امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۱۱:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وضعیت نابسامان بهداشت در کوچه و خیابان های شهر دهدشت + تصاویر

کافیست در کوچه ها و برخی خیابان های شهر قدمی بزنید، با انبوهی از زباله ها در جداول و بعضا جلوی درب خانه ها مواجه خواهید شد که همگی نشان از ناکارآمدی در شهرداری دهدشت است

راه ملت: وظایف شهرداری ها در جهان در چند دهه اخیر روندی فزاینده داشته و شهرداریها بعنوان نهادهای مدنی، عمومی و محلی دائما وظایف بیشتری را بر عهده می گیرند. نکته جالب توجه این است که این روند در اکثر کشورها، فارغ از شیوه حکومتی آنها قابل مشاهده است.

هم اکنون شورای شهر وظیفه انتخاب شهردار را برعهده دارد. پیشینه شوراها به ویژه در شهرهای بزرگ نشان میدهد که بسیاری از راه یافتگان به شوراهای اسلامی شهر، سوابقی از گرایشهای سیاسی داشته اند. بدیهی است که اکثریت اعضای شورا می کوشند فردی را به عنوان شهردار برگزینند و انتخاب کنند که با گرایش آنان همسو و همگرا باشد.

رونق اقتصاد شهر به این دلیل نقش شهرداری ها را برجسته می کند که شهرداری ها، حکومت های محلی به حساب می آیند و عملکرد و فعالیت های آنها به توسعه یا توقف رشد اقتصادی شهرها می انجامد. تامین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی و اساسا زیرساخت های که توسط شهرداری ها پایه گذاری می شود، همه و همه نهایتا به پویایی اقتصاد شهر منجر می شود، به این صورت که شهرداری ها با تامین نیازهای روزمره مردم و زمینه سازی جهت توسعه مراکزی همچون فروشگاههای زنجیره ای ومیادین میوه وتره بار از یک سو زندگی معیشتی شهروندان را بهبود بخشند و از سوی دیگر شغل های مستمر و پایدار ایجاد کنند.

اما این روزها شهردار و کارمندان شهرداری شهر دهدشت وظیفه اصلی خود را فراموش کرده اند و چنان درگیر مسائل حاشیه ای شده اند که به راحتی می توان عدم توجه مسولین شهرداری دهدشت را به این شهر زخم خورده متوجه شد.

عدم بهداشت مناسب جداول شهر، نبود سیستم مناسب جهت حمل و دفع زباله ها در شهر, نبود امکانات تفریحی مناسب در تنها پارک بزرگ شهر و ده ها مشکل دیگر که از امکانات مبتدی و از وظایف اصلی هر شهر و شهرداری محسوب می شود.

وعده وعید هایی که هیچ کدام عملی نشده است، از پارک بلادشاپور تا ورودی های شهر تا موضوع زباله ها  هرکدام نشان از بی معرفتی مسئولینی دارد که چونان ابزاری شده اند تا به عقب ماندگی این شهر با قدمت تاریخی کمک کنند.

کافیست در کوچه ها و برخی خیابان های شهر قدمی بزنید، با انبوهی از زباله ها در جداول و بعضا جلوی درب خانه ها مواجه خواهید شد که همگی نشان از ناکارآمدی شهرداری دهدشت است.

تصاویر زیر گویای این ادعاست که در برخی نقاط شهر بحث بهداشت چندان رعایت نشده است، و حتی گاها دو یا سه ماه از آخرین جدول روبی می گذرد.

امیدواریم مسئولین شهری و علی الخصوص شهرداری دهدشت و کارمندان زحمت کش این نهاد شهری اولویت را مردم قرار داده و بدور از حواشی ایجاد شده در جهت آبادی و ساختن شهری آبادتر تلاش نمایند.

۴۲ (۱) ۴۲ (۲) ۴۲ (۳) ۴۲ (۴) ۴۲ (۵) ۴۲ (۶) ۴۲ (۷) ۴۲ (۸) ۴۲ (۹) ۴۲ (۱۰) ۴۲ (۱۱)

 

 

 

منتشر شده در :2015/09/18 - 09:09|شناسه خبر: 15102 1260 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه