امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۸:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

دخالت مسئولان در برگزاری یا کنسل کردن مراسمات تشکل های دانشجویی کار شایسته ای نیست

اگر زمان برگزاری سخنرانی هایی که با مشکل مواجه شده است را بررسی کنید مشخص می شود این مسائل در زمانی رخ می دهد که قرار است تصمیم گیری بین المللی در خصوص ایران گرفته شود. برخی گروه ها تلاش دارند با ایجاد تنش داخلی موضوعات بین المللی را تحت تاثیر قرار دهند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دخالت های مسئولان و صدور مجوز بر اساس سلیقه خود تاکید کرد: در دانشگاه ها که محل تلاقی تفکر و تعقل است باید اجازه داده شود همه جناح های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب صحبت کنند.

راه ملت: عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بر هم خوردن برخی سخنرانی ها، گفت: نزدیک انتخابات که می شویم این اتفاقات، جانبداری ها و مخالفت ها طبیعی است. این جانبداری ها و مخالفت ها یا در قالب  پرسش و پاسخ نمود پیدا می کند، اما گاهی شاهد دخالت از سوی برخی مسئولان در این برنامه ها هستیم.

دخالت مسئولان شایسته نیست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت یا جانب داری در قالب پرسش و پاسخ روند مناسبی است، ادامه داد: اما دخالت مسئولان در برگزاری یا کنسل کردن برنامه ها کار شایسته ای نیست. به طور مثال از فلان خانم دعوت می شود در دانشگاه یاسوج سخنرانی کند و از آنجا که متهم فتنه است  با مخالفت مردمی روبه رو می شود.

وی اظهار داشت: این درحالی است که در تشکلی دانشجویی از نماینده مجلس که بحث انتخاباتی هم ندارد دعوت می کنند اما رئیس دانشگاه با برگزاری این مراسم مخالفت می کند. این نکته حائز اهمیت است که تشکل مربوطه از نگاه سیاسی تفاوت بسیاری با نماینده مربوط داشت اما رئیس دانشگاه مانع آن می شود.

مصری با انتقاد از دخالت مسئولان در برگزاری مراسم و همایش ها تاکید کرد: این درست نیست که مانع برگزاری سخنرانی در تشکل های دانشجویی که محل تفکر و تعقل است شویم. در عوض اعتقاد دارم که باید اصلاح طلب و اصولگرا بتوانند در کنار هم و در یک برنامه مشترک اظهار نظر کنند و تصمیم گیری را بر عهده مخاطب بگذارند.

وی اظهار داشت: اما اینکه مسئول دانشگاهی  یکی از جریان ها  را بپذیرند و دیگری را نپذیرند شایسته نیست. از سوی دیگر تصور می کنم دعوت کردن از برخی افراد که سابقه محکومیت دارد با این فکر صورت می گیرد که درگیری صورت گیرد چرا که قابل پیش بینی است اگر فرد شائبه داری در مکان دولتی حضور پیدا کند، درگیری شکل خواهد گرفت.

تنش داخلی برای سایه اندازی بر مسائل بین المللی

سخنگو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر زمان برگزاری سخنرانی هایی که با مشکل مواجه شده است را بررسی کنید مشخص می شود این مسائل در زمانی رخ می دهد که قرار است تصمیم گیری بین المللی در خصوص ایران گرفته شود. برخی گروه ها تلاش دارند با ایجاد تنش داخلی موضوعات بین المللی را تحت تاثیر قرار دهند.

منتشر شده در :2015/12/09 - 12:12|شناسه خبر: 19719 618 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه