امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۲۱:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کشف تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ عدد سکه طلا از مهدی هاشمی در زندان!

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در ۸۴مین نشست خبری خود اظهار داشت: سالگرد شهادت رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم دولتمردان ما در انجام وظیفه و رفع گرفتاری‌های مردم موفق باشند. * شناسایی و بازداشت یکی از متهمین فتنه ۸۸ وی […]

راه ملت: به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در ۸۴مین نشست خبری خود اظهار داشت: سالگرد شهادت رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم دولتمردان ما در انجام وظیفه و رفع گرفتاری‌های مردم موفق باشند.

* شناسایی و بازداشت یکی از متهمین فتنه ۸۸

وی ادامه داد: دو نفر از افرادی که به اتهام جاسوسی آمریکا و اسرائیل زندانی بودند در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: یکی از متهمین فتنه ۸۸ در داخل کشور شناسایی و بازداشت شد و پرونده در حال پیگیری است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: یک وکیلی که برای مطالعه پرونده موکلش به دادگاه مراجعه می‌کند و به صورت مخفی یک برگه را از پرونده خارج می‌کند که هنگام بازگرداندن آن برگه شناسایی و بازداشت می‌شود.

وی از شناسایی ۴ نفر از کسانی که در فضای مجازی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده بودند خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر این افراد شناسایی شدند که به ۱۸ ماه تا ۱۲ سال زندان محکوم شدند.

 

* کشف موبایل و سکه طلا در بازرسی از مهدی هاشمی

وی با اشاره به بازرسی زندان اوین و بند ۷ که محل نگهداری مهدی هاشمی است، تصریح کرد: طبق ضوابط زندان گاهی بازرسی‌های سرزده و یا از قبل اعلام شده در زندان‌ها انجام می‌شود و گاهی نیز وسایل غیرمجاز که باعث جرم شده، پیدا می‌شود.

اژه‌ای در ادامه داد: با توجه به این بازرسی از مهدی هاشمی نیز یک عدد گوشی موبایل و سیم کارت و همچنین ۳۰ عدد سکه در وزن‌های یک گرمی، نیم گرمی و یا کمتر پیدا شد که البته سکه‌ها مجاز بوده اما نگهداری موبایل غیرمجاز است.

 

* استقبال قوه قضاییه از مدارک مجلس در رابطه با بابک زنجانی

اژه‌ای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که سلطانی نماینده مجلس و عضو کمیته رسیدگی به پرونده بانک زنجانی اعلام کرده که اعترافاتی از این زندانی داریم، اما قوه قضاییه با ما در مورد این پرونده همکاری نمی‌کند. ما آماده هستیم که اگر مجلس اعتراف و یا مدرکی دارد از آن استقبال کنیم و مجلس نباید مدارک را نزد خود نگه دارد.

* بازداشت یک نفر در جریان دکل نفتی

سخنگوی دستگاه قضا همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی گمشده در قوه قضاییه نیز اظهار داشت: چند وقت پیش یک نفر بازداشت و سه نفر هم مورد بازجویی قرار گرفتند که البته در حال رفت و آمد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از خبر ممنوع التصویری رئیس جمهور اصلاحات برخی رسانه‌ها نام وی را می‌برند، تأکید کرد: حد و مرز ممنوع التصویری در حد همان اخبار و تصویر است.

* تخریب شورای نگهبان غیرقابل بخشش است

اژه‌ای در ادامه با اشاره به جایگاه شورای نگهبان تصریح کرد: همه متلزم به قانون باشیم، گاهی برخی قانون را از ناحیه خود تفسیر می‌کنند البته در جایی که قانون صراحت داشته، تفسیر به رأی مذمت و قابل تعقیب است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه افزود: اگر قانون در جایی دارای ابهام باشد، می‌توان تصویب آن قانون را از مجلس و یا شورای نگهبان درخواست کرد و چنانچه اگر شخصی بخواهد نهادی را تضعیف و تخریب کند، غیر قابل بخشش است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مفید و موثر در نظام است که وظایف روشنی را برای نظارت در انتخابات دارد. اگرچه وظیفه شورای نگهبان نظارت استصوابی است یعنی در همه مراحل و بخش‌های انتخابات شورای نگهبان می‌تواند نظر دهد.

 

* پرونده مرتضوی به دادگاه ارجاع نشده است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مورد این که آیا تبرئه سعید مرتضی معاونت در قتل در ماجرای کهریزک قطعی است یا خیر، گفت: حکم قطعی نیست و شاکیان می‌توانند به حکم اعتراض کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با این بخش دوم پرونده تأمین  اجتماعی به دادگاه ارسال شده است یا نه، افزود: این پرونده به دادگاه ارجاع نشده و زمانی برای رسیدگی به آن تعیین نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در خصوص تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری برخی وکلا اصرار داشتند که در مراجعه به مرجع قضایی به آن‌ها گفته شده که اسامی شما در لیست اعلامی از سوی قوه قضاییه نیست؛ آیا دادگاه قضایی لیستی را به مرجع قضایی اعلام کرده، اظهار داشت: در برخی از استان‌ها این لیست اعلام شده و باید در جاهای دیگر هم انجام شود و بر اساس همین تبصره عمل شود.

* حکمی برای سرکرده عرفان حلقه تایید نشده است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که قانون حمایت از خانواده زندانیان در برنامه پنجم توسعه حذف شد اما در برنامه ششم اعلام آمادگی شده که به آن توجه شود، دستگاه قضایی چه رویکردی نسبت به این قانون دارد، گفت: برنامه ششم نگاه مثبتی به این قانون دارد اما این که چه چیزی نهایی شود معلوم نیست اما در هر صورت نگاه ما هم به این قانون مثبت است.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه افزود: اتفاق جدیدی نیفتاده و بعید می‌دانم حکم وی تأیید شده باشد.

وی در رابطه با اعلام رضایت خانواده شهید خلیلی و انصراف از قصاص متهم پرونده ادامه داد: از جنبه شخصی کار متهم تمام شده اما از جنبه عمومی جرم ممکن است آزاد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در رابطه با رد مال و پرداخت جزای نقدی در پرونده مهدی هاشمی گفت: این گونه مسائل را دادسرا اجرا می‌کند و پیگیری آن نیز با دادسرا است.

* احزاز صلاحیت‎ها بر عهده قوه قضاییه نیست

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص استعلام برخی مراجع از قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه یکی از مراجعی است که از آن استعلام می‌شود و بر اساس قانون جواب می‌دهد، برخی مراجع سوابقی را می‌خواهند که قوه قضاییه بر اساس چارچوب قانونی پاسخ مرجع استعلام را می‌دهد اما هیچ وقت احراز صلاحیت بر عهده قوه قضاییه نیست.

وی ادامه داد: روحانی اخیراً اعلام کرده که شورای نگهبان نقش نظارتی دارد و رئیس قوه قضاییه هم پاسخ آن را داده است و صحبت‌های اخیر قوه ناظر به صحبت‌های رئیس جمهور نیست بلکه فرد دیگری گفته بود در قانون اساسی احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت نداریم که رئیس قوه پاسخ وی را داده بود و صحبتش هیچ ارتباطی با صحبت رئیس جمهور ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: روحانی گفته بود باید بر اساس قانون عمل کنیم که این حرف کاملاً درست است. ایشان گفته‌اند که شورای نگهبان وظیفه نظارتی دارد که آن هم درست است.

منتشر شده در :2015/08/30 - 06:08|شناسه خبر: 14661 1238 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه