امروز :چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۰۹:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دکتر رحیم اکرامی؛ مدیر مسئول پایگاه خبری راه ملت

انتخابات تجلی اراده عمومی وتعیین کننده سرنوشت سیاسی مردم

– باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بدور از هرگونه فشار سیاسی،اجتماعی ویا اقتصادی چه از ناحیه سازمان ها ونهادهای دولتی و چه از ناحیه گروه های سیاسی یا وابستگی های قومی وقبیله ای و یا استفاده ازشیوه های ناسالم مانند وعده دادن و یا تطمیع؛ وصرفا براساس آگاهی و تشخیص خود در امر انتخابات تصمیم بگیرند

راه ملت: انتخابات تجلی اراده عمومی وتعیین کننده سرنوشت سیاسی مردم است.

دراین راستا اصل مشارکت عمومی وهمگانی مردم بیانگر این است که همه مردم بدون هرگونه تبیعض وبراساس شرایط مقرر قانونی حق رای داشته باشند ،وکسانیکه  توانایی وتجربه لازم برای تصدی مسؤلیت رادارند باگرایش های سیاسی وسلایق مختلف ومتفاوت بتوانند خود رابه مردم عرضه ومعرفی نمایند، تا در صورت اقبال عمومی مردم عملا وبراساس برنامه های اعلام شده خود،به مردم خدمت نمایند.

اصولا یکی از دلایل محدودیت دوره زمامداری در نظام های حقوقی مختلف خصوصا درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فراهم نمودن فرصت لازم برای استفاده از توان وظرفیت سایر افراد دراداره جامعه است .

بنابراین لازمه انتخاب درست از سوی مردم، ایجاد فرصت برابر برای تمامی کسانی است که توانایی کافی برای خدمت به مردم را دارند تا دریک فضای سالم ورقابتی بتوانند خود را به مردم معرفی نمایند.

لذا هرعاملی که زمینه نابرابری رافراهم نماید به این مشارکت لطمه وارد نموده ومانع انتخاب وگزینش درست مردم می شود.

از این رو برای اینکه انتخابات هم از کمیت لازم یعنی حضور حداکثری وهم از کیفیت لازم یعنی انتخاب افراد شایسته وکارآمد برخوردار شودباید به چند نکته توجه نماییم :

۱- باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بدور از هرگونه فشار سیاسی،اجتماعی ویا اقتصادی چه از ناحیه سازمان ها ونهادهای دولتی و چه از ناحیه گروه های سیاسی یا وابستگی های قومی وقبیله ای و یا استفاده ازشیوه های ناسالم مانند وعده دادن و یا تطمیع؛ وصرفا براساس آگاهی و تشخیص خود در امر انتخابات تصمیم بگیرند.

۲- برای همه کسانیکه به عنوان داوطلب وارد عرصه انتخابات شده اند و از شرایط لازم و مقرر در قانون برخودارند فرصتی برابرایجاد شود تا دریک فضای سالم و رقابتی و با رعایت اصل بی طرفی عوامل اجرایی ونظارت بتوانند خود رابه مردم معرفی نمایند.

۳-پایبندی همه به اصل حاکمیت قانون وپرهیز ازرفتارهای سلیقه ای وجهت دار در انتخابات، ازخواسته های به حق مردم ونظام جمهوری اسلامی است.

 

دکتر رحیم اکرامی؛ مدیر مسئول پایگاه خبری راه ملت

منتشر شده در :2015/12/28 - 04:12|شناسه خبر: 21133 793 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه