزرعه ختم پیدا کند و جوانب مختلف در حوزه کشاورزی از زمان کاشت تا زمان فروش محصولات پیش بینی شود.

حجتی گفت: صندوق توسعه بخش‌ها را به بخش خصوصی و با حمایت دولت بزودی راه اندازی و این صندوق در اختیار تعاونی‌های بخش خدماتی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

منتشر شده در :2015/08/28 - 12:08|شناسه خبر: 14489 916 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه