امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۲:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بیانیه شورای اصلاح طلبان کهگیلویه وبویراحمد پیرامون انتخابات آینده

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ضمن دعوت از همه افراد واجدشرائط برای ثبت نام و اعلام نامزدی در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دستگاه های اجرایی و نظارتی را به رعایت قانون توصیه و تاکید می نماید داوطلبی در انتخابات یکی از جلوه های بارز حق الناس است

راه ملت: شورای هماهنگی اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان واجد شرایط برای ثبت نام و اعلام کاندیداتوری دعوت به عمل آورد.
متن این بیانیه به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
با شروع ثبت نام داوطلبین نمایندگی  دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان یکبار دیگر واژه انتخاب و انتخابات در فضای سیاسی کشور طنین ویژه ای یافته است.
بدون شک یکی از بارزترین تجلیات حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش انتخابات آزاد،عادلانه و منصفانه است. در جمهوری اسلامی با توجه به اهتمام ویژه ملت و تاکید مستمر حضرت امام خمینی (ره)، رای و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش به گونه ای با شکوه در قانون اساسی به عنوان یک حق مورد تایید و تاکید قرار گرفته است.
پاسداشت این تاکید و تایید بعنوان یکی از لوازم و اقتضائات لاینفک جمهوریت رسالتی سیاسی، اجتماعی و قانونی برای ملت و همه ارکان حاکمیت می باشد.
حاکمیت وظیفه دارد ضمن فراهم نمودن بستر لازم  برای استیفای  حق انتخاب ملت، هر مانع تحدید و تهدید کننده این حق را برطرف و مردم را در رسیدن به این حق یاری رساند. بی تردید برای اینکه یک مجلس بتواند بازتاب دهنده سلائق و علائق یک ملت باشد ضروری است به همه سلائق موجود در جامعه رخصت و فرصت انتخاب داده شود.
مجلس زمانی میتواند در راس امور قرار گیرد و آینه عصاره فضائل ملت محسوب گردد که شکل گیری آن نتیجه رقابتی آزاد،عادلانه و منصفانه باشد. به منظور نیل به این هدف والا یعنی داشتن مجلسی در راس امور ضرورت دارد متولیان امر قانون را به معنای واقعی نصب العین خویش قرار داده و از برخوردها و برخورداریهای سلیقه ای و کلیشه ای اجتناب و حرمت مردمسالاری دینی را پاس بدارند و توصیه رهبری معظم مبنی بر حق الناس بودن رای را مبنای اقدامات اجرایی و نظارتی خویش بدانند.
از اینرو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ضمن دعوت از همه افراد واجدشرائط برای ثبت نام و اعلام نامزدی در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دستگاه های اجرایی و نظارتی را به رعایت قانون توصیه و تاکید می نماید داوطلبی در انتخابات یکی از جلوه های بارز حق الناس است.
بدیهی است پس از اتمام مراحل بررسی صلاحیت ها مبتنی بر شاخصه های جریانی کاندیداهای مورد حمایت این شورا در هرسه حوزه انتخابیه مشخص و به هم استانی های عزیز اعلام می گردد.
منتشر شده در :2015/12/21 - 11:12|شناسه خبر: 20360 566 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه