امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۲:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ابتذال و انحطاط اخلاقی فرهنگی زاییده اختلاط های دانشجویی

با نگاهی اجمالی به وضعیت دانشگاههای کشور می توان دریافت ، یکی ازمعضلاتی که دامنگیر فضای علمی و فرهنگی دانشگاهها ومحیط های علمی وپژوهشی شده است ابتذال وانحطاط فرهنگی است که دربدنه اماکن علمی وفرهنگی نفودکرده است

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت؛ سیدسجاد اسماعیلی نژاد:

با نگاهی اجمالی به وضعیت دانشگاههای کشور می توان دریافت ، یکی ازمعضلاتی که دامنگیر فضای علمی و فرهنگی دانشگاهها ومحیط های علمی وپژوهشی شده است ابتذال وانحطاط فرهنگی است که دربدنه اماکن علمی وفرهنگی نفودکرده است .

موضوعی که فضای علمی را به سمت وسوی سقوط وافول طراز و رتبه جهانی سوق داده وهمواره رسالت دانشگاه را به سمت حاشیه ها ورفتارهای ناشایست می کشاند. به گونه ای که یکی ازدغدغه های مهم حیاتی کشور ونیز مقام معظم رهبری به شمار می آیدو یکی ازتذکرات معظم له درعمده بیاناتشان ، اشاره به مشکلات فرهنگی کشورومحیط های علمی ودانشگاهی بوده است. که دراینجا به بیان بعضی ازاین مشکلات ومصادیق موضوع مطروحه می پردازیم که اخیرا دردانشگاهاضمن وجود آیین نامه ها ودستورالعمل های انضباطی به چشم می خورد.

ازجمله ( اردوهای مختلط دانشجویی ، آرایش های وبدحجابی ، دوستی ها ونشست های مختلط جمعی ، برگزاری کنسرت ها وشوهای لباس، جشن های فارغ التحصیلی توام بارقص و….که درهمین ایام نیز فضای علمی کشور بامصادیق عملی موضوع نیز روبرو بوده است.

ازجمله : جشن خیریه درسالن شهبد مطهری بیرجند توسط دانشگاه آزاد و کانون خیریه دستان بهاری دانشگاه صنعتی بیرجند و کانون جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی که منجربه انجام حرکات موزون توسط مجری جلسه و دانشجویان، رقص، کف و سوت و خاموش کردن چراغ‌های سالن از جمله اتفاقات این جشن بود که باعث نگرانی حتی برگزار کنندگان جلسه شده بود.

لازم به ذکراست که این اتفاق بعد ازچندروزازبیانات مقام معظم رهبری دردیدارباکارگزاران وروسای دانشگاه هابه وقوع پیوست.

البته این گونه اقدامات نتیجه سهل اندیشی وقصورعده ای است که منافع سیاسی ومطامع خویش رابرجریانهای دانشجویی تحمیل کرده وباواردکردن حاشیه وبی بندباری به فضای علمی کشوردرصددعادی سازی وقبح شکنی رفتارهای ناشایست در فضای علمی کشور می باشند که بافشارمیدان ندادن به نیروهای انقلابی اهداف شوم خویش رابه کارمی گیرند. گفت وگوی یکی ازسایت های خبری کشورباجمعی ازنماینده های تشکل دانشجویی نیز مبین این فرضیه است ازجمله :

حامداسماعیلی مسئول سیاسی دانشگاه امیرکبیر: برگزاری اردوهاوکنسرت های مختلط با مجوزمسئولین دانشگاه صورت می گیرد..  

امیرحسین غفاریان رییس بسیج دانشگاه علم وصنعت : ماشاهد اخراج اساتید انقلابی دردانشگاهها هستیم.

مجتبی رییسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی : دانشگاه ها به جولانگاه احزاب وجناح های سیاسی تبدیل شده است.  

احسان ابراهیمی مسئول بسیج دانشگاه تهران : دانشگاه کانون اصلی تهاجم دشمن است. وی ادامه داد: مسئولین دانشگاه‌ها قریب به اتفاق انسان‌های متدینی هستند اما زمانیکه مقام معظم رهبری فرمودند که به نیروهای انقلابی میدان بدهید به این معنا است که نیروهای انقلابی و متدین کنار گذاشته شده‌اند و در واقع مسئولین دانشگاهی در کشور ما نیز فهمشان از دانشگاه سکولار است. مسئول بسیج دانشگاه تهران افزود: یکی از معاونین وزارت علوم چندی پیش اعلام کرد که تشکل‌ها باید تقسیم بندی شوند و به دو دسته اصولگرایی و اصلاح طلبی تقسیم شوند که این موضوع یکی از توهین آمیز ترین موارد در دانشگاه بود که جای اصلی دشمن نادیده گرفته شد و مطرح کرد که امور دینی باید به یک تشکل خاص سپرده شود و بقیه به امورسیاسی خودبپردازند .

ابراهیمی به مشکلات فرهنگی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در دانشگاه تهران نیز اردوهای مختلط به بهانه‌های علمی برگزار می‌شود و همچنین قوانین شورای اتقلاب فرهنگی در مورد پوشش و حجاب در دانشگاه تهران زیر پا گذاشته شده است.

درپایان نیز با امید به اصلاح وبازسازی فضای علمی وعملی دانشگاه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدارباکارگزاران وروسای دانشگاهها می پردازیم که به بیان دغدغه ها ونگرانی های خویش ازفضای دانشگاهی وعلمی پرداختند.

   اینجا به بخشی ازبیانات ایشان که در دیدار با کارگزاران و روسای دانشگاهها راکه همین چندروز پیش برگزارشده بود میپردازیم. ایشان با انتقاد از برخی اقدامات انجام گرفته، بیان داشتند: برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گویند، دانشجویان باید شاد باشند.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایات کنونی جنسی برده اند که ما بدنبال پیروی از همان شیوه ها هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، گفتند: مسئولین فرهنگی دانشگاهها بفهمند چه می کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود. ایشان تربیت جوانان معقتد به استقلال فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را از دیگر کارهای فرهنگی لازم در دانشگاهها دانستند و گفتند: خبرهایی که به من از برخی دانشگاهها می رسد و امیدوارم که درست نباشند، بر خلاف این موارد است بگونه ای که تشکل های مؤمن و انقلابی و خوش فکر را تحت فشار قرار می دهند. رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان وزارت علوم و بهداشت و رؤسای دانشگاهها تأکید کردند: باید به جوانهای انقلابی و مؤمن، خوش روحیه، متدین و دارای عزت نفس میدان بدهید بگونه ای که فضا دست آنها باشد.

 

 

 

منتشر شده در :2015/11/21 - 06:11|شناسه خبر: 18768 1131 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه