امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۳:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه وبویراحمد

آثار نامطلوب استخدام‌های سال‌های گذشته ۳۰ سال دیگر برطرف می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حجیم شدن دولت در سال‌های گذشته گفت: ۳۰ سال طول می‌کشد تا آثار نامطلوب استخدام‌های سال‌های گذشته برطرف شود

راه ملت: عصر امروز و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مسئولانی از این وزارتخانه و به ریاست سید موسی خادمی استاندار، نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست استاندار با بیان اینکه اکنون به غیر از وزیر همه معاونان وزیر آموزش و پرروش در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کرده و مشکلات استان را از نزدیک دیده‌اند، اظهار کرد: این نشان دهنده ارتباط خوبی است که بین بدنه آموزش و پرورش استان با وزارتخانه وجود دارد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شوراهای آموزش و پرورش  در این استان بهترین فعالیت را داشته‌اند و از همه ظرفیت‌های این شوراها برای موفقیت آموزش و پرورش استفاده شده است.

خادمی تبیین کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همه حضور خوب و اثرگذاری دارند و بدون مقاومت بسیاری از مصوبات تصویب می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شوراهای آموزش و پرورش را هماهنگی و همکاری با خیرین دانست و گفت: در سال‌های اخیر خیرین کمک‌های خوبی به آموزش و پرورش و مدارس این استان در مناطق محروم کرده‌اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه به این نتیجه رسیده‌ایم که در بحث آموزش و پرروش دولت به تنهایی نمی‌تواند جوابگو باشد به خصوص دولت حجیمی که اکنون داریم.

این مسئول گفت: اکنون حدود ۸۰ درصد از اعتبارات کشور در بحث بودجه‌های جاری هزینه می‌شود و این مشکل بزرگ همواره در حال افزایش است.

خادمی خاطرنشان کرد: ممکن است روزی به جایی برسیم که با این وضعیت هر چه که در کشور درآمد داشته باشیم خرج حقوق شود که زنگ خطر را باید به صدا درآورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: بعضی حرکت‌های بد که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد و استخدام‌های آن چنانی را شاهد بودیم وضعیت را به سمتی برده که ۳۰ سال طول می‌کشد تا نتایج نامطلوب آن برطرف شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راهی نیست تا به سوی روش‌های جدید تأمین منابع برویم و در این راه آموزش و پرورش از همه دستگاه‌ها برای تغییر این روشها اولویت دارد.

خادمی یکی از راه‌های کمک به آموزش و پرورش در سال‌های اخیر را توسعه مدارس غیر انتفاعی ذکر کرد و گفت: این مدارس شرایط خاص خود را دارد و نمی‌تواند همه جامعه را زیر پوشش قرار دهد و لذا مجبوریم به سمت مدل‌های جدید مشارکت برویم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نه مدل‌های دولتی و نه مدل‌های خصوصی به تنهایی نمی‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند لذا باید به سمت مدل‌های مشارکتی بخش خصوصی و دولتی برویم تا این که بودجه آموزش و پرورش از این راه کاملا عملیاتی شود.

وی بودجه کنونی را بودجه به روش چانه‌زنی عنوان کرد و گفت: دلیل این است که بودجه را عملیاتی اجرا نکرده‌ایم.

منبع: فارس

 

منتشر شده در :2015/12/09 - 12:12|شناسه خبر: 19727 561 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه