امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۰۹:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

بانک‌ها برای شکستن رکود صنایع تبدیلی کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی برای تولید و اشتغال‌زایی گفت: بانک‌ها برای شکستن رکود صنایع تبدیلی کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند.

راه ملت، جبار کیانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بسترهای لازم برای کمک به رونق تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از این بسترها بخش کشاورزی است.

وی با بیان این که در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آب و هوا و اقلیم مناسب برای کشاورزی و همچنین زمین‌های هموار جهت توسعه این بخش می‌توان گام‌های بلندی برای افزایش تولید برداشت، تصریح کرد: مسئولان تلاش‌های خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیاز به ورود سرمایه‌گذار در بخش‌های جانبی از جمله در ایجاد فضاهای سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و کشاورزی داریم.

وی راه‌اندازی این گونه صنایع در کنار بخش کشاورزی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال بیشتر در بخش کشاورزی دانست و گفت: باید سرمایه‌گذاران را ترغیب به حضور در این عرصه کنیم و یکی از راه‌ها همکاری بانک‌ها با سرمایه‌گذار است.

کیانی از رکود در برخی از شرکت‌های تبدیلی و فرآوری از گذشته‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این که باید شرکت‌ها و واحدهای سابق استان فعال شوند همچنین باید واحدهای جدید در کنار آن‌ها راه‌اندازی کنیم.

وی به برخی دلایل تعطیلی این واحدها اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین دلایل‌ می‌توان به تحریم‌ها و گاه شرایط بد اقتصادی اشاره کرد.

کیانی به لزوم راه‌اندازی برخی از واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی واحدهای جدید به سرمایه‌های کلان نیاز است در حالی که راه‌اندازی واحدهای راکد بسیار به صرفه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از اهتمام مسئولان استانی در بخش‌های مختلف از جمله مسئولان ارشد و مسئولان کشاورزی و صنعتی برای خروج از رکود در این واحدها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید بیش از سایر دستگاه‌ها برای رونق‌بخشی به فعالیت چنین واحدهایی پای کار باشند.

 

منتشر شده در :2016/01/21 - 09:01|شناسه خبر: 21967 694 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه