امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۰:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کلنیک تخصصی آموزشی دندانپزشکی یاسوج افتتاح شد + تصاویر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: کلینیک تخصصی آموزشی و درمانی یاسوج در دوطبقه و ۱۰ بخش تخصصی به مردم ارائه خدمت می نماید

راه ملت: بهره برداری از کلینیک تخصصی آموزشی و درمانی دندانپزشکی یاسوج، ظهر دیروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: کلینیک تخصصی  آموزشی و درمانی یاسوج در دوطبقه و ۱۰ بخش تخصصی به مردم ارائه خدمت می نماید.

دکتر رضا چمن افزود: این کلینیک در دو طبقه با زیبر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در ۱۰ بخش تشخیص، پاتو، رادیولوژی، اندو(درمان ریشه و عصب کشی)، ترمیم، جراحی، پریو، اطفال، پروتز و ارتودنسی، ساخته و مجهز شد.

وی با بیان اینکه در این ساختمان ۵۰ یونیت دندانپزشکی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰یونیت نصب و آماده ارائه خدمات تخصصی به مردم است.

دکتر چمن با اشاره به نیاز استان به چنین کلینیک تخصصی دندانپزشکی، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان با تلاش ها و رای زنی های انجام شده موفق شدند با استفاده از امکانات موجود از یک انبار قدیمی چنین کلینیک تخصصی و مجهز راه اندازی نماید که شاید یکی از بهترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در کشور باشد.

وی ادامه داد: خدمات تخصصی دندانپزشکی  در این کلینیک با حضور ۲۳ دندانپزشک متخصص در رشته های مختلف به مردم ارائه می شود.

دکتر چمن با اشاره به چند منظوره بودن این کلینیک تخصصی، خاطر نشان کرد: در این کلینیک علاوه بر درمان، خدمات آموزشی به دانشجویان ترم ۷ دندانپزشکی ارائه داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به برنامه های بخش بهداشت در بحث پیشگیری یادآور شد: به طورکلی توجه به سلامت دهان و دندان که هم در بحث پیشگیری در بخش بهداشت به آن توجه شده؛ وزارت بهداشت به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه بحث توسعه ارائه خدمات دندانپزشکی را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت، دندانپزشک عمومی و پرستاران سیار با ارائه خدماتی در بحث پیشگیری اقدامات قابل ملاحظه انجام داده، همچنین با ارائه خدمات اولیه بهداشت دهان و دندان به نیازمندان بالاخص به دانش آموزان و کودکان زیر ۱۲ سال و زنان باردار و گروه های در معرض خطر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دکتر چمن با اشاره به اینکه قبلا در مراکز بهداشتی و روستاها کاردان بهداشت دهان و دندان مستقر بودند و به مردم ارائه خدمت می نمودند، یادآور شد: با به وجود آمدن شرایط ادامه تحصیل برای این افراد و ارتقاء آنان به دندانپزشکی، دیگر این گروه در مراکز کوچک و روستاهافعالیت نداشته و بیشتر جذب شهرهای بزرگتر و بخش خصوصی می شوند.

وی با بیان اینکه در شهرها، حاشیه شهرها و روستاها با کمبود دندانپزشک مواجه هستیم ادامه داد: لازمه ترویج فرهنگ پیشگیری و حفظ و بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان، تربیت نیروهای کاردان و کارشناس در این زمینه بوده که یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت است.

دکتر چمن ادامه داد: لذا وزارت بهداشت در ادامه توسعه برنامه تحول نظام سلامت ، یکی از محورهای اساسی مورد نظرشان را، بحث توسعه خدمات دندانپزشکی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با بهره برداری از این کلینیک خدمات با کیفیت تر و مطلوبتر به مردم ارائه شود و همچنین تلاش نماییم در سال های آتی چنین خدماتی برای شهرستان های گچسارن و کهگیلویه فراهم نماییم.

 

دندانپزشکی_۴_۲۱۹۳۸ دندانپزشکی۱_۲۱۹۳۷ دندانپزشکی۲_۲۱۹۳۹ دندانپزشکی۳_۲۱۹۴۰ دندانپزشکی۵_۲۱۹۴۱ دندانپزشکی۷_۲۱۹۴۲ دندانپزشکی۳۳_۲۱۹۴۳

منتشر شده در :2015/09/20 - 11:09|شناسه خبر: 15650 905 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه