امروز :جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۳:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۱۵ برند غیراستاندارد آبلیمو را بشناسید + اسامی

در مهر‌ماه امسال ۱۵برند آبلیموی غیراستاندارد با نام‌های هم‌نوش، رازقی، زیبنده، ترشمزه، سپنتا، بهینه‌نوش، هرمود، می‌گلی، خزر، ناجی، چینود، شط، حاسب، دست‌چین و یک برند دیگر، غیراستاندار شناسایی و توقیف‌شده و قصد داریم با اجرای روش‌های نوین اصالت‌سنجی مواد غذایی امکان تخلف در تولید و عرضه این محصولات را از بین ببریم.

راه ملت: طی یک سال گذشته ۲۴۰ علامت استاندارد و ۴۱۰ برچسب انرژی جعلی کشف و ۱۵ برند آبلیمو، غیراستاندارد اعلام شده است.

دیروز رئیس سازمان ملی استاندارد، در حالی از ارتقای ۴پله‌ای جایگاه ایران در رتبه سازمان بین‌المللی استاندارد با رسیدن از رتبه ۳۱به ۲۷در بین ۱۶۳کشور جهان خبر داد که هنوز جعل نشان استاندارد، برچسب انرژی و عرضه محصولات بی‌کیفیت با نصب یا بدون نشان استاندارد، از گلایه‌های مردم است. نیره پیروز بخت افزود: از مهر ۹۳تا مهر ۹۴حدود ۱۱هزار و ۳۴۰مورد کالا توقیف و هزار و ۳۴۰پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

توقیف ۱۵برند آبلیموی غیراستاندارد

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، در مهر‌ماه امسال ۱۵برند آبلیموی غیراستاندارد با نام‌های هم‌نوش، رازقی، زیبنده، ترشمزه، سپنتا، بهینه‌نوش، هرمود، می‌گلی، خزر، ناجی، چینود، شط، حاسب، دست‌چین و یک برند دیگر، غیراستاندار شناسایی و توقیف‌شده و قصد داریم با اجرای روش‌های نوین اصالت‌سنجی مواد غذایی امکان تخلف در تولید و عرضه این محصولات را از بین ببریم.

برخورد با لوازم خانگی غیراستاندارد

وی همچنین درباره‌ جعل علامت استاندارد و گرید انرژی توسط برخی از تولید‌کنندگان لوازم خانگی افزود: در بسیاری از برندها جعل علامت استاندارد و برچسب انرژی را شاهد بوده‌ایم که این موضوع در اجاق گاز و کولر آبی و یخچال فریزراتفاق افتاده است. براساس این بررسی‌ها یخچال فریزرهای یک شرکت تولید شده در واحد تولیدی غیراستاندارد است. این شرکت علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی را از سازمان استاندارد نگرفته و بدون علامت استاندارد، اقدام به تولید کرده که مصداق تخلف است.

منتشر شده در :2015/10/11 - 11:10|شناسه خبر: 16556 1065 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه