امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۱۱:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

لاهوتی:آماده ثبت نام برای انتخابات هستم/ نیروهای اصلاح‌طلب از هواهای نفسانی و منافع شخصی و آنی بپرهیزند

یاران سیاسی خود را به ترجیح منافع مردم به منافع شخصی در رقابت‌های انتخاباتی دعوت کرد و بیان کرد: «در این راستا از همه‌ی نیروهای اصلاح‌طلب خواهانم از هواهای نفسانی و منافع شخصی و آنی بپرهیزند و برای اینکه انتخاباتی سالم در سایه‌ی امنیت ملی و منطقه‌ای داشته باشیم با رقبا و جناح مقابل فکری ضمن رقابت، رفاقت و خوش‌اخلاقی را نیز فراموش نکنیم؛ الله و بس و باقی هوس…».

راه ملت: با گرم شدن تنور انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها از بزرگان و ریش سفیدان اصولگرا گرفته تا کارکشته های اصلاحاتی برای عقب نماندن از کورس انتخابات فعالیت های خود را آغاز کرده اند و هر روزه اخباری جدیدی از این مردان سیاست به گوش می رسد.

در این بین سید قادر لاهوتی کاندید چند دوره ی شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی که چند سال از رسانه ها و سیاست دور مانده بود در مصاحبه ای با سایت محلی “ریواس نیوز”  از اعلام آمادگی خود و برخی دوستانش برای حضور در انتخابات پیش رو خبر داد.

قسمتی هایی از مصاحبه قادر لاهوتی با سایت ریواس نیوز بخوانید:

نامزد احتمالی چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مدتی است در مجالس و محافل به غیر از همایش اخیر اصلاح طلبان در شهرستان چرام حاضر نمی‌شد، گفت: «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی* وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی* وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی * یَفْقَهُوا قَوْلِی، پیش از پاسخ به سؤال شما، لازم می‌دانم پس از عرض سلام خدمت خوانندگان شما و همه‌ی آحاد مردم، از شما و اصحاب رسانه تشکر کنم. در پاسخ به سؤال شما هم باید عرض کنم که در دوران هشت ساله‌ی دولت آقای احمدی‌نژاد، جز در متینگ‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و آن هم علیه ایشان و لهِ رقبا، شرکت نداشتم و پس از استقرار دولت‌هایشان نیز، چون خط متحرک پرگار، بر کنار می‌رفتم».

این استاد دانشگاه، دغدغه‌های تحصیلی و نیز مشکلات شخصی را از دیگر دلایل حضور به‌ظاهر کم‌رنگ خود در دنیای سیاست عنوان کرد و گفت: «یکی دیگر از علل حضور به‌ظاهر کمرنگ بنده در مجامع و محافل، مشکلات شخصی و اشتغال به تحصیل بود که برخی از عمرم بر سر آن رفت».

وی اضافه کرد: «حضور در محافل و مجالس در دولت احمدی نژاد منوط به پذیرش مسؤلیت در دولت ایشان بود که برای من چنین چیزی مقدور نبود».

لاهوتی بیان کرد: «از دیگر علت‌ها در آن آشفته‌بازار سخنِ گوهربار مولایم علی (ع) مد نظرم بود که در چنین مواردی باید مانند کره شتر دوساله بود که نه پشت داشت که سواری دهد و نه پستان که شیر دهد».

وی در ادامه اذعان کرد: «حاق مطلب این است؛ چارچوب سیاسی بنده بر اساس کرامت انسانی و اصلاح فرهنگی مبتنی بر خودسازی است و سیاست به مفهوم مصطلح آن مشارکت در قدرت، ابزاری است برای حصول به این فرایند؛ لذا دوست دارم در این برف‌ریز عمر با دو یار زیرک و فراغتی و کتابی و گوش چمنی، عمر را سپری کنم ولی بنا به رهنمودهای بزرگان اصلاح‌طلب در کشور و صلاحدید دوستان و شرایط خاص نسخه‌ای تجویز شد که بنده هم ناگزیر از استعمال آن هستم».

برای کاندیداتوری ثبت‌نام می‌کنیم

نامزد احتمالی انتخابات مجلس، به تشریح پیشنهاد اصلاح‌طلبان در کشور پرداخت و افزود: «بناست که انشاءالله امثال بنده و دوستان دیگر همفکر آماده‌ی ثبت‌نام باشیم و چندین نفر که حداقل بیسِ صلاحیت را دارند اعلام حضور کنند و موازی با هم به جلو برویم و به‌قول “حافظ”، «تا چه بازی رخ نماید بیدقی خواهیم راند»، حرکت کنیم تا انشاالله به آستانه‌ی انتخابات نزدیک شویم و بعد از آن بر حسب خرد جمعی و نظرات شورای محترم راهبردی، همه در هم ادغام و خروجی و فرایند آن به وحدت نیروها و شخص واحد بیانجامد».

لاهوتی، در پایان، یاران سیاسی خود را به ترجیح منافع مردم به منافع شخصی در رقابت‌های انتخاباتی دعوت کرد و بیان کرد: «در این راستا از همه‌ی نیروهای اصلاح‌طلب خواهانم از هواهای نفسانی و منافع شخصی و آنی بپرهیزند و برای اینکه انتخاباتی سالم در سایه‌ی امنیت ملی و منطقه‌ای داشته باشیم با رقبا و جناح مقابل فکری ضمن رقابت، رفاقت و خوش‌اخلاقی را نیز فراموش نکنیم؛ الله و بس و باقی هوس…».

 

 

منتشر شده در :2015/09/26 - 10:09|شناسه خبر: 15919 884 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه