امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۳:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همه علیه یک نفر از رفیق تا رقیب

با تمام این اوصاف اگرچه ایراداتی درون خانوادگی اصلاحطلبی بر عملکرد غلامرضا تاجگردون وارد هست . که در این برهه باید از آنها چشم پوشید . باید پذیرفت حضور تاجگردون نه تنها برای مردم گچساران بلکه برای تمامی مردم استان چه جریان اصلاحطلبی و چه جریان اصولگرایی نیاز ضروری و یک نعمت محسوب می شود .

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
راه ملت، صفا فضیلت:
اگر چه مجمع نمایندگان استان در طول ادوار خود در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی بزرگ و با برند ملی چون سید باقر موسوی جهان آباد و ستار هدایت خواه را به خود دیده است .اما بی شک شاه مهره و سنگین وزن ترین نماینده ای که این استان روانه بهارستان کرد کسی جز غلامرضا تاجگردون نبوده است . و تا سالیان سال نماینده ای با این کیفیت به خود نخواهید دید .
غلامرضا تاجگردون در حالی در انتخابات مجلس نهم سال ۱۳۹۰ به مجلس راه یافت که با دولت اصولگرا ی محمود احمدی نژاد مصادف گشت .و همزمان علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه بزرگ هماهنگ با دولت و زاعی نماینده مستقل بویراحمد و دنا را در کنار خود میدید. همچنین غلامرضا تاجگردون به مجلسی راه یافت که اصلاحطلبان اقلیت مجلس را تشکیل میدادند و اکثریت مجلس در اختیار جریان پایداری  و اصولگرایی قرار گرفته بود . بی شک با توجه به شرایط زمانی نمایندگی وی و عدم هماهنگی دولت و مجلس ،وی باید به انزوا کشیده می شد و نماینده کهگیلویه به صورت کامل و جامع و نماینده بویر احمد تا حدودی میتوانستند به میدان داری و اعمال قدرت در سطح استان و جذب منابع بیشتر برای حوزه های نمایندگی خود بپردازند . اما نه بزرگواری و نه زارعی از شرایط پیش آمده بهره چندانی نبردند . و این تاجگردون بود که در مجلس درفراکسیون اقلیت مجلس بسیار پررنگ ظاهر شد و توانست تمام نگاه ها را به سوی خود جلب کند. بزرگواری و زارعی از شرایط پیش آمده دولت همسو و مجلس هماهنگ نتوانستند بهره چندانی ببرند تا اینکه دولت هماهنگ آنها محمود احمدی نژاد جای خود را به  حسن روحانی اصلاحطلب اعتدال گرا دادکه به جای بزرگواری و زارعی با غلامرضا تاجگردون همسو و هم مسیر بوده است .
غلامرضا تاجگردون از شرایط پیش آمده نهایت استفاده را برد و در جذب سرمایه برای حوزه نمایندگی ، به قدرت رساندن همفکران خود در سطح استان و قرار گرفتن در حلقه نزدیکان رئیس جمهور وقت بسیار دقیق و سریع عمل کرد . تاجگردون در طی دو سال دولت حسن روحانی چه در مجلس و چه در استان به یکه تازی خود ادامه داد وی در مجلس پای ثابت نمایندگان حامی و هوادار رئیس جمهور و وزرای کابینه دولت وی بود . همچنین تاجگردون در جرگه مشاورین و تئوریسین های مباحث اقتصادی دولت روحانی قرار گرفت . ودر مجلس بر کرسی مهمترین کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون برنامه و بودجه تکیه زد . علاوه بر موفقیت های کشوری تاجگردون در سطح استان اعمال قدرت تام و تمام از خود نشان داد و  سکان اکثر پست های کلیدی استان را در اختیار حامیان خود و نیروهای حوزه نمایندگی خود قرار داد .
وی برخلاف حوزه های بویر احمد و دنا و کهگیلویه که تا به امروز پست ها در اختیار افرادی غیر اصلاحطلب و یا نیمه اصلاح طلب قرار دارد . در همان روزهای نخست دولت حوزه  نمایندگی خود را یکدست و همراه با دولت چید . تاجگردون در جذب سرمایه های هنگفت  و فرا بودجه ای برای حوزه نمایندگی خود و آوردن وزرا و چهرهای شاخص دولت و گرفتن امتیازات از آنها برای  گچساران  و سایر نقاط استان بسیار موفق عمل کرد . اما امروزه تاجگردون با بی مهری  هایی هم از سوی رقیب و هم از سوی رفیق روبرو گشته است . و به جای خسته نباشید به چهره ملی وی را مورد سوال و جواب هایی قرار داده ایم که مستحق آنها نبوده است . مهمترین مانع تراش های  تخریب گران این نماینده ملی و کارآمد را میتوان گروه های زیر دانست

۱- طیف اصولگرای گچساران که وجود این نماینده قدرتمند اصلاحطلب را پایان عمر سیاسی خود در حوزه گچساران میدانند و حتی حاضرند اگر خود یارای تقابل با وی را نداشتند به کمک یک اصلاحطلب دیگر در گچساران بشتابند تا
  وی را به زیر بکشند.

۲- اصلاحطلب هایی که در دوره نمایندگی خود در چینش پست ها نه در سطح استان و نه در سطح شهرستان گچساران و باشت به جایگاهی نرسیدند و امروز به خاطر منافع شخصی خودشان حاضرند از وی عبور کنند و با انشقاق در جریان اصلاحطلبی این حوزه آب به آسیاب رقیب بریزند . و کمر به تخریب این نماینده کار بلد و توانمند بسته اند. که در حقیقت اینها را باید اصلاحطلبان منفعت طلب نامید .

۳-تمام جریان اصولگرایی استان به دلیل عدم اشتراک فکری با وی و برخی از اصلاحطلبان
  اندک شمار متعصب مرکز گرا به ویژه حوزه بویراحمد و دنا  که حضور تاجگردون را زنگ خطری برای مرکزیت یاسوج میدانند. این گروه معتقدند تاجگردون مرکز تصمیمات را از یاسوج به گچساران انتقال داده است و پست های کلیدی استان را از حوزه بویراحمد خارج و در اختیار حوزه گچساران قرار داده است .همچنین به جای حضور چهره های شاخص دولت در یاسوج  گچساران را میزبان آنها قرار داده است . و با حضور وی در مجلس آینده قطعا گچساران مرکز ثقل تصمیمات استان خواهد بود .به همین دلیل حاضرند به جای اصلاحطلبی قدرتمند چون تاجگردون اصلاحطلبی ضعیفتر با قدرت اثرگذاری کمتر از حوزه گچساران به مجلس راه یابد .

با تمام این اوصاف اگرچه ایراداتی درون خانوادگی اصلاحطلبی بر عملکرد غلامرضا تاجگردون وارد هست . که در این برهه باید از آنها چشم پوشید . باید پذیرفت حضور تاجگردون نه تنها برای مردم گچساران بلکه برای تمامی مردم استان چه جریان اصلاحطلبی و چه جریان اصولگرایی نیاز ضروری و یک نعمت محسوب می شود .
  تاجگردون امروز  فردی تاثیرگذار در تیم اقتصادی دولت حسن روحانی  جا گرفته است که میتواند در اختصاص بودجه و سرمایه کمک حال تمام مردم این استان قرار گیرد پس باید از این سرمایه استان حمایت دوچندان کرد و با دست خود وی را از این استان فراری ندهیم که دود رفتن آن روزی به چشم خودمان خواهد رفت .
 
========================
صفا فضیلت کارشناس ارشد علوم سیاسی
========================
منتشر شده در :2016/01/01 - 12:01|شناسه خبر: 21269 794 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه