امروز :شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۱:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر حج و زیارت استان فارس

مرگ ۱۲ زائر شیرازی در حادثه رمی جمرات تاکنون/ آمار زخمی ها در دست نیست

امسال بیش از سه هزار و ۳۰۰ زائر از این استان به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر مرد و یکهزار و ۸۰۰ نفر زن از استان فارس و دو کاروان از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند

راه ملت: به نقل از ایرنا، علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: تا این لحظه بر اساس آمار و پیگیری های، ۱۲ نفر از زائران استان فارس در حادثه رمی جمرات در حین انجام مناسک عیدقربان کشته شده اند و هنوز آماری از زخمی های این حادثه در خصوص زائران استان فارس در دست نیست.
وی افزود: عمده حجاج استان فارس که در این حادثه کشته شدند از شهر شیراز بودند که اسامی آنها در سایت سازمان حج و زیارت اعلام شده است.
زینلی اظهارداشت: همکاران ما در حال ارتباط با مدیران کاروان های اعزامی از استان فارس هستند تا از حال زائران باخبر شوند که در صورت اطلاعات کافی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: امسال بیش از سه هزار و ۳۰۰ زائر از این استان به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر مرد و یکهزار و ۸۰۰ نفر زن از استان فارس و دو کاروان از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.
او ادامه داد: مسن ترین زائر حج تمتع امسال استان فارس ۸۷ ساله از شهرستان استهبان و کوچکترین زائر استان فارس ۱۵ ساله از شهرستان گراش است.
همزمان با عید سعید قربان و انجام مناسک مربوط توسط حجاج در منطقه منا، حادثه ای برای حجاج حج تمتع رخ داد که در این حادثه شماری از حجاج از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند.
تا این لحظه شمار کشته شده گان حجاج ایرانی به ۱۲۵ تن و بیش از ۶۰ نفر زخمی اعلام شده است.
پیش از این نیز حادثه واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام در شهر مکه به دلیل بروز توفان که جمعه شب بیستم شهریور ۹۴ رخ داد موجب کشته شدن ۱۰۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۳۰ نفر شد.

منتشر شده در :2015/09/24 - 10:09|شناسه خبر: 15893 1073 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه