امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۷:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کوچک ترین پروژه زیباسازی شهر دهدشت هم در قدم اول متوقف ماند!

از پروژه پاتاوه دهدشت که سالهاست لنگ لنگان پیش می رود! تا پتروشیمی دهدشت که این روزها ارتفاع درختانش از برج هایی که قرار بود ساخته شوند و چرخ شهرستان را بچرخانند بلند تر شده است!

راه ملت: امروزه در اکثر شهرهای کشور می‌توان ردپایی از وقایع و دوره‌های تاریخی را مشاهده نمود. از آنجایی که محله‌ها و بافت‌های یک شهر از امکانات و عوامل رشد مساوی در طول زمان برخوردار نبوده‌اند، تفاوت‌های آشکاری در سیمای شهرهادیده می‌شود.

در حالی که شهر سالم و توسعه‌یافته، شهری است که در حین رشد، توسعه و‌ایجاد فضاهای جدید، ارتباط منطقی و منسجمی بین آن فضاها برقرار نموده و یکپارچگی و هویت شهر را حفظ و تقویت نماید.این توسعه فرآیندی پویا و مداوم است که در طی آن محدوده‌های فیزیکی شهر و فضاهای کالبدی آن در جهت‌های عمودی و افقی، از حیث کمی‌و کیفی افزایش می‌یابد و البته اگر‌این روند سریع و بی‌برنامه باشد، به ترکیب فیزیکی مناسبی از فضاهای شهری نخواهد انجامید و سیستم‌های شهری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد ساخت.

اما متاسفانه برخلاف سایر شهرهای استان و حتی کشور، شهر دهدشت این کهنه دیار بلادِشاپور، که زخم خورده ی مردم خود است و دلگیر از تمام مسئولین علی رغم وجود بقایای تاریخی و همچنین جوانان پویا و فعال روز به روز به عقب رفتی که سالهاست آغاز کرده است ادامه می دهد!

قول قرارهایی که هرگز عملی نشدند، از کاخانه پتروشیمی گرفته تا تکمیل پارک شهر و حتی بقعه شهدای گمنام و حال زیبا سازی شهر هم در میان بازی قدرت برخی قدرت دوستان عزیز مسکوت و مسکون مانده است.

بیش از یک ماه قبل بود که چندین مسئول از اعضاء شورای گرفته تا چند تن از کامندان بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه، خبر از آغاز فاز اول زیبا سازی معابر شهر دهدشت دادند.

طرحی که قرار بود با افتتاح “ستاد ساماندهی آلایندگی های سمعی و بصری در شورای شهر (ستادی که برخی اعضای شورای شهر آن را غیرقانونی می دانند!)” قوت بگیرد تا شاید قدمی هرچند کوچک و امیدوار کننده در جهت زیبا سازی این کهنه دیار برداشته شود.

اما این کوچکترین طرح نیز در قدم اول خود انگار به فراموشی سپرده شده است، تا بیشتر باورمان شود که وجود مسئول زحمت کش در برخی نهاد ها تنها در حد حرف و شعار است.

خبرگزاری ایرنا در مطلب تحت عنوان “فاز اول طرح سامندهی وزیباسازی معابر شهر دهدشت آغاز شد” در تاریخ ۱۰/۶/۱۳۹۴ این طرح را اطلاع رسانی کرد اما تنها حرکت این طرح تنها در همان یک ساعت بود و پیشرفتش هم تنها در همان یک تابلو!

و حالا که بیش از یک ماه میگذرد و همچنان تنها یک تابلو از این طرح بر زمین کاشته شده است و دیگر خبری از تعویض تابلو ها و حتی مبلمان شهری و یا زیبا سازی نبوده و نیست و شاید نخواهد بود.

البته این قول دادن ها و کلنگ زدن ها مدت هاست مدلی شده است برای شانتاژ خبری برخی مسئولین تا به بهانه ای کرسی قدرت خود را برای مدتی حفظ نمایند.

از پروژه پاتاوه دهدشت که سالهاست لنگ لنگان پیش می رود! تا پتروشیمی دهدشت که این روزها ارتفاع درختانش از برج هایی که قرار بود ساخته شوند و چرخ شهرستان را بچرخانند بلند تر شده است!

و یا کاخانه سیمانی که قرار بود سقف خانه هامان را بسازد اما هنوز ساخته نشده اموالش به مصادره گذاشته شد و به فروش رسید تا حساب بدهکاران مالیاتی را بدهد.

همه و همه نشان از فقر است و محرومیت، نشان از بی تدبیری است و بد قولی، ونشان از ناکار آمدی برخی مسئولین شهرستانی و استانی.

گزارش: مهندس ایمان برومند زاده

۰۰ ۰

 

منتشر شده در :2015/10/04 - 05:10|شناسه خبر: 15611 1107 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه