امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۰۹:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دکتر خادمی

اجازه ندهیم اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دست سودجویان بیفتد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عاقلانه نیست، گفت: اجازه ندهیم اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دست سودجویان بیفتد

سید موسی خادمی ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد، سازمان جهاد کشاورزی را از مهم‌ترین دستگاه‌های توسعه‌ای نامید و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با جایگاه والایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در توسعه، اقتصاد و اشتغال ایفا کند که در این استان تاکنون اینگونه بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بخش کشاورزی، ۹۰ درصد بار بر دوش بخش خصوصی است، افزود: با تعاملی که مسئولان و متولیان امر با جامعه کشاورزی دارند، امیدواریم که این استان در چندین محصول مهم به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیادی از سال ۸۱ و ۸۲ در بخش کشاورزی این استان رها شدند که در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیدند و این جای امیدواری است.
وی گفت: تعریف سیاست‌های راهگشا و جهت‌گیری‌های تولید، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین، تحقیق و پژوهش و توجه به بحث بازار محصولات تولیدی از مسائلی هستند که جدیت در آن‌ها می‌تواند به ارتقا بخش کشاورزی در این استان کمک شایانی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه این مسائل باید در کنار هم دیده شوند، تصریح کرد: یکی از راه‌های نفوذ ما به بازارهای جهانی تولید محصولات سالم و ارگانیک است که باید در این استان جدی گرفته شود.

خادمی گفت: با توجه به آب و هوای بسیار خوب و متنوع و نبود صنایع آلاینده، کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در زمینه تولید محصولات ارگانیک صاحب برند و حرف در کشور و حتی دنیا شود که در این زمینه از متولیان امر انتظار بیشتری می‌رود که بتوانند به آنچه از ابتدای دولت مدنظر بود، برسیم.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را از دیگر رسالت‌های سنگین سازمان جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: در این استان باید با حساسیت بیشتری اجازه ندهیم که اراضی کشاورزی به دست سودجویان بیفتد.

وی توضیح داد: بدتر این است که در دشت‌هایی که هزینه‌های زیادی برای تأمین آب آن‌ها شده بخواهیم به راحتی با تغییر کاربری‌ها موافقت کنیم.
وی محدودیت کمی اراضی و شیبدار بودن آن‌ها را موجب غیرفنی و پرهزینه کردن کشاورزی دانست و اضافه کرد: این تغییر کاربری اراضی کشاورزی نه عاقلانه است و نه با قوانین موجود سنخیتی دارند.
در پایان این مراسم از ۴۵ کشاورز نمونه در بخش‌های زراعت، دام، باغبانی، شیلات و سایر زیرگروه‌های کشاورزی تجلیل شد.

 

منتشر شده در :2016/01/03 - 06:01|شناسه خبر: 21378 658 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه